Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] WIĘKSZE SPALANIE PO WYMIANIE ROZRZĄDU
Anonymous - 16-03-2008, 20:00 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] WIĘKSZE SPALANIE PO WYMIANIE ROZRZĄDU WITAM. JESTEM NOWYM POSIADACZEM CARISMY 1.8GDI'98. PO KUPNIE AUTA ZROBIŁEM NIM OK 300 KM, A KOMPUTER POKAZYWAŁ ŚREDNIE SPALANIE 8.6L. POSTAWIŁEM AUTKO DO MECHANIKA NA WYMIANE PASKA I ROLEK ROZRZĄDU. PO ODBIOŻE AUTKA KOMPUTER NIE POKAZUJE MNIEJSZEGO ŚREDNIEGO SPALANIA NIŻ 10L. CZY MECHANIK MÓGŁ PRZESTAWIĆ KTÓREŚ KOŁO O JEDEN ZĘBEK, CZY PRZYCZYNY SZUKAĆ GDZIEŚ INDZIEJ ? PROSZĘ O PODPOWIDŹ
Anonymous - 16-03-2008, 20:03
Tylko taki problem ci powstał po wymianie tego rozrzadu? Bo jak tak to ja bym sie nie przejmował tymi wskazaniami komputera!
Anonymous - 16-03-2008, 20:08
Oprucz wyższego spalania szarpie mocniej przy przyśpieszaniu na ciepłym silniku, pisze mocniej, bo już wcześniej szarpał tylko nie pisałem o tym bo dopiero jutro wymieniam filtr paliwa i nie wiem czy to nie jest czasem jego wina
Anonymous - 16-03-2008, 20:22
Wyższe spalanie moze byc spowodowane zbrudzona przepustnica, mocniejszym wciskaniem pedału gazu itp. A co do szarpania to zajrzyj jeszcze do świec. Jak odpala ci na zimnym silniku?
Anonymous - 16-03-2008, 20:33
Odpala bez problemów na zimnym jak i na ciepłym, czasami gdy silnik spada z wysokich obrotów na niskie to zdaży mu się zgasnąć, a mocniejsze wciskanie gazu pdpada, bo zaczełem jeździć jeszcze delikatniej a spalanie mimo to nie spadło.
[ Dodano: 16-03-2008, 20:43 ]
Czy moge sam sprawdzić czy mechamik nie machną się o ząbek przy zakładaniu paska ? I jak to zrobić ?
Anonymous - 16-03-2008, 20:46
Rozrząd zostawił bym w spokoju, a zajoł bym sie przepustnica świecami, filtrem paliwa i jeszcze powetrza.
TESTER - 17-03-2008, 07:17
Prawdopodobnie mechanik przy wymianie wypiął aku i wszystkie zapisy Ci uciekły teraz nim się ustabilizuje trochę potrwa. Jeździsz na krótkich odcinkach więc chwilowe spalanie masz duże a i średnie stabilizuje się na wyższym poziomie. Zrób jakąś trasę, pojeździj trochę obserwując chwilowe spalanie i zobaczysz,m że wszystko jest ok. Piszesz, że Ci przygasa a czy przyuczyłeś na nowo komputer do pracy silnika ( zakładam, że mechanior odpiął aku bo każdy to zrobić powinien)
turek61 - 17-03-2008, 12:40
TESTER napisał/a: | Prawdopodobnie mechanik przy wymianie wypiął aku i wszystkie zapisy Ci uciekły teraz nim się ustabilizuje trochę potrwa. Jeździsz na krótkich odcinkach więc chwilowe spalanie masz duże a i średnie stabilizuje się na wyższym poziomie. Zrób jakąś trasę, pojeździj trochę obserwując chwilowe spalanie i zobaczysz,m że wszystko jest ok. Piszesz, że Ci przygasa a czy przyuczyłeś na nowo komputer do pracy silnika ( zakładam, że mechanior odpiął aku bo każdy to zrobić powinien) |
Tak właśnie miałem napisać....
Anonymous - 17-03-2008, 17:19
Powiedzcie mi Panowie co to znaczy przyuczyć komputer do pracy silnika i jak mam to zrobić ? Dzisiaj jestem po wymianie filtra paliwa, szarpanie przy przyśpieszaniu mi nie znikło, ale dało się zauważyć większą moc. Co z tym szarpaniem ?
mephisto - 17-03-2008, 17:57
komputer musi sie nauczyc niskich obrotow jak i bez obciazenia jak i przy obciazeniu,wlacz silnik na biegu jalowym i zostaw go tak na 15 min bez wlanczania jakichkolwiek odbiornikow pradu,po 15 minutach powlanczaj zupelnie wszysko i zostaw tak na kolejne 15 min puznije 2 razy mocniej przygazuj i powinno byc git,musisz tez nauczyc szyby skrajnego polozenia,wiec opusc jedna szybe i puzniej ja zamknij po zamknieciu nacisnij jeszcze raz przycis az uslyszysz taki tik,i tak z reszta szyb i wszystko powinno byc git.pozatym przeczyscil bym przepustnice na twojim miejscu
Bartek - 17-03-2008, 18:00
Rozrząd sprawdzić to żaden problem:
- zdejmujesz pokrywę silnika (6 śrubek)
- zdejmujesz górną pokrywkę paska rozrządu (4 śrubki)
- ustawiasz koło pasowe na wale na pozycję T na dolnej pokrywce rozrządu kręcąc kluczem dolnym kołem
- sprawdzasz, czy koła pasowe wałków pokryły się ze znakami, jeżeli nie, wykonujesz obrót o 360 st, walem i patrzysz jeszcze raz..... jak si nie pokryją ani razu, to rozrząd do poprawki
Anonymous - 25-03-2008, 22:52
Witam
Ostatnio był niewielki mróz i miałem problem z odpaleniem. Załapał dopiero za trzecim zakręceniem zozrusznikiem. Zaraz po odpaleniu słychać było przez kilka sekund dziwne stukanie. Co może być przyczyną ? Miał może ktoś doczynienia z takim przypadkiem i jak to zwajczyć ?
Bartek - 26-03-2008, 08:51
Sprawdziłeś rozrząd?
Anonymous - 26-03-2008, 17:34
Rozrząd sprawdzał mechanik i mówi, że jest OK
|
|
|