To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Problem

Anonymous - 10-03-2008, 21:01
Temat postu: Problem
Witam wszystkich, jestem tu po raz pierwszy, a trafiłem dlatego że mam problem z colcikiem żony 1,5i-12V-1991r, a mianowicie wspólnie z kolegą gaziarzem zagozowujemy go BLOSEM i nie wiemy z którego pinu wtyczki rozdzielacza zapłonu idzie impuls (tak jak do obrotomierza) - jeżeli ktoś może ma opis pinów tej wtyczki to bardzo proszę

markostar - 10-03-2008, 22:03

Wejdź na stronę główną do działu download potem do Mitsubishi Service manual i ściągnij sobie manuala do colcika - są tam też schematy elektryczne napewno pomogą zlokalizować pin którego szukasz. Pozdrawiam :wink:
Anonymous - 10-03-2008, 22:31

markostar, ok ściągnąłem - trochę dużo szukania i po anglickiemu, a mnie czas goni, myślałem że są tu szpece-złote rączki tak jak na forum forda , ponieważ ja posiadam scorpio i tam na podany problem w parę minut kilka konkretnych porad, ale cóż i to dobre jak niema forumowiczów obcykanych w temacie to trzeba wertować PDF-y. :doubt: a jest w tej wtyczce tylko sześć kabelków i podejrzewam że jak raz rozgryzę to będę na pamięć wiedział gdzie co i jak. Forum traktuję jak gabinet lekarski, a nie bibliotekę w której by znaleźć drobnostkę muszę przeczytać encyklopedie i to najpierw ucząc się j. angielskiego :lol:
Hugo - 10-03-2008, 22:39

rychol napisał/a:
myślałem że są tu szpece-złote rączki tak jak na forum forda , ponieważ ja posiadam scorpio i tam na podany problem w parę minut kilka konkretnych porad
Po pierwsze napisałeś temat po 21.00, więc ruch na forum nie jest już zbyt duży. Pomijając fakt, że w ogóle użytkowników aut Mitsubishi jest nieporównywalnie mniej niż użytkowników Fordów.
rychol napisał/a:
ale cóż i to dobre jak niema forumowiczów obcykanych w temacie
Uwierz mi, że są. Tylko poczekaj trochę :roll:
josie - 10-03-2008, 22:51

rychol napisał/a:
ja posiadam scorpio i tam na podany problem w parę minut kilka konkretnych porad


To widać forumowicze z forum forda nie mają co robić i siedzą 24h/dobę na forum :|

rychol napisał/a:
Forum traktuję jak gabinet lekarski, a nie bibliotekę w której by znaleźć drobnostkę muszę przeczytać encyklopedie i to najpierw ucząc się j. angielskiego


Raptem 3 słowa trzeba znać po angielsku, i popatrzeć na schemat.

Czarno-biały kabel

Bartek - 10-03-2008, 23:28

josie, chyba nie czaro-biały, bo to + po stacyjce

[ Dodano: 10-03-2008, 23:32 ]
wg mnie to kabel czarno-niebieski (4 pin złączki), 22 pin ECU



PS. a może za ton wypowiedzi miłego gościa specjalnie napisaleś, że biało-czarny??

[ Dodano: 10-03-2008, 23:36 ]
Hugo napisał/a:
Uwierz mi, że są. Tylko poczekaj trochę :roll:


Ja z pamięci, tylko potwiedzenia musiałem poszukać, czy w C5 jest taki sam kabel jak w Galu/Eclipse.... a z 10 osób (w tym Josie :) ) na pewno byłoby w stanie dojść który to kabel w 15 min

josie - 10-03-2008, 23:50



Chodzi mi o czarno - biały w 6-pinowej wtyczce.
Czarno - biały w 2 pinowej wtyczce to + stacyjki

Bartek - 10-03-2008, 23:59

josie napisał/a:
Chodzi mi o czarno - biały w 6-pinowej wtyczce.
Czarno - biały w 2 pinowej wtyczce to + stacyjki


YYYYYYYYYYYY a jaka to różnica???? - oba są zwarte naewt na wycinku schematu jaki wkleiłeś........

