To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Obrotomierz - dziwne zachowanie

Anonymous - 28-03-2006, 11:57
Temat postu: [Carisma] Obrotomierz - dziwne zachowanie
Czy ktoś miał może takie objawy?
Jadę sobie spokojnie, równą prędkością, a tu nagle wskazówka obrotomierza ... jep na 0.
po chwili podniosła się to 3 tys. i nagle znowu ... 0. To już mnie zaniepokoiło. Nie zdążyłem jeszcze puknąć a ona powróciła do normalnej pracy. Lecz po chwili znowu... gleba. Już brałem zamach, żeby lekko popukać w liczniki a ona znowu wstała i od tej pory działa bez zarzutu, zreszta jak przez poprzednie lata. Czy ktoś może miał kiedyś podobne objawy?

ROMEL - 28-03-2006, 13:37

Tak... fakt że nie w Cari ale - identyczna sprawa...

Naprawa jest prosta jak.... nie powiem co...

Rozkręć obudowe licznika tak abyś mógł go wyciągnąć... wyciągnij licznik iii...

W konsoli bedziesz miał kostki mniej wiecej na stałe umocowane które wchodza w licznik podczas montażu i to zapewnia właśnie przepływ informacji....

Poczyść dokładnie kostki - najlepiej namocz czystą szmatke w spirytusie albo benzynie ekstrakcyjne i ładnie poczyść... niczym przypadkiem nie drap styków...

Jeżeli chodzi o licznik zrób to samo - ale uważaj bo ściezki są na folii - znaczy sie sa w miarę delikatne... wyczyść ładnie np. pałeczkami higienicznymi również nawilżonymi w spirycie albo benzynce ekstrakcyjnej...

Później dla konserwacji możesz delikatnie nawilżyc styki jakims dobry "kontakte"

Później złożyc i zapomniec o problemie...

W baaardzo czarnym scenariuszu mogło zdarzyc sie tak iz jedna ze ścieżek jest uszkodzona czytaj - ułamana na folii - wtedy musiałbys uskuteczniać jakieś cuda reanimacyjne itd...

Na koniec jak zresztą zawsze przy takich pracach apeluję o cierpliwość i nie śpieszenie sie...


Pozdrawiam

Grześku - 28-03-2006, 14:28

Ja bym nie radził benzyną.
Benzyna ma przykry zwyczaj rozpuszczania wielu tworzyw sztucznych. Bez 100% pewności, że to nie dotyczy materiału, który na nią narażamy, lepiej trzymać się od niej z daleka.

Jesli juz cos trzeba zmoczyc - to tylko isopropyl i to najlepiej taki bez zawarosci wody (sporo srodkow isopropylowych - np. zgrabne male nasaczone isopropylem bibulki do odkazania przed zastrzykami - maja zawartosc 70% isoprpylu i 30% wody destylowanej).

A potem coś a'la Kontakt i powinno być dobrze na b. długo.

ROMEL - 28-03-2006, 14:37

Ojjj coś mnie sie zdaje że wspomniana przeze mnie BENZYNA EKSTRAKCYJNA - została pomylona z NITRO lub TRI... benzyna nie jest taka desktrukcyjna jak to przedstawiasz... i nie rozpuszcza na "bank" tworzyw sztucznych grupy ABS -
Z drugiej strony nie proponowałem mycia pędzlem czy też polewania bezyna - sugerowałem jedynie nasączenie szmatki czy tez pałeczki higienicznej...

I moge wziąść tą i wcześniejsza wypowedź w pełna odpowiedzialność...

Pozdrawiam

Bartek - 28-03-2006, 14:37

Isopropanol 95% kupisz w kazdej hurtowni chemicznej.... cena ok. 7 zl/litr.....

