To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] 2.0 DOHC 16v 4G63

Anonymous - 02-03-2008, 10:01
Temat postu: [E33A 2.0] 2.0 DOHC 16v 4G63
Witam, chcialbym sie dowiedziec ,,co kiedy wymienic'' czyli po przejechaniu ilu kilometrow sie powinno wymieniac poszczegolne rzeczy w takim Galancie(Rozrząd,paski,kable,swiece,lozyska, klocki tarcze,oleje-silnik-skrzynia,Filtry...)
Anonymous - 02-03-2008, 10:30

Co 15000km:

-wymienić olej silnikowy-jeśli warunki były trudne to po 7500km
-wymienić filtr oleju
-jeśli nie masz katalizatora to wymienić świece zapłonowe
-wymienić filtr powietrza
-sprawdzić prędkośc na biegu jałowym i zawartość CO2 w spalinach

Co 30000km:

-jeśli auto było eksploatowane w trydnych warunkach to można wymienić olej w przekładni ręcznej
-wymienić płyn hamulcowy
-sprawdzić hamulec ręczny

Co 45000km:

-wymienić świece zapłonowe
-sprawdzić wyprzedzenie zapłonu
-wymienić olej w przekładni różnicowej

Co 60000km:

-sprawdzić czas zapłonu
-wymienić płyn w układzie chłodzącym
-sprawdzić odpowietrznik skrzyni korbowej

Co 90000km:
-wymienić pasek rozrządu

Klocki i inne paski sprawdzamy w razie możliwości na bieżąco...gdy skończą się klocki hamulcowe usłyszysz to z pewnością:)

EDIT bartekdeejay

deejay - 02-03-2008, 10:35

Jeśli chodzi o zawory do regulacji to w tym silniku jest hydraulika niema potrzeby regulacji co 15000 tkm silniki 1.8 miały regulowane zawory :wink:
Anonymous - 02-03-2008, 20:53

Jeśli mógłbym coś zasugerować to mimo że producent w oficjalnych instrukcjach zaleca wymianę paska co 90000 to skłaniałbym się do wymiany co 60000. Paski szczególnie że w większości są to zamienniki mogą są różnej jakości a że silnik 2.0 dohc 16v jest silnikiem kolizyjnym urwanie paska może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam
Anonymous - 02-03-2008, 22:54

08 Czerwien dziekowka za info, apropo klockow to wymienialem niedawno, ale zauwazylem ze jak sie koncza to juz gorzej nawet hamują

[ Dodano: 02-03-2008, 22:57 ]
dolar2dolar2 napisał/a:
Jeśli mógłbym coś zasugerować to mimo że producent w oficjalnych instrukcjach zaleca wymianę paska co 90000 to skłaniałbym się do wymiany co 60000. Paski szczególnie że w większości są to zamienniki mogą są różnej jakości a że silnik 2.0 dohc 16v jest silnikiem kolizyjnym urwanie paska może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam


Dolar masz wsumie racje z rozrzadem dobrze byc przezornym, chociarz Ja jezdzilem z luznym paskiem tak ze mi na boki chodzil, bez oslonki rozrzadu i bez podziałki miedzy kołem a silnikiem, mozna powiedziec ze głupi ma szczescie =D

[ Dodano: 03-03-2008, 09:15 ]
Jescze jedno, wiecie moze jaki olej sie leje tam do skrzyni biegow??

Anonymous - 16-03-2008, 19:47

dolar2dolar2 napisał/a:
...Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam


Z tego co mi wiadomo 4G63 sohc 8v tez jest kolizyjny.
pozdr.

Anonymous - 20-03-2008, 00:00

KamK napisał/a:
dolar2dolar2 napisał/a:
...Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam


Z tego co mi wiadomo 4G63 sohc 8v tez jest kolizyjny.
pozdr.


Nic dodac, nic ujac nie ma nie kolizyjnych :mrgreen:

Hubeeert - 20-03-2008, 00:33

Update
Olej co 10000 a nie co 15000
Tak samo filtr

Pasek co 60000. MMC twierdziło 90 ale samo ASO móiło o 60. Ja wymieniam co 30000km/3 lata

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group