To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Cari 1.8 GDI] Reflektor w Carismie

Mario - 07-03-2008, 20:37
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Reflektor w Carismie
Witam. Czy ciężko jest wymienić reflektor w Carismie ?
Rocznik 98/99 przed liftingiem?
Mógłby ktoś napisać co krok po kroku robić ?
Byłbym wdzięczny :P
pozdrawiam

Anonymous - 07-03-2008, 22:54

Sa dwie szkoły: jedna mówi, że trzeba zdemontować przedni zderzak wraz z atrapą i wtedy dobierasz się do reflektora... i druga, że bez odkręcania zderzaka możesz to zrobić,tylko trzeba umiejętnie i z wyczuciem odchylkić gril, by zrobić miejsce na wyjęcei reflektora...
Chooper - 07-03-2008, 23:04

a jak już w innym temacie napisałem, zderzak to 15 minut roboty, tylko bez nasadowej 14" na przedłużce się nie obędzie.

Sama lampa trzyma sie o ile kojarzę na 4 nakrętkach. Dwie są za kierunkowskazem (kierunkowskaz i tak trzeba odkręcić aby zdjąć zderzak, bo pod nim jest śruba imbusowa, a odkręca się go śrubokrętem wstawionym pionowo w odpowiednie miejsce między lampą a kierunkiem, i delikatnie wysuwa do przodu).
Pozostałe dwie nakretki są od strony komory silnika. przy prawej lampie (stojąc przodem do pojazdu) chyba trzeba pozbyć sie zbiorniczka wyrównawczego aby zrobić dostep

Mario - 07-03-2008, 23:29

Chooper napisał/a:
a jak już w innym temacie napisałem, zderzak to 15 minut roboty, tylko bez nasadowej 14" na przedłużce się nie obędzie.

Znalazłem ten temat, a mógłbys może dokładniej napisać jak go zdjąć ?
byłbym wdzięczny :)

Chooper - 07-03-2008, 23:54

1. odkręcasz gwiazdkowym po jednej śrubce od strony wneki koła do błotnika
2. odkręcasz i zdejmujesz kierunkowskazy (patrz post wyżej)
3. jak masz halogeny to odkręcasz kratki halogenów i macasz ręką aby odpiąc wiązki (wtyczka jest za halogenem zapinana na zatrzask, słaby dostęp ale da sie) [ten krok też mozna zrobić jako ostatni]
4. wypychasz od spodu plastikowe klipsy atrapy
5. odkręcasz 2 imbusowe srubu co były pod kierunkowskazami
6. jak masz osłone silnika pod zderzakiem to też by pasowało ją zdjąć (jest wygodniej, ale to nie jest konieczne
7. Teraz najmniej wygodny moment (bardzo przydatny kanał, choć ja 3 razy poradziłem sobie bez, lewarując stosunkowo wysoko przód, bo trzeba wgramolić sie pod silnik i nasadową 14" z przedłużką ok 10 cm dostać sie do podłuznic. W każdej z nich są po 2 otwory w których wkręcone są śruby - razem 4 . jak je odkręcisz, to zderzak elegancko wychodzi razem ze wzmocnieniem i atrapą, i teraz można odpiąć wiązki przy halogenach

montaz w kolejności dowolnej

Chooper - 07-03-2008, 23:59

aaa nie próbować zdejmowania zderzaka poprzez odkręcenie go od wzmocnienia. Jest to niemozliwe, bo wzmocnienie skręca razem atrape i zderzak śrubami od spodu. najzwyczajniej nie ma dostępu. Za pierwszym razem próbowałem cwaniakowac, ale po godzinie jednak zdecydowałem sie na leżankę pod silnikiem i odkręcanie wzmocnienia od podłuznic ;)
Mario - 08-03-2008, 16:00

Reflektory już wymienione :)
pozdrawiam i dzięki

dariolee - 19-12-2010, 16:57

A lampy jak demontować ? Macie jakaś foto-instrukcję ? Za oknem zima ale szkiełka trzeba wyczyścić :/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group