A spray kontaktowy polecam Wutha :wink: - jest naprawde OK

Anonymous - 29-03-2006, 20:12

uffff, dobrze że to jakiś pyłek tylko
no to mi teraz zamiast wskazówki kamień z serducha spadł :D

Anonymous - 05-06-2006, 07:11

A jak myślicie, czy to, że podczas jazdy obrotomierz sam się przeskaluje na pozycje wyjściową 1,5 tys, to również powód o którym tutaj napisano, czyli zanieczyszczenie styków? Czy też to już jakaś jego usterka?
Anonymous - 28-01-2007, 16:52

Witam mam Carisme 1,6 - '95 i podobny problem jak w temacie ale u mnie na zimnym silniku jest ok z obrotomierzem a podczas jazdy ze stała prędkością np. 2500obr/min i dodaniu gazy obrotomierz podskakuje np. na 8000obr/min i spada na np. 2000obr/min i tak sie buja, jak już zacznie skakać to i na wolnych obrotach sobie podskakuje ale w mniejszym zakresie (np.1000-2000). Silnik pracuje prawidłowo i równo. Takie objawy mam od dosyć dawna ale że praca silnika jest ok to nie szukam przyczyn. Kiedyś na początku tych objawów rozebrałem cały licznik i posprawdzałem wszystkie styki i kabelki które tam dochodzą i wewnątrz licznika ale nic niepokojącego nie znalazłem (poczyściłem co się dało). Czy poza złym kontaktem styków może być jeszcze jakaś inna przyczyna :?:
pozdrawiam Zbylug

[ Dodano: 02-02-2007, 21:25 ]
już nikt nie czyta takich tematów czy nikt nie ma takich problemów? :(

mlun - 18-04-2009, 16:56

A co powiecie na to że jak wjade szybko w kałuże to obrotomierz przestaje działać i po jakimś czasie działa prawidłowo? Może jakiś styk przy silniku który jest odpowiedzialny za obrotmierz jest narażony na wode(mam połamane niektóre osłony podwozia)?
slawek st - 18-04-2009, 20:41

Cytat:
A co powiecie na to że jak wjade szybko w kałuże to obrotomierz przestaje działać i po jakimś czasie działa prawidłowo? Może jakiś styk przy silniku który jest odpowiedzialny za obrotmierz jest narażony na wode(mam połamane niektóre osłony podwozia)?
_________________
Typowy objaw poluzowanego paska który po ochlapaniu woda zaczyna się ślizgać, zmieniaja sie obroty alternatora a z alternatora jest brany pomiar obrotów. Jedyna rada to załozyc osłony i naciągnąć lub wymienić pasek.
mlun - 19-04-2009, 01:51

Hymm ale czy to możliwe żeby pasek się ślizgał przez 10min np.? Zresztą ślizagający się pasek wydaje chyba specyficzny pisk, czy tak nie musi być koniecznie?
slawek st - 19-04-2009, 11:01

Zalany wodą pasek nie piszczy a jak sucho to działa normalnie.Może sprawdź na wszelki wypadek, albo wymień. Pozdr.
mlun - 19-04-2009, 11:39

W sumie był wymieniany przy 90k(teraz jest 153k) ale może warto sprawdzić.
drd1812 - 20-04-2009, 21:00

slawek st napisał/a:
Cytat:
A co powiecie na to że jak wjade szybko w kałuże to obrotomierz przestaje działać i po jakimś czasie działa prawidłowo? Może jakiś styk przy silniku który jest odpowiedzialny za obrotmierz jest narażony na wode(mam połamane niektóre osłony podwozia)?
_________________
Typowy objaw poluzowanego paska który po ochlapaniu woda zaczyna się ślizgać, zmieniaja sie obroty alternatora a z alternatora jest brany pomiar obrotów. Jedyna rada to załozyc osłony i naciągnąć lub wymienić pasek.



Jak na mój gust, obroty sczytywane są z czujnika położenia wału (o obrotach z alternatora nigdy nie słyszałem).

barthez2183 - 20-04-2009, 21:25

W dieslu obroty są właśnie brane z alternatora a w benzynach już nie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group