To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [Pajero] 2,5tdi 90r.Kłopoty silnika

Anonymous - 16-03-2008, 15:37
Temat postu: [Pajero] 2,5tdi 90r.Kłopoty silnika
Witam wszystkich klubowiczów.Od miesiąca mam to autko i jak na swój wiek wszystko działa OK. Jednak mam problem z silnikiem-NIE ZAWSZE-dymi na biało jak parowóz na wolnych obrotach.Po 15-20min.przestaje,zwiększone są też obroty o 100/min.Wymieniłem fitr paliwa(mocno zabrudzony)i powietrza,nie pomogło.Chciałem wymienić uszczelkę pod głowicą ale odradził mechnik stwierdzając iż olej jest czysty a woda nie bulgocze.Oprócz tych wiekszych obrotów silnik pracuje równo i niema spadku mocy,olej jest w stanie,a przejeżdżam nim tygodniowo 700km.Doradżcie co jest. Pozdrawiam.
cns80 - 26-03-2008, 22:34

Koleżanki i Koledzy poradźcie coś nowemu użytkownikowi forum. Do roboty :twisted:
Anonymous - 26-03-2008, 22:46

Dzięki samotny kolego,może jak komuś na skrzyżowaniu zasłoni dym z rury światła lub w korku koło Grójca....to mój Pajero,, może pomogą.
zbyszekm2 - 26-03-2008, 23:11

Powodów może być kilka, biały dym oznacza dostawanie się wody do komory spalania
Są dwie a może trzy przyczyny
1 uszczelka głowicy
2 pęknięta tuleja w bloku
3 pęknięta głowica
czasem jest tak, że silnik nagrzewając się powoduje zejście się pęknięcia, często nawet w głowicy.
Trzeba sprawdzić
Były takie przypadki, że sprawdzano głowice i była szczelna a po założeniu biały dym, okazało sie, że to peknięta tuleja.

Anonymous - 27-03-2008, 20:08

Tuleja raczej by odpadła bo nie wyrzuca wody,też przypuszczam głowice.A może spróbować troche specyfiku uszczelniającego do wody wlać,,,jak myślicie?

[ Dodano: 16-04-2008, 22:57 ]
Dosypałem pół buteleczki proszku uszczelniającego i dymienie zanikło.Zobacze na jak długo to wystarczy.

manta4.0 - 14-10-2008, 17:48

Nie koniecznie, w układzie chłodzenia ciś. 1 bar a w komorze spalania około 400


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group