To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - czujnik IAT

waldi-1 - 27-02-2008, 19:12
Temat postu: czujnik IAT
kupiłem se taki niby chip, chce go podłączyc lecz niewiem gdzie bo w załaczonej instrukcji jest inna wtyczka, musze go podłaczyc do czujnika IAT na instrukcji jest to kabel białofioletowy w 1 pin, u mnie jest 7 kabli a białofioletowego niema, wiec pytam sie was który to jest czujnik <gdzie on sie znajduje>, w który pin wpiąc <pierwszy to który>
Maretzky85 - 27-02-2008, 19:49

Ja też kupiłem chip i chciałbym go podłączyć i nie wiem gdzie ... może coś poradzisz ? :P

Sprecyzuj troszkę bo to brzmi tak jak wyżej :P

waldi-1 - 27-02-2008, 19:54

no wiec precyzja brzmi tak, jak ten chip podłaczyc??, w które gniazdo??? a tak wogóle to gdzie jest ta wtyczka do tego ITC?
Anonymous - 27-02-2008, 23:26

ITC to czujnik temperatury powietrza w miśkach jest on w obudowie przepływki - taka mała dioda. Zanim podłączyćie wasze rezystory (bo tu musze pogratulować udanego zakupu rezystora wartego 0,3pln za jedyną, niepowtażalną, okazyjną cenę z allegro 10-20pln) pomyślcie czy aby na pewno warto. Jedyny efekt jaki osiągniecie to wzrost spalania. Czujnik mierzy temperature powietrza i na jej podstawie koryguje ilość paliwa, z fizyki wiadomo, że zimnego powietrza da się więcej upchnąć, więc ECU musi dać więcej paliwa aby utrzymać właściwe proporcje mieszanki. Oszukanie ECU da efekt taki że silnik dostanie więcej paliwa, którego i tak nie spali bo mu nie starczy powietrza.
waldi-1 - 28-02-2008, 16:21

no ja dałem 2 zeta ale tylko chciałem przetestowac to , przeciez to zadna kwota zeby załować
Maretzky85 - 28-02-2008, 22:13

burst - ja nie kupiłem, po prostu chciałem pokazać jak brzmi post wyżej.
Poza tym ni potrzebne mi to, a nawet jak bym bardzo chciał - to i tak mam gaźnikowca :D

Anonymous - 29-02-2008, 18:08

burst napisał/a:
ITC to czujnik temperatury powietrza w miśkach jest on w obudowie przepływki - taka mała dioda. Zanim podłączyćie wasze rezystory (bo tu musze pogratulować udanego zakupu rezystora wartego 0,3pln za jedyną, niepowtażalną, okazyjną cenę z allegro 10-20pln) pomyślcie czy aby na pewno warto. Jedyny efekt jaki osiągniecie to wzrost spalania. Czujnik mierzy temperature powietrza i na jej podstawie koryguje ilość paliwa, z fizyki wiadomo, że zimnego powietrza da się więcej upchnąć, więc ECU musi dać więcej paliwa aby utrzymać właściwe proporcje mieszanki. Oszukanie ECU da efekt taki że silnik dostanie więcej paliwa, którego i tak nie spali bo mu nie starczy powietrza.


Burst, a jak sie ma zakładanie stozka na przepływomierz, stozka zakladamy w celu skutecznego zassania wiekszej ilosci powietrza(zimnego), to w ten sposob niby zmniejszymy spalanie, a uzyskamy wieksza moc bo do mieszanki dajemy wiecej powietrza w stosunku do paliwa, to według ciebie jak pujdzie wiecej powietrza na przepływomierz to wykryje i komp zacznie mi bardziej lac paliwo niz normalnie??

Anonymous - 01-03-2008, 15:01

Sam napisałeś
piwo8 napisał/a:
stozka zakladamy w celu skutecznego zassania wiekszej ilosci powietrza(zimnego)

więc ECU dostaje prawdziwe odczyty zarówno z czujnika temperatury jak i z przepływomierza więc dopasuje skład mieszanki tak aby był prawidłowy. Polecam zagadnienia fizyki na poziomie szkoły podstawowej, zwłaszcza dział rozszerzalność temperaturowa cieczy i gazu. Silnik zassa faktycznie więcej powietrza i poda więcej paliwa, nie zmieni się jednak proporcja mieszanki (coś koło 15:1), wzrośnie tylko jej ilość. Większa ilość mieszanki to silniejsza detonacja, a co za tym idzie wzrost mocy. W przypadku super tuningowych rezystorów, ilość powietrza się nie zmienia zwiększona zostaje tylko ilość podawanego paliwa.

waldi-1 - 01-03-2008, 17:46

a z tego co mi wiadomo to w naszych galantach stozek sie niesprawdza, nawet działa gorzej niz bez niego, tak więc niema sensu go zakładac bo osiągi i tak sie niezmienia a jedynie co wzrosnie to zuzycie paliwa na większe
Anonymous - 01-03-2008, 23:01

waldi-1 napisał/a:
a z tego co mi wiadomo to w naszych galantach stozek sie niesprawdza, nawet działa gorzej niz bez niego, tak więc niema sensu go zakładac bo osiągi i tak sie niezmienia a jedynie co wzrosnie to zuzycie paliwa na większe


zawsze myslalem ze jak zakladamy stozka, to chcemy osiagnac wzrost mocy przez dotlenienie silnika i co za tym idzie zmniejszenie rownierz i spalania.anyway

Macie moze jakis rysunek jak ustawic zaplon w galu najlepiej, jak sie ma gaz, bo norma to jest 5 stopni a w gazie sie wyprzedza o okolo 8 ?

waldi-1 - 02-03-2008, 07:28

ustaw idealnie na środku, ja tak mam i chodzi nieżle
Maretzky85 - 02-03-2008, 10:03

To, że chodzi nieźle nie oznacza, że prawidłowo masz ustawiony zapłon :/ Nie rozumiem jak możesz pisać porady w ten sposób. Na środku jest może dla Ciebie dobre, u mnie się nie sprawdza, bo mam lekko odchylony.
Tak czy inaczej z tego co słyszałem, nie ma sensu wyprzedzać zapłony na gazie...

waldi-1 - 02-03-2008, 10:44

chodzi niezle czyli jest tak jak ma byc, a ze tobie niedziała to moze oznaczac zle załozony rozrząd,prawdopodobnie przestawiony o jeden ząbek
Maretzky85 - 02-03-2008, 15:22

U mnie działa bardzo dobrze a nie jest na środku, kąt zapłonu ustawiałem na lampie. Rozrząd mam dobrze ustawiony. Gdybym to robił na zasadzie "ustaw na środku" to pewnie bym miał przestawione, ale nie. Rozrząd na znakach, a kąt zapłonu na lampie...
waldi-1 - 02-03-2008, 16:10

no masz jak masz wazne ze dobrze, ale przeważnie u większości powinno i maja na środku


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group