Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Problem z przerywaniem (szarpaniem) silnika
Anonymous - 03-03-2008, 23:32 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Problem z przerywaniem (szarpaniem) silnika Więc tak. Silnik ma 96 tys km, Cari z 2000r 1,8GDI, świec nie wymieniałem. Jak jest ciepła, zimna czasami też , szarpie tak, jakby paliwo nie dochodziło, dławi się i dusi - da się z tym jeździć, ale trochę wkurzające. U poprzedniego właściciela długo stała, dodam, że wszystkie płyny wymieniłem, rozrząd nowy wraz z pompą - a i obroty nie skaczą, nie zapala się też "check engine". Prosiłbym o jakieś sugestie i spostrzeżenia.
saphire - 05-03-2008, 17:45
Szarpie na biegu jałowym (to wtedy trzeba wyczyścić przepustnicę) czy może jak jedziesz?
Anonymous - 05-03-2008, 18:58
witam @saphire. Jak jadę, i co dziwne, chyba bardziej szarpie jak jest rozgrzany dobrze - a i powoli jak przyspieszam (delikatnie) nie czuć tego tak bardzo - gorzej jak wcisnę pedał gazu ostro - wtedy szarpie tak jak by nie palił równo , nie wiem...
saphire - 05-03-2008, 20:23
A kiedy wymieniałeś świeczki i filtr powietrza? Czy czyściłeś przepustnicę i czy masz ja z silnikiem krokowym czy na linkę od pedału gazu?
Anonymous - 06-03-2008, 09:34
świeczek nie wymieniałem, filtr powietrza wymieniony przy wymianie oleju. Co do przepustnicy to nic nie robiłem i nie wiem , jaka ona jest - mam silnik 125 kM, nie wiem czy coś to da , aby rozpoznać czy jest z krokowym czy bez
wazu - 06-03-2008, 22:23
k0chan napisał/a: | świeczek nie wymieniałem, filtr powietrza wymieniony przy wymianie oleju. Co do przepustnicy to nic nie robiłem i nie wiem , jaka ona jest - mam silnik 125 kM, nie wiem czy coś to da , aby rozpoznać czy jest z krokowym czy bez |
Na liczniku ponad 90 kkm, więc aż się prosi o wymianę świec (poprzedni właściciel raczej przed sprzedażą tego nie zrobił). Żeby sprawdzić jaką masz przepustnicę wystarczy odkręcić pokrywę silnika i wizualnie oblukać, stawiam raczej na to, że masz elektroniczną (z krokowym) bez linki. Osobiście uważam, że czystość przepustnicy przy tych objawach jakie opisujesz nie ma wiele do znaczenia. Wymień świeczki (może jeszcze filtr paliwa), jak to nie pomoże to zasuwaj do ASO i podłącz się do MUT-a.
Anonymous - 06-03-2008, 23:38
ok. Najpierw wymienie świeczki - czy można zastosować DR15YPP świece platynowe firmy brisk? podobno to zamienniki, a 90 tys wcale na nich jeździć nie zamierzam http://www.allegro.pl/ite..._do_90_tys.html
wazu - 07-03-2008, 00:39
Spróbuj, w końcu to też świece, przynajmniej będziesz wiedział, czy to ten element nawala, czy szukać dalej przyczyny. Mnie udało sie kupić zalecane oryginalne świeczki do GDI, NGK IZFR6B w bardzo korzystnej cenie 35 zł (z przesyłką) na alledrogo (chyba tylko dlatego, że dedykowane były także do Volvo GDI), ale takie okazje na aukcjach zdarzają się rzadko.
saphire - 07-03-2008, 08:39
Kombinowanie z zamiennikami świec do GDI to nie jest dobry pomysł skoro oryginały NGK IZFR6B komplet kupisz za 2 stówy.
Anonymous - 07-03-2008, 08:45
dokładnie...własnie je sobie zakupiłem..205 zł....a teraz szukam kogoś z dobrym kluczem do tego celu , tescowe już 2 ukręciłem
wazu - 07-03-2008, 10:00
He,he ja też ukręciłem "obślizgałem" klucz (taki zwykły rurkowy). W końcu wziąłem zwykłą 16 nasadową i ten ukręcony, a właściwie "obślizgany" klucz, poszedłem do znajomego tokarza i po przyspawaniu od czoła tych dwóch kluczy i obtoczeniu na wymiar, mam porządny klucz do świec . Odkręcanie świec tym wynalazkiem było już znośne, chociaż z jedną miałem kłopot, ale w końcu poszła. Bym zapomniał, w środek klucza włożyłem kawałek gumowego węża, tak że nie miałem problemu z wyjęciem wykręconej świecy.
Anonymous - 07-03-2008, 14:44
biorę flaszkę i jadę do Cię...
wazu - 07-03-2008, 14:53
A jak wrócisz po tej flaszce?
Anonymous - 21-03-2008, 23:27
Witam kOchan. Czy udało Ci się zwalczyć szarpanie ? Pytam bo mam ten sam problem i nie wiem od czego zacząć.
Anonymous - 22-03-2008, 10:01
niestety jeszcze nie - ostatnio miałem troche wydatków i nie kupiłem jeszcze świeczek - jak kupię to napiszę, czy się coś poprawiło
|
|
|