Pajero IV - Problem z automatem
Anonymous - 02-03-2008, 21:53 Temat postu: Problem z automatem Witam.
jak widać jestem tu nowy ale forum czytam kilka miesięcy . Niedawno kupiłem pajero 3.2 2000r. automat i postanowiłem wymienić olej w automacie (poprzedni właściciel wymienił w ASO licznik 130000 teraz jest 180000 )i co się okazało po wymianie niema biegu wstecznego co się mogło stać proszę o pomoc aha olej wlałem castrol transmax z i co ciekawe oleju wyleciało tylko 4 litry.
saphire - 02-03-2008, 22:34
Pewnie zapowietrzyłeś skrzynię. Zwykle wymiana w automacie nie polega na spuszczeniu oleju ale raczej na przepompowaniu go i wypłukaniu starego tym nowym - prawie jak przy wymianie płynu hamulcowego. Stąd i nawet procedura tej wymiany jest dość specyficzna. Sam wymieniałeś czy ktoś ci to robił?
Anonymous - 02-03-2008, 22:59 Temat postu: Problem z automatem sam wymieniałem
[ Dodano: 02-03-2008, 23:01 ]
do przodu jedzie rewelka
zbyszekm2 - 02-03-2008, 23:19
saphire napisał/a: | Pewnie zapowietrzyłeś skrzynię. Zwykle wymiana w automacie nie polega na spuszczeniu oleju ale raczej na przepompowaniu go i wypłukaniu starego tym nowym - prawie jak przy wymianie płynu hamulcowego. Stąd i nawet procedura tej wymiany jest dość specyficzna. Sam wymieniałeś czy ktoś ci to robił? |
Aby dobrze wymienić olej potrzeba go 10-12 litrów. Kolega ma rację jego się przepompowuje, tak długo aż wypłynie czysty olej.
później trzeba sprawdzić poziom, najlepiej na ciepłym silniku. Trzeba przewajchować wszystkie pozycje lewarkiem a później sprawdzić poziom.
Mógł się zatkać elektrozawór syfem w oleju.
Anonymous - 03-03-2008, 09:58 Temat postu: Problem z automatem A jeszcze jedno w jakiej pozycji powinien być drążek zmiany biegów przy wymianie w pozycji N czy P
zbyszekm2 - 03-03-2008, 17:07
w pozycji P
Anonymous - 04-03-2008, 07:31
No i niestety chyba czeka mnie serwis
zbyszekm2 - 04-03-2008, 16:53
Serwise nic ci nie pomoże, najwyżej wymienią skrzynie, ale na pewno nie naprawią.
Anonymous - 05-03-2008, 16:34 Temat postu: Problem z automatem Witam
Już wiem o serwisie auto jest w warsztacie który zajmuje się tylko automatami prawdopodobnie poszły tarcze co z tego wyniknie dam znać
Anonymous - 30-03-2008, 00:32
Olej wymienia się na dwa sposoby. Wymiana dymamiczna i statyczna. Wymiana statyczna wykonywana regularnie umożliwia utrzymanie oleju w dobrej kondycji i polega na spuszczeniu i dolaniu. Nalezy jednak pamiętać, że po zalaniu skrzynię nalezy przepompować. potem sprawdzić stan oleju, przepompować. dolać. Przejechac się aby skrzynię zagrzać jakieś 5km sprawdzić i uzupełnić. Dynamiczna polega na większym nakładzie pracy i środków. Wtedy wymieniamy cały olej ale trzeba się zdrowo pobawić i lepiej robić to w dwie osoby. Opis dośc obszerny bo trzeba poodkręcać węże zabezpieczyć się w zbiorniki itd. W pierwszym przypadku oleju idzie około 4L w drugim około 12.
Jeśli zlałeś, wlałeś odpaliłeś o pojechałeś to masz serwis. Podstawowy błąd automaciarza.
Anonymous - 10-04-2008, 22:19
Witam długo mnie nie było na forum ja do acinski o co chodzi z tym " przepompować olej"
Anonymous - 11-04-2008, 07:54
Po zalaniu świeżym olejem do poziomu "zimnego" (o ile masz bagnej, nie wszystkie skrzynie posiadają) uruchamiasz silnik i wajchujesz powolutku przez wszystkie biegi aż skrzynia napełni wszystki podzespoły. Potem sprawdzasz poziom,, dolewasz jesli trzeba i snów wajchujesz celem przepompowania. Po ustaleniu poziomu. Nalezy się przejechać około 5-8km celem rozgrzania skrzyni i sprawdzenia poziomu na "ciepłym" poziomie. Przypominam, że poziom oleju sprawdza się na uruchomionym silniku w przypadku skrzyń wyposażonych w bagnet. Przynajmniej z tego co wiem.
Anonymous - 11-04-2008, 23:41
No wielkie dzienki ACINSKI
[ Dodano: 11-04-2008, 23:43 ]
No wielkie dzienki ACINSKI pozdrawiam
Anonymous - 12-04-2008, 15:22
Notabene możesz podskoczyć do Ratki on się zajmuje automatami. Na górce Mikołowskiej są kierunki Ratka motocykle
|
|
|