To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] zgasł...i koniec 4G15

Anonymous - 01-03-2008, 17:55
Temat postu: [C52A 1.5] zgasł...i koniec 4G15
Witam, jestem nowy, od miesiąca posiadam Protona 315glsi, wiem że to nie Colt, ale w środku silnik Mitsubishi 4G15 12V 1.5 ECI multi niecałe 90KM, 136tyś. przebiegu i rok produkcji 1998.
Jadąc w czwartek wieczorem przez Gdynię, poczułem że zamula coś daje gazu a on nie jedzie, docisnęłem mocniej i jedzie, drugi raz tak zamuliło ja znów gaz i ok jedzie normalnie, jadę do domu skręt w lewo koniec wspomagania i zgasł... nic już go nie odpaliło.

Wcześniej przed każdorazowym zapaleniem ustawiając kluczy na zapłon pokazywało się check engine-odpalałem i gasła ta kontrolka- teraz w ogóle się nie zapala, nie ma też iskry tak mi się wydaje- wykręciłem świece i zapłon delikatny dymek wydostał się z otworu po świecy a iskry nie było widac, druga próba przytknęłem świece do obudowy metalowej(nie wiem czy mądrze)-też żadnej iskry nic, wogóle. Rozrusznik ładnie kręci, czuc paliwo przy kręceniu

PROSZĘ o POMOC, jestem młody to mój pierwszy samochód długo na niego odkładałem,
dwa dni przed awarią auta zgubiłem albo ktoś mi gwizdnął portfel z pieniędzmi i nie stac mnie na warsztat, także nerwy mi puszczają... proszę o pomoc

jeszcze jedna sprawa widziałem w niektórych odpowiedziach "GDYNIA :)
Krzyzak & Josie - serwisujemy auta Mitsubishi. Tanio i solidnie. " prosiłbym o adres
z góry dziękuję

Anonymous - 01-03-2008, 23:22

Jeśli nie pali się CE to postaraj się znależć przewód zasilającuy komputer i sprawdz napiecie, sprawdź też połączenie komputera z masą. Jeżeli to jest w pożadku to wyjmij komputer i go przejrzyj. Na forum jest sporo wątków na ten temat np; "wymiana kondensatorów w ECU"
pozdrawiam

Anonymous - 01-03-2008, 23:35

Czytałem kilka już, nie wszystko rozumiem, często są używane skróty myślowe- staram się jakoś poskładac to w jedną całośc i wtedy przystąpic do napraw. dzięki za każde wyjaśnienia
Anonymous - 01-03-2008, 23:47

Ja też miałem na początku z tym problemy:) ale jest coraz lepiej;) CE -> Check Engine, ECU -> sterownik silnika lub komputer. Jeżeli wogóle nie zapala się lampka winą może być brak zasilania komputera ECU. Więc na początek spróbuj przy pomocy schematu elektrycznego znaleźć przewód go zasilający + i sprawdz napięcie na nim, oraz sprawdz połączenie komputera z masą, przewód masowy jest przykręcony śrubą mocującą komputer. Komputer powinien sie znajdować pod schowkiem przy prawym błotniku.
Hugo - 02-03-2008, 00:10

reksio02 to 4G15 więc mogły się stać dwie rzeczy: padł komputer wtrysku (ECU) lub aparat zapłonowy.
Tu kontakt do osób o które pytałeś i które Ci naprawią auto:
josie
Krzyzak
Napisz do nich pw, czyli wiadomość prywatną.

Anonymous - 04-03-2008, 22:06

samochodzik jeździ pomógł mi w tym josie, okazało się że bezpiecznik ECU poszedł:), z zewnątrz wyglądał normalnie widocznie coś w środku.

Bardzo dziękuję za pomoc josiemu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group