A sygnał tacho na potrzeby gazowni można wziąć z czarno-niebieskiego (czujnik położenia wału), brązowo-żółtego (czunjik położenia wałka rozrządu) lub z żółtego (wyzwalanie tranzystora mocy)

[ Dodano: 11-03-2008, 00:01 ]
josie, ja zbudowałem kilka instalacji od podstaw, z czego jedną bardzo niedawno ;)

[ Dodano: 11-03-2008, 00:04 ]
mam na myśli kompletne wiązki silnikowe (2 szt. do 4g63 DOHC i 2 szt. dla 4g63T)

josie - 11-03-2008, 00:05

Bartek napisał/a:
YYYYYYYYYYYY a jaka to różnica???? - oba są zwarte naewt na wycinku schematu jaki wkleiłeś........


Zwarte są biało-czarny (nie czarno-biały) z małej z czarno-białym z dużej.


Wystarczy iść od power transistora (albo "-" cewki który jest impulsami kluczowany)

Bartek - 11-03-2008, 00:12

Josie w pierwszym poście napisał/a:
Czarno-biały kabel



a teraz dobrze prawisz (prawie) :) Biało-czarny z malej wtyczki idzie do tacho na deskę, więc jest czwartym kablem do którego można się podpiąć :)

Idżmy spać :)

[ Dodano: 11-03-2008, 00:14 ]
biało-czarny w każdym miśku idzie do tacho......

czarno-biały w 95% samochodów w których grzebalem, to + po stacyjce

josie - 11-03-2008, 00:17

Bartek napisał/a:
Biało-czarny z malej wtyczki idzie do tacho na deskę, więc jest czwartym kablem do którego można się podpiąć


Ale łączy się też z czarno-białym z dużej wtyczki :wink: o którym mówiłem w 1 poście

Bartek napisał/a:
Idżmy spać


No już pora, ale brakuje mi ostatnio zaawansowanych dyskusji :)


Gdyby czarno biały z duzej wtyczki był "+" po stacyjce to kluczując tranzystor zwieralibyśmy "+" z "-"

[ Dodano: 10-03-2008, 23:22 ]
Bartek napisał/a:
czarno-biały w 95% samochodów w których grzebalem, to + po stacyjce


No i to się zgadza - dlatego zdziwił mnie trochę ten schemat

Bartek - 11-03-2008, 00:23

Przeczytaj swój post i popatrz na schemat jutro ;)

a teraz IDŹ SPAĆ :twisted:

josie - 11-03-2008, 00:31

Bartek napisał/a:
Przeczytaj swój post i popatrz na schemat jutro

a teraz IDŹ SPAĆ


Hehe, nie zasnę.

Co się jeszcze nie zgadza?

Jakby na czarno-białym z duzej wtyczki był "+" po stacyjce to:
-na emiter (góra tranz) mamy podany black (masa)
-kluczujemy żółtym
-na kolektor podłączony do "-" cewki
tranzystor przy kluczowaniu podaje jej impulsy masy

wychodząc z "-" cewki idziemy na małą wtyczkę, przewód biało-czarny, do góry i połączenie z czarno-białym z dużej - jeśli tam jest "+" (jak twierdzisz) to kluczując tranzystor zwieramy "+" z "-" i na "-" cewki mamy cały czas "+" po stacyjce.

Bartek - 11-03-2008, 00:46

Sorry......

Nigdzie nie napisałem, że zwarty jest biało-czarny z czarno-białym..... napisalem, że na wycinku schematu są zwarte, a popatrzylam na swój, a nie na Twój. Na moim schemacie są zwarte czarno-biały dużej wtyczki (zasilanie LEDów w czujnikach położenia wału i walka) z czano-białym małej (zasilanie cewki zapłonowej)

ale pogadamy o tym jutro.... DOBRANOC

josie - 11-03-2008, 00:53

Bartek napisał/a:
Nigdzie nie napisałem, że zwarty jest biało-czarny z czarno-białym


Ja tak napisałem - bo na moim wklejonym schemacie tak jest

Bartek napisał/a:
napisalem, że na wycinku schematu są zwarte, a popatrzylam na swój, a nie na Twój.


:?:

Bartek napisał/a:
Na moim schemacie są zwarte czarno-biały dużej wtyczki z czano-białym małej


Czyli doszliśmy do tego, że wklejony przeze mnie schemat najprawdopodobniej ma błąd.
Swoją drogą niezły sajgon zrobiliśmy założycielowi tematu :badgrin:
Niech ma :)

DOBRANOC



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group