To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A 1.8] Alternator??? a może nie

Anonymous - 25-02-2008, 08:36
Temat postu: [E32A 1.8] Alternator??? a może nie
Witam wszystkich serdecznie mam taki problem: otóż wczoraj podczas jazdy wyłączył się mi silnik! Po zatrzymaniu się próbowałem go odpalić jeszcze raz ale nie dało rady, po czym został odpalony z popychu. Popracował około 10 min, został zgaszony i kontrolnie odpalony-dał radę. Po około 3-4 godz. sprawdziłem i znowu zapalił. Natomiast następnego dnia znowu zgasł po przejechaniu 15-20 km podczas jazdy i już nie zapalił!!! Cała elektryka działa, światła się świecą a ja nie zauważyłem żeby ściemniły się, jedyne co przed usterką na niedługo zapaliła się kontrolka akumulatora!!!Od czego mam zacząć sprawdzanie i naprawę?
kojot128 - 25-02-2008, 08:50
Temat postu: brak ładowania
sprawdź ładowanie! bo chyba go nie masz...
szubab - 25-02-2008, 09:36

U mnie jak padł alternator objawy były nieco inne.
Najpierw z 2 razy strzelił z rury, potem przestało grać radio, zaczął traci moc aż w końcu zgasł i nie chciał odpalić.
Jeśli Twój silnik gaśnie nagle bez żadnych spadków mocy, a po jakimś czasie daje się go uruchamiać bez ładowania akumulatora, nie sądzę by był to alternator.
Ja obstawiam komputer, pewnie któryś z kondensatorów dokonał żywota. Czyli klasyk!

Anonymous - 25-02-2008, 17:44

Dzisiaj trochę pogrzebałem przy samochodzie,i muszę przyznać rację: alternator jest ok, bo z rana akumulator był naładowany- miał 12v! Zastanawiające jest to, że po włożeniu kluczyków wszystko się świeci normalnie jak powinno, po próbie uruchomienia wszystko gaśnie(czy tak powinno), a silnik ani drgnie nawet nie zakręci :?

[ Dodano: 25-02-2008, 17:45 ]
sprawdziłem też kody błędów, i z moich obserwacji odczytałem 21 i 41

[ Dodano: 25-02-2008, 18:00 ]
sprawdziłem też kody błędów, i z moich obserwacji odczytałem 21 i 41, do tego wszystkie bezpieczniki na oko są całe!

[ Dodano: 25-02-2008, 18:02 ]
dowiedziałem się też, że 12v po cało nocnym staniu może być i o niczym nie świadczy!!!

Wook@sH - 25-02-2008, 18:41

Jak odpalisz samochód to powinno być ok 13.5 - 14.5v i nie powinno się zmieniać to napięcie. A na pewno nie powinno spadać.
Anonymous - 25-02-2008, 20:03

ma może ktoś schematy elektryki do tego Gala??
Anonymous - 25-02-2008, 23:05

sprawdz zasilanie stacyjki i samą stacyjke czyli ten obrotowy przelacznik. Kabelek od aku do bezpieczników i od bezpieczników do stacyjki.
Anonymous - 26-02-2008, 16:39

No!!! Chyba teraz już mam pewność co do usterki! Otóż po całonocnym ładowaniu aku misiek odpalił!!!:) Co się okazało: alternator dje za mały prąd, po odłączeniu od niego kabla wysokiego napięcia na klamrze alternatora było 6 v, co z tego co wiem jest za mało(powinno być 12v;65A) spróbuje go jutro wyjąć i poodnawiać
Anonymous - 26-02-2008, 23:10

po odlaczeniu powinno byc ponad 30V a amperaż zalezy od obciązenia! Gdyby padł alternator, ppadłby tez akumulator a co za tym idzie przygasalo by wszystko a nei tylko kontrolki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group