Carisma - Ogólne - Koła trą o nadkola
Anonymous - 17-03-2008, 21:27 Temat postu: Koła trą o nadkola Witam!
Wiem ze temat doboru felg juz był poruszany i troche za późno to sprawdziłem....
Niedawno kupiłem sobie aluski 15" Opony Fulda 195/55 R 15. Wszystko ładnie i pieknie (aluski wypasione, opony prawie nówki) tylko ze nie sprawdziłem ET i teraz opony na niewielkich nawet dziurach tra mi o nadkola.
Da sie jakoś pozbyć tego problemu nie sprzedając alufelg?:) Słyszałem coś o poszerzaniu nadkoli, zaginaniu itp....dodam ze za taka zabawe nie chciałbym wydawac mnóóstwa kasy w jakims warszacie tuningowym Interesuje mnie bardziej forma chałupnicza:)
czekam na wasze rady
Juiceman - 17-03-2008, 21:49
A może tył Ci za nisko siedzi ;>? (kupno sprężyn, to na krotką metę, amorki na dłużej)
Anonymous - 17-03-2008, 22:18
Juiceman napisał/a: | A może tył Ci za nisko siedzi ;>? (kupno sprężyn, to na krotką metę, amorki na dłużej) |
Tył faktycznie mi niżej siedzi od przodu ale według mnie to koła powinny sie chowac w nadkolach (patrz duza dziura na drodze) a u mnie sie nie schowają bo za bardzo wystają, praktycznie na równo z karoserią (a nadkole jest jeszcze z jakis 1cm zagięte do wewnątrz)
Anonymous - 17-03-2008, 22:25
Ja u siebie delikatnie zaklepałem nadkole za wiele to nie dało
jeżeli u Ciebie obciera nawet na drobnych nierównościach obawiam się że trzeba będzie poszerzać nadkola a to są już większe koszty
zwolin - 17-03-2008, 22:37
Cytat: | Da sie jakoś pozbyć tego problemu nie sprzedając alufelg?:) |
tja możesz sprzedać opony i dać 195/50
A tak na poważnie, to najprostsze rozwiązanie to zmiana felg. Ingerencja w budę na 99% zakończy się znajomością z rudą, a że to nadkola i cały czas wali po tym błoto, piach itp to raczej trudno to sensownie zabezpieczyć.
Anonymous - 17-03-2008, 22:50
cząstek napisał/a: | Ja u siebie delikatnie zaklepałem nadkole za wiele to nie dało
jeżeli u Ciebie obciera nawet na drobnych nierównościach obawiam się że trzeba będzie poszerzać nadkola a to są już większe koszty |
A jakim sposobem ? młotkiem zaklepałes? :> a po takim zabiegu to lakier nie popękał przypadkiem?
kris80 - 17-03-2008, 23:18
Nic nie rób z karoserią , nie ma sensu sprzedaj te felgi i kup inne ja miałem to samo kupiłem felgi ze złym ET i nie pasowały więc je sprzedałem i teraz szukam odpowiednich czyli Et min 40. Opony tez mam 195/55/15
Anonymous - 18-03-2008, 00:00
kris80 napisał/a: | Nic nie rób z karoserią , nie ma sensu sprzedaj te felgi i kup inne ja miałem to samo kupiłem felgi ze złym ET i nie pasowały więc je sprzedałem i teraz szukam odpowiednich czyli Et min 40. Opony tez mam 195/55/15 |
No tak, tylko ze na fele polowałem z miesiąc czasu, i jak dla mnie sa idealne. Drugich takich na pewno nie dostane. No ale cóz...chyba nie mam wyboru :/
Matejko - 18-03-2008, 01:52
jedz gdzies do jakiegos blacharza, albo ci zetnie rant, albo go zaklepie, wypelni wewnatrz masa bitumiczna, i nie ma prawa tego ruszyc rdza,
ale pewnie wtedy jeszcze pozostanie mocowanie zderzaka do przypilowania - najpierw sprawdz, czy tnie o rant czy o mocowanie(bedzie troszke zeszlifowane przez opone)
z ciekawosci jakie ET felgi ?
Anonymous - 18-03-2008, 17:51
Nie pamiętam za bardzo jakie ET, ale chyba 35. Ale głowy nie dam. jak je zdejme z auta to zobaczę.
Poniżej podaje linka do zdjęć na których widać moje utrapienie
http://picasaweb.google.p...tsubishiCarisma
Anonymous - 18-03-2008, 20:01
Jedyna możliwość bez ingerowania w blachę, a pozostanie przy tych felgach to zmiana gum na takie: \_/, a u Ciebie są: I_I i dlatego Ci trą.... A tak w o góle to sprawdź amory i sprężyny, bo coś za nisko siedzi Ci ten tył. Miałem Borbety C 15"x7" ET 35 na oponach 195/50 i było wszystko OK... I oczywiście opony 195/50 sobie zastosuj... Powinno pomóc...
Anonymous - 18-03-2008, 23:42
raafe ale to było delikatni i lakier nie popękał,nic to nie pomogło dlatego zmieniłem opony i jest OK ale w tym przypadku to nie przejdzie i najlepiej badzie wymienić felgi (wymiana opon też raczej nie pomoże)i sprawdzić springi z tyłu bo coś nisko siedzi, a tak w ogóle to lipa z tymi nadkolami zagiętymi do środka
Matejko - 19-03-2008, 00:18
w sumie przy et35 i profilu /55 nie powinno nic byc, ale mowie - nie powinno ET w roznych felgach o tych samych wartosciach sie roznia
Anonymous - 19-03-2008, 00:34
Tył nisko siedzi z prostego powodu, w bagazniku mam komplet 4 kół i na tylnej kanapie mam drugi komplet 4 kół:) Także chyba ma prawo ten tył tak wyglądać. Tym bardziej ze przód jest jakos sztucznie podniesiony (ale to już poruszałem na forum) i dlatego widać taka różnice.
Chyba (niestety) bede musiał wymienić fele. Nie bawi mnie kupno nowych opon bo gwarancji ze bedzie dobrze to nie mam...
dzieki za pomoc
Anonymous - 31-03-2008, 17:12
Matejko napisał/a: | w sumie przy et35 i profilu /55 nie powinno nic byc, ale mowie - nie powinno ET w roznych felgach o tych samych wartosciach sie roznia |
Mitsubishi ponoć zaleca do Carismy ET 44 http://www.rozmiaryfelg.pl/mitsubishi.htm
Ja dziś założyłem do swojej Cari alu EXIP 15'' szerokie na 7'' ET 42 z oponami 195/60/15 i mam wrażenie, że przy większym obciążeniu lub na dołkach/garbach tylne koła będą przycierały o rant błotnika - a między zalecanym ET 44 a posiadanym ET 42 jest teoretycznie minimalna różnica. Także jest to potwierdzenie tego co wyżej napisał Matejko.
W każdym bądź razie felg już nie będę zmieniał, a co najwyżej opony na /55 lub /50 i zobaczę czy to pomoże.
|
|
|