[92-96]Lancer CB0 - Sonda Lambda
Anonymous - 27-02-2008, 18:18 Temat postu: Sonda Lambda Ilu przewodowa jest sonda lambda przy silniku 1.6 16v (4G92) i jakiej firmy kupić (NTK/NGK, Bosh, czy jeszcze jakas inna?)
[ Dodano: 27-02-2008, 18:36 ]
a i czy da sie inną metodą niz ecu sprawdzic dzialanie lub niedzialanie sądy?
Hugo - 27-02-2008, 19:44
4 przewodowa i kupić tylko NTK/NGK.
HamanN - 27-02-2008, 20:19
sprawnosc sondy wyjdzie na badaniu analizy spalin :]
Anonymous - 31-03-2008, 19:14
U mnie spalanie jest o 3 litry za duze i słabo przyspiesza. Elektryk powiedział ze to lambda, podłaczył miernik przy nastwieniu na 20 miedzy białym i niebieskim kablem na wtyczce i pokazywało 0,04-0,07 stad wie.
Ile taka sonda kosztuje NTK/NGK?
[ Dodano: 31-03-2008, 19:27 ]
Aha po tym sprawdzeniu sondy teraz pali mi sie Check Engine czy elektryk zle ja z powrotem wcisnął ?
stary alfer - 31-03-2008, 19:31
piskacz napisał/a: | Ile taka sonda kosztuje NTK/NGK? |
NTK alledrogo.pl - 98,00 zł za sztukę
Anonymous - 01-04-2008, 22:07
Wszystko fajnie ale elektryk i nawet sprzedawca lambd na allegro powiedzieli ze lambda musi miec takie same kolory kabli jak oryginał. Inna nie bedzie pasowac. U mnie sa 2 czarne, niebieski, biały. Znalazłem taka bez wtyczki w sklepie za 288 zł (firmy Walkers chyba). Powstaje pytanie czy uzywana ze szrotu poszukac?
stary alfer - 02-04-2008, 07:11
piskacz napisał/a: | Wszystko fajnie ale elektryk i nawet sprzedawca lambd na allegro powiedzieli ze lambda musi miec takie same kolory kabli jak oryginał. Inna nie bedzie pasowac |
Nie prawda
Z reguły sprzedawcy uniwersalnych lambd dołączają instrukcję z opisem, który kabel do czego.
Zmień sprzedawcę i elektryka, inny sobie poradzi
wichura1 - 02-04-2008, 08:31
piskacz napisał/a: | Wszystko fajnie ale elektryk i nawet sprzedawca lambd na allegro powiedzieli ze lambda musi miec takie same kolory kabli jak oryginał. Inna nie bedzie pasowac......Powstaje pytanie czy uzywana ze szrotu poszukac? |
Jasne, a specjalny zespół optyki sprawdza kolor kabli przy lambdach? Faktycznie i elektryk i sprzedawca dupa. Elektryk nie ma pojęcia o miernictwie, a sprzedawca nie wie co sprzedaje. Spokojnie możesz kupić lambdę z demontażu, fabryczne wytrzymują długo, u mnie jest od nowości, a Lancer ma ponad 270.000km.
Anonymous - 03-04-2008, 20:38
Kupiłem uniwersalna sonde NGK/NTK a dokładnie OZA624-E5 (S4CG) - koszt 136 zł.
Pojechałem do innego elektromechanika i odziwo podpiał komputer i wykazalo ze sonda lambda i czujnik stuków nawalaja.
Lambde podłaczylismy jak w instrukcji do starej wtyczki:
oryginał (stara) - uniwersalna
niebieski > czarny
biały > szary
czarny > biały
czarny > biały
Czujnik stuków wykasował i zrobił ponowna diagnoze i wszystko ok. Check Engine zgasł.
Koszt diagnozy komputerowej i wymiany to 100 zł.
