[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] zużycie oleju
marjas007 - 04-03-2008, 20:53 Temat postu: [CA1A 1.3] zużycie oleju szukałem na forum ale jakos nie znalazłem, więc czy ktos może mi powiedzieć jakie jest zużycie oleju w Colcie CA1 1.3 bo w książce serwisowej tez tego nie znalazłem (tyle tych stron tam jest). Obecnie jeżdzę na oleju Platinum 10w40 półsyntetyk i dopoki jeździłem na benzynie nie zauważałem brania oleju przez silnik, pół roku temu założyłem instalacje gazową i od tej pory musze dolewać około 1 litra na 3 tys km, przy czym w spalinach nie widać żadnej niebieskiej mgiełki, jest taka biała jakaś. Wycieków żadnych nie ma w silniku. Po czym poznać ze silnik jest w złym stanie, czy sprawdzenie kompresji cos mi da? Byłem u jednego mechanika i powiedział żeby olej zmienić na mineralny i że to rozwiąże problem ale cos mi sie nie podoba to rozwiązanie. Jakie są wasze rady?
Robson86 - 04-03-2008, 20:58
Sprobuj pojezdzic jakis czas tylko na benzynie...jesli oleju dalej bedzie ubywac a nie zauwazysz zadnych wyciekow to do wymiany moga pojsc np uszczelniacze zaworowe itp
Pozdroo
Anonymous - 04-03-2008, 21:00
Zdrowy silnik może zużyć do 0,8-1 l oleju na 10.000 km.
Robson86 - 04-03-2008, 21:14
Oczywiscie im bardziej dynamicznie jezdzisz tym zuzycie oleju wzrasta. Jesli jezdzisz tylko po miescie to zuzycie oleju tez bedziesz mial wieksze aniezeli gdybys smigal tylko po trasach...
Pozdroo
marjas007 - 04-03-2008, 21:17
jeżdże głównie po trasie, raczej ekonomicznie 90-110 i tylko na gazie , przebiegi rzędu 2500 miesiecznie
Robson86 - 04-03-2008, 21:28
marjas007 napisał/a: | jeżdże głównie po trasie, raczej ekonomicznie 90-110 i tylko na gazie , przebiegi rzędu 2500 miesiecznie |
wiec teoretycznie zuzycie oleju powinno byc mniej wiecej rzedu
gregorbu napisał/a: | 0,8-1 l oleju na 10.000 km. |
noo zaluzmy do 2litrow max
Tobie cos za duzo bierze...
pozdroo
marjas007 - 04-03-2008, 21:45
mi też się to zuzycie oleju nie podoba, jak byłem na regulacji gazu jakis czas temu gazownik zwrócił uwagę na wysoki poziom weglowodorów w spalinach i podejrzewał silnik o branie oleju, bo zadna regulacjanie mógł tego zmienic. A jak to jest z tymi uszczelniaczami, jak sa nieszczelne to olej dostaje się do komory spalania poprzez zawory i spala ? Po czym poznać że sa uszczelniacze zużyte? a jak odróznic to od złego stanu pierscieni i cylindra i ze tamtędy olej wedruje? pomiar kompresji wystarczy?
Robson86 - 04-03-2008, 22:25
Jaki masz przebieg samochodu
pozdroo
Hugo - 04-03-2008, 23:34
Przejdź na olej mineralny (tymbardziej, że masz to paskudztwo jakim jest LPG) i obserwuj zużycie oleju.
marjas007 - 05-03-2008, 06:19
co do przebiegu to nie wiem, kupiłem auto w sierpniu ze stanem licznika 102 000 , ale ciężko w to uwierzyć przy 13 letnim aucie.
a gazu nie traktuje jako świnstwa, praktycznie nie odczuwam żadnej różnicy czy jade na gazie czy na benzynie a gaz jest jakby nie było prawie dwa razy tańszy, gdzieś sie dowiedziałem że uszczelniacze padaja po założeniu gazu ze wzgledu na troche wyzszą temp spalania ale musze to jeszcze sprawdzic w innym żródle
Hugo - 05-03-2008, 09:31
marjas007 napisał/a: | gazu nie traktuje jako świnstwa, praktycznie nie odczuwam żadnej różnicy czy jade na gazie czy na benzynie | Ty nie, ale silnik nie potrafi mówić. I to dla Ciebie dobrze.
marjas007 - 05-03-2008, 10:47
przy prawidłowo ustawionej mieszance przez gazownika nie ma prawa nic sie dziać, problem pojawia sie ja sie trafi na gaziarza nie znającego sie na swojej robocie - ustawi za uboga mieszankę - temp spalania robi sie za wysoka i wszystko zaczyna sie pieprzyć, zawory , uszczelnienia itp
Miroslaw1305 - 05-03-2008, 20:06
na utratę oleju ma wpływ jazda na obrotach powyżej 5000.Instalacja gazowa też przyczynia się do zużycia oleju oraz innych części silnika.Przy nieprawidłowej regulacji instalacji gazowej jest wyższa tempetatura silnika cojest przyczyną powyrzszych dolegliwości. Gaz niestety nie trzyma parametrów- świadczą otym kontrole .Bęzyna już się poprawiła na stacjach w dystrybutorach [poczęstych kontrolach],gaz jest nadal niepewny.Zużycie oleju wzrasta z ilością przejechanych kilometrówi w którymś momencie albo dolewamy olej ,albo robimy remont- uszczelnienie silnika .Przed tym nie uciekniemy zostając przez LATA z ulubionym samochodem.
Anonymous - 06-03-2008, 10:49
marjas007 napisał/a: | A jak to jest z tymi uszczelniaczami, jak sa nieszczelne to olej dostaje się do komory spalania poprzez zawory i spala ? Po czym poznać że sa uszczelniacze zużyte? a jak odróznic to od złego stanu pierscieni i cylindra i ze tamtędy olej wedruje? pomiar kompresji wystarczy? |
Ponawiam pytanie kolegi...
Anonymous - 16-03-2008, 22:10
u mnie w 1.3 na gazie mialem spalanie oleju okolo 0.5l na 1000km tylko wycieki spore musze wymienic uszczelke pod glowica bo z tamtad leje olej i wtedy sie okaze ile ciamka
|
|
|