[92-96]Colt CA0 - [ALL] Co z tymi oponami :[
Monia - 11-03-2008, 17:54 Temat postu: [ALL] Co z tymi oponami :[
Koledzy szanowni chciałam sobie zmienić dziś alu z oponami letnimi.
Przyjechałam na warsztat i gość mówi że są one tz. dwie prawodopodobnie przednie, od wewnątrz starte tak, że nadają się do wymiany...a jeździłam nimi w tamtym roku może z 4mies.
Jaki powód może być że są tak starte?
Geometria była robiona od razu przy zakupie alu. Wiec czy może i ewentualnie co ściera tak opony Hrm
PS.Przepraszam za nie fachowe wyrażanie się...
Pozdrawiam.
Robson86 - 11-03-2008, 18:00
Monia napisał/a: | Jaki powód może być że są tak starte? |
silentblocki...czy jak sie to tam pisze Prawdopodobnie to jest przyczyna
Pozdroo
Monia - 11-03-2008, 18:06
no ale to mechanicy nie wiedza że przydało by się Mońci sprawdzić i naprawić ?
W ogóle co to jest to co napisałeś ?
akbi - 11-03-2008, 18:29
a czy po zakupie tych alu byla ustawiana cala geometria czy tylko sama zbieznosc???
Hugo - 11-03-2008, 18:33
Silentblock to tuleja metalowo-gumowa wahacza. Ta jest dokładnie do Twojego (i mojego) auta:
Co ciekawe właśnie dzisiaj taką odebrałem ze sklepu (produkcji Meyle Made in Germany). Koszt 29 zł. Za chwilę idę montować. Stuka Ci coś w zawieszeniu przednim? U mnie strasznie stuka i trzeszczy, ale opon nie zdziera. U mnie ta tuleja już na pierwszy rzut oka widać, że jest w strasznym stanie (oberwana).
Rafal_Szczecin - 11-03-2008, 18:34
takie 4 tuleje dzis pakowalem ( mialem w reku ) dla kupujacego hehe
Monia - 11-03-2008, 20:17
nic nie stuka tylko ścina ta oponę... no nic pewnie odpuszczę sobie kupno nowych gum bo jak ma mi tak śCINAć TO TO SIę MIJA Z CELEM...
Anonymous - 11-03-2008, 20:19
Sprawdź porządnie geometrię, łącznie z kątem nachylenia koła.
PiotrekSL4 - 11-03-2008, 21:06
Hugo a gdzie szukać tych tulei metalowo- gumowych. Bo ja nawet nie wiem.
akbi - 11-03-2008, 21:18
Monia napisał/a: | ... no nic pewnie odpuszczę sobie kupno nowych gum bo jak ma mi tak śCINAć TO TO SIę MIJA Z CELEM... |
no to jeszcze trzymam kciuki, aby opony sie nie zdarly do zera, aby nie wyszly druty i aby nie pekly podczas jazdy.
Proponuje zlokalizowac problem i wyeliminowac.
Hugo - 11-03-2008, 22:49
PiotrekSL4 na www.moto.sklep.pl
Szlag by trafił. Nie wymieniłem tej tulei. Rozebrałem wszystko, wahacz trzymam w ręce, przymierzam a tuleja ma inne wymiary. Zadzwoniłem po kolesia mechanika i mówi, że to tuleja od Golfa . Pomylili się w sklepie. Trudno jutro wymienię.
PiotrekSL4 - 11-03-2008, 23:02
Thx Hugo. Ale mi chodzilo konkretnie o miejsce umieszczenia tej tulei w aucie. . Male nieporozumienie z mojej strony. Sorry. (I bierzesz sie sam za jej wymiane bo jest to takie proste czy, bo masz pojęcie)
Hugo - 11-03-2008, 23:23
PiotrekSL4 napisał/a: | Ale mi chodzilo konkretnie o miejsce umieszczenia tej tulei w aucie | Haha. Powiem tak: odkręć koło i zajrzyj w głąb wahacza za kołem przyświecając sobie lampką jakąś. Ujrzysz tą tuleję. PiotrekSL4 napisał/a: | bierzesz sie sam za jej wymiane bo jest to takie proste czy, bo masz pojęcie | Odkręcasz 2 śruby od poduszki wahacza pod podłogą, 1 śrubę od w/w tulei i nakrętkę sworznia. Aha i wywalasz łącznik na czas operacji. Wszystko to proste, że aż strach. Każdy to zrobi. Jedyny problem to wybicie sworznia ze zwrotnicy. Do dzisiaj w każdym aucie sprawia mi to problem. Generalnie robię tak: odkręcam nakrętkę sworznia na tyle, by pomiędzy przegub a sworzeń włożyć coś w rodzaju płaskownika dł. min. 30 cm. Lewą ręką naciskam płaskownik do ziemi, a z prawej ręki "walę" min. 1 kg młotkiem w miejsce mocowania sworznia (uchwyt zwrotnicy). Dodam, że jeszcze nigdy nie uszkodziłem żadnego auta w ten sposób i nie tylko ja tak robię . Podobnie postępuję z końcówką drążka kierowniczego.
PiotrekSL4 trochę OT robimy.
tomusn - 11-03-2008, 23:34
PiotrekSL4 napisał/a: | Ale mi chodzilo konkretnie o miejsce umieszczenia tej tulei w aucie | popatrz na obrazek i zgadniesz
|
|
|