To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - napinacz paska do alteranatora, klimy i wspomagania

Anonymous - 02-04-2006, 11:48
Temat postu: napinacz paska do alteranatora, klimy i wspomagania
witam
mam następujący problem, od jakiegoś czasy gdy samochód chodzi na wolnych obrotach wydaje dziwne odgłosy :!: i po wizycie u mechanika stwierdził on, że jest to wina małego "amortyzatora" napinacza :?: czy ktoś wie o co mu chodzi i ile to kosztuje, bo dźwięk zaczynam mnie denerwować pozdr

Anonymous - 06-05-2006, 22:39

Mam to samo. Przy niskich obrotach po dodaniu odrobiny gazu stuka i trzęsie całym silnikiem. powyżej 1000 obr. przechodzi jakby nigdy nic... Z moim mechanikiem stwierdziliśmy, że to chyba wina napinacza paska bo to na rolce właśnie wtedy widać drgania.
Zacząłem szukać napinacza i znalazłem w Japaneze za ok. 360zł + koszty przesyłki 20zł i w sklepie z częściami do francuzów w Sulejówku za 375zł +10zł przesyłka.
Można też kupić samą rolkę napinacza za ok. 50 zeta.

Ciekawe czy właśnie TO jest przyczyną :oops:
Jak wymienię to dam znać.

[ Dodano: 09-05-2006, 00:12 ]
Wymieniłem cały napinacz :)
Objawy zniknęły i brak dziwnych odgłosów. Roboty nie ma dużo ale mnie "udało" się urwać jedną ze śrub regulujących napięcie paska i robota się wydłużyła o jakieś 1,5h :oops:
Na szczęście wszystko dobrze się skończyło i można już jeździć.

Po odkręceniu napinacza widać i czuć wyraźnie luzy przy śrubach na sprężynie amortyzatora. Na rolce specjalnego zużycia nie widać choć układ działał od nowości i przejechał ok. 170tys.

Ale ta cena napinacza jest dobijająca :shock:

Zły napinacz u mnie powodował przeskakiwanie i strzępienie paska. W konsekwencji spowodował zerwanie paska rozrządu :evil:

Anonymous - 18-06-2006, 11:40

Gugi napisał/a:

Wymieniłem cały napinacz :)
Objawy zniknęły i brak dziwnych odgłosów. Roboty nie ma dużo ale mnie "udało" się urwać jedną ze śrub regulujących napięcie paska i robota się wydłużyła o jakieś 1,5h :oops:
Na szczęście wszystko dobrze się skończyło i można już jeździć.

Po odkręceniu napinacza widać i czuć wyraźnie luzy przy śrubach na sprężynie amortyzatora. Na rolce specjalnego zużycia nie widać choć układ działał od nowości i przejechał ok. 170tys.

Ale ta cena napinacza jest dobijająca :shock:

Zły napinacz u mnie powodował przeskakiwanie i strzępienie paska. W konsekwencji spowodował zerwanie paska rozrządu :evil:


pytanie - wymieniłeś napinacz paska erozrządu czy napinacz paska do wielorowkowego, do klimy, wspomagania itd??
:?:

Anonymous - 18-06-2006, 21:34

Napinacz paska wielorowkowego, do klimy, wspomagania, pompy i całej reszty.
Anonymous - 28-07-2006, 12:41

jestem własnie po wymianie napinacza. Jak powiedział mi mechanik napinacz "jeszcze móglby być" ale ten mały amortyzatorek był juz bardzo wyrobiony i jeszcze troche i byłaby lipa.
A teraz jest juz zupełnie inaczej samochód pracuje ładnie i równomiernie i nie ma takiego wyrczenia pod maską. :D

jawlo - 29-07-2006, 21:21

jacekr2 napisał/a:
jestem własnie po wymianie napinacza. Jak powiedział mi mechanik napinacz "jeszcze móglby być" ale ten mały amortyzatorek był juz bardzo wyrobiony i jeszcze troche i byłaby lipa. .. :D


Jaki przebieg masz na liczniku? Zbliżam się właśnie do 90kkm i mam obowiązkową wymiane rozrządu. Może to wina właśnie takiej wymiany?

Anonymous - 31-07-2006, 07:34

a więc ja mam przebieg 324 kkm :D . a co do tego napinacza to sie okazała że to jeszcze fabryczny i prawie 10 lat przetrzymał, ładnie co nie ??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group