To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - 4G15 - 12v a 8V jak je rozpoznać?

Anonymous - 31-03-2006, 13:16
Temat postu: 4G15 - 12v a 8V jak je rozpoznać?
Witam wszystkich.
Wiem że już o tym było pisane tj.
Jak stoi się przed maską samochodu to jak przewody zapłonowe idą w lewo to 12V a jak w prawo to 8V.
Dla upewnienia się pytam : chodzi o przewody idące od świec?
A pytam dlatego że mówiono mi że mam 12V a przeody od świec idą w prawo.
Pozdrawiam.

Krzyzak - 31-03-2006, 13:31

8v - ida w prawo, "za silnik"
12v - ida w lewo na "przedluzenie" walka rozrzadu

edit: ida znaczy: kable WN prowadza od swiec do aparatu zaplonowego

mówimy oczywiście o Colcie C5x?

tomusn - 31-03-2006, 13:42

dokładnie - zmiana była latem 1990 roku (lipiec-sierpień)
Anonymous - 31-03-2006, 13:51

No to już wszystko jasne.
Mam colcika 8V.
Dzięki za pomoc.

tomusn - 31-03-2006, 14:11

aha! w dowodzie rej. jest wpis: moc w kW

62 kW - 84 KM - 8V

66 kW - 90 KM - 12V

Anonymous - 31-03-2006, 17:21

A 44kW - 60KM - JMBMNC51ALU... :?:
Anonymous - 31-03-2006, 19:43

no to teraz zbaraniałem

mam dokładnie to samo czyli kopułka jest z "lewej" strony silnika a co się z tym wiąże przewody idą w prawo, no to powinienem mieć 8V według waszego rozumowania ale jak byk naklejka jest 12V (przecież chyba nikt nie nakleił sobie jej tak od siebie) a dodatkowo w dowodzie mam 60kw

josie - 01-04-2006, 00:10

Ja stworzyłem sformułowanie "idą w prawo lub lewo", ale dotyczyło ono moich obserwacji silników 1,5 (4G15). Z mojej wiedzy silniki 1,3 (4G13) wszystkie miały 12 zaworów, chociaż bartek_nkm twierdzi że ma 8v więc do końca pewien nie jestem.
Także reguła ta sprawdza się na pewno w 1,5

tomusn - 01-04-2006, 11:14

tuarek napisał/a:
no to teraz zbaraniałem

mam dokładnie to samo czyli kopułka jest z "lewej" strony silnika a co się z tym wiąże przewody idą w prawo, no to powinienem mieć 8V według waszego rozumowania ale jak byk naklejka jest 12V (przecież chyba nikt nie nakleił sobie jej tak od siebie) a dodatkowo w dowodzie mam 60kw


chodzi o to że przewody "idą" od świec do kopułki, dla 8V w prawo a dla 12V w lewo

Colty z 8V nie mają naklejki z liczbą zaworów (przynajmniej mój nie ma)

Rafal_Szczecin - 01-04-2006, 11:18

tomusn napisał/a:
Colty z 8V nie mają naklejki z liczbą zaworów (przynajmniej mój nie ma)


"moj" tez nie ma

Anonymous - 01-04-2006, 14:24

tuarek, to masz 12V i tyle ;-)
tomusn - 01-04-2006, 21:49

żeby było wszystko jasne:
silnik 1.5 8-zaworowy


silnik 1.5 12-zaworowy

Anonymous - 03-04-2006, 07:19

Dzięki Tomusn.
Już chyba wszystko wszystkim wyjaśniłeś.
Pozdrawiam.

Anonymous - 03-08-2006, 10:30

Zawsze można zdjąć pokrywe zaworów, klucz 10, 2 minutki kręcenia i nie ma już najmniejszych wątpliwości, wszystko widać jak na dłoni :D
Anonymous - 03-08-2006, 16:37

Taaaa, tylko weź pod uwagę to, że może zacząć lecieć olej i wtedy już będzie problem ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group