[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] 2.0 DOHC 16v 4G63
Anonymous - 02-03-2008, 10:01 Temat postu: [E33A 2.0] 2.0 DOHC 16v 4G63 Witam, chcialbym sie dowiedziec ,,co kiedy wymienic'' czyli po przejechaniu ilu kilometrow sie powinno wymieniac poszczegolne rzeczy w takim Galancie(Rozrząd,paski,kable,swiece,lozyska, klocki tarcze,oleje-silnik-skrzynia,Filtry...)
Anonymous - 02-03-2008, 10:30
Co 15000km:
-wymienić olej silnikowy-jeśli warunki były trudne to po 7500km
-wymienić filtr oleju
-jeśli nie masz katalizatora to wymienić świece zapłonowe
-wymienić filtr powietrza
-sprawdzić prędkośc na biegu jałowym i zawartość CO2 w spalinach
Co 30000km:
-jeśli auto było eksploatowane w trydnych warunkach to można wymienić olej w przekładni ręcznej
-wymienić płyn hamulcowy
-sprawdzić hamulec ręczny
Co 45000km:
-wymienić świece zapłonowe
-sprawdzić wyprzedzenie zapłonu
-wymienić olej w przekładni różnicowej
Co 60000km:
-sprawdzić czas zapłonu
-wymienić płyn w układzie chłodzącym
-sprawdzić odpowietrznik skrzyni korbowej
Co 90000km:
-wymienić pasek rozrządu
Klocki i inne paski sprawdzamy w razie możliwości na bieżąco...gdy skończą się klocki hamulcowe usłyszysz to z pewnością:)
EDIT bartekdeejay
deejay - 02-03-2008, 10:35
Jeśli chodzi o zawory do regulacji to w tym silniku jest hydraulika niema potrzeby regulacji co 15000 tkm silniki 1.8 miały regulowane zawory
Anonymous - 02-03-2008, 20:53
Jeśli mógłbym coś zasugerować to mimo że producent w oficjalnych instrukcjach zaleca wymianę paska co 90000 to skłaniałbym się do wymiany co 60000. Paski szczególnie że w większości są to zamienniki mogą są różnej jakości a że silnik 2.0 dohc 16v jest silnikiem kolizyjnym urwanie paska może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam
Anonymous - 02-03-2008, 22:54
08 Czerwien dziekowka za info, apropo klockow to wymienialem niedawno, ale zauwazylem ze jak sie koncza to juz gorzej nawet hamują
[ Dodano: 02-03-2008, 22:57 ]
dolar2dolar2 napisał/a: | Jeśli mógłbym coś zasugerować to mimo że producent w oficjalnych instrukcjach zaleca wymianę paska co 90000 to skłaniałbym się do wymiany co 60000. Paski szczególnie że w większości są to zamienniki mogą są różnej jakości a że silnik 2.0 dohc 16v jest silnikiem kolizyjnym urwanie paska może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam |
Dolar masz wsumie racje z rozrzadem dobrze byc przezornym, chociarz Ja jezdzilem z luznym paskiem tak ze mi na boki chodzil, bez oslonki rozrzadu i bez podziałki miedzy kołem a silnikiem, mozna powiedziec ze głupi ma szczescie =D
[ Dodano: 03-03-2008, 09:15 ]
Jescze jedno, wiecie moze jaki olej sie leje tam do skrzyni biegow??
Anonymous - 16-03-2008, 19:47
dolar2dolar2 napisał/a: | ...Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam |
Z tego co mi wiadomo 4G63 sohc 8v tez jest kolizyjny.
pozdr.
Anonymous - 20-03-2008, 00:00
KamK napisał/a: | dolar2dolar2 napisał/a: | ...Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam |
Z tego co mi wiadomo 4G63 sohc 8v tez jest kolizyjny.
pozdr. |
Nic dodac, nic ujac nie ma nie kolizyjnych
Hubeeert - 20-03-2008, 00:33
Update
Olej co 10000 a nie co 15000
Tak samo filtr
Pasek co 60000. MMC twierdziło 90 ale samo ASO móiło o 60. Ja wymieniam co 30000km/3 lata
Pozdrawiam
|
|
|