Zobaczymy jak bedzie palił ale juz widac róznice bo lepiej przyspiesza hehe.
idas - 11-11-2008, 00:49
Podepnę się tutaj:) wydaje mi się iż mój lancer nie przyspiesza tak dobrze jak powinien:) (niestety mogę to stwierdzić tylko i wyłącznie z filmików na Youtube - gdzie pokazują jak silniczek 4G92 wkręca się na obroty i leci z prędkością do 100), poza tym chyba spala nieco za dużo, podczas prób ecodrivingu w mieście jakoś nie bardzo chce mu się zejść poniżej 10l/100 benzyny (ostatnio nawet 98 oktanowej:) ). Fajnie byłoby jak by ktoś z Wrocławia pomógł porównać osiągi autka, do swojego:) A co do wymiany sondy lambda to czy taka będzie odpowiednia?
http://www.allegro.pl/ite...wodowa_ngk.html
i czy wymiana jest problematyczna (czy jestem w stanie dokonać jej sam:)).
Pozdrawiam!:)
KaWu - 11-11-2008, 07:25
Idas zapraszamy na weekend do Jawora. Bedziesz mogl porownac...
Sonda pasuje. Jak masz zdolnosci manualne-to wykonasz wymiane sam.
Najwiekszy problem bedzie pewnie z jej odkreceniem
Ale dobrze przezd zakupem nowej sprawdzic czy oby na pewno twoja juz nie dziala.
stary alfer - 11-11-2008, 08:41
idas napisał/a: | Podepnę się tutaj:) wydaje mi się iż mój lancer nie przyspiesza tak dobrze jak powinien:) |
Być może to np. Kable WN
idas napisał/a: | poza tym chyba spala nieco za dużo, podczas prób ecodrivingu w mieście jakoś nie bardzo chce mu się zejść poniżej 10l/100 benzyny (ostatnio nawet 98 oktanowej:) |
Napisz jakie odcinki pokonujesz i co rozumiesz przez pojęcie ecodriving.
Ja pokonuje głównie 4 kilometrowe odcinki i teraz smoli więcej niż 10 l . Sondę wymieniłem, spalanie nie spadło. On tak ma
idas - 11-11-2008, 10:39
Co do kabelków to również zamierzam je wymienić (nie świecą, ale zewnętrzna guma izolacji wygląda na "nieco nieświeżą":) ) ale nie miałem pojęcia iż może mieć to wpływ na przyspieszenie. Co do eco-drivingu to stosuję się do zasad ze stronki: http://www.ecodrive.org/ (golden rules:) )dodam tylko iż na wyższy bieg zmieniam zwykle w okolicach 2500-3000 rpm (zawsze tak aby obroty nie spadły poniżej 2000 ). Zwykle jeżdzę na odcinkach 15 km (z jednego końca Wrocławia na drugi;) ). Generalnie jestem trochę zdziwiony takim spalaniem bo spodziewałem się czegoś w okolicach 8 litrów podczas takiego stylu jazdy:) (moja Toyota w dieslu 1.8 paliła sobie spokojnie 6,5l ropki na 100km w mieście, trasa to nawet 4,5;) więc teraz daje mi nieco po kieszeni lancerek).
P.S. co do zaproszenia do Jawora wielkie dzięki ale raczej nie będę mógł, w weekend mam rodzinną imprezkę;) hehe:)
stary alfer - 11-11-2008, 10:46
idas napisał/a: | dodam tylko iż na wyższy bieg zmieniam zwykle w okolicach 2500-3000 rpm (zawsze tak aby obroty nie spadły poniżej 2000 ) |
Bardzo dobrze, podniósł bym jedynie do 3000 czas zmiany biegu.
idas napisał/a: | Zwykle jeżdzę na odcinkach 15 km |
Czyli dużo. Pytanie brzmi w jakich warunkach, korki itp. Ale wydaje mi się, że rzeczywiście spalanie jest za duże chociaż na 8 litrów to bym w tym okresie nie liczył. Być może latem, teraz raczej nie.
Aby sprawdzić czy lambda szwankuje musisz wybrać się na spaliny.
idas - 11-11-2008, 10:57
Spaliny? problem w tym, że nie wiem czy mam katalizator:) ( puszka jest ale co w środku to nie mam pojęcia - auto ma 233k km przebiegu). Przy okazji to chyba nie jest normalne iż za katalizatorem mam jeszcze tłumik środkowy prawda?
|
|
|