To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Dzwiny rechot silnika

kubas - 18-03-2008, 22:09
Temat postu: Dzwiny rechot silnika
Witam. Od pewnego niedługiego czasu slysze podczas jazdy charakterystyczny rechot silnika. Oprócz typowego dla diesla odgłosu pojawia się dźwiek bardzo podobny do tego jakby do wiatraka (powiedzmy biurowego) przylożylo sie kartke papieru lub jakąś tekturke o którą uderzają skrzydła wiatraka. Efekt ten powstaje w trakcie jazdy z niezmienna prędkością. Podczas przyspieszania zaczyna po chwili zanikac, a w momencie gdy pusci sie pedał gazu natychmiast ustaje. Poczatkowo myslalem ze moze wiatrak przy chlodnicy obciera o jakis element plastikowy ale gdyby tak bylo to dźwięk bylby slyszalny nieustannie bez wzgledu na rodzaj jazdy (przyspieszanie, zwalnianie) Mial ktos podobna sytuację?? Znajomy w Touranie 1.9TDI ma podobny odłos w trakcie jazdy ale niestety w serwisie nie byli w stanie stwierdzic od czego to moze byc. Co Panowie poradzą...? Pozdrawiam
kielurkk - 19-03-2008, 20:08

kubas napisał/a:
Efekt ten powstaje w trakcie jazdy z niezmienna prędkością. Podczas przyspieszania zaczyna po chwili zanikac, a w momencie gdy pusci sie pedał gazu natychmiast ustaje

wygląda na nieodpowiednie luzy zaworowe
głośno to słychać?

kubas - 19-03-2008, 22:25

No na tyle glosno ze nie trzeba sie jakos bardzo wsluchiwac zeby to uslyszec. Aczkolwiek ktos kto jedzie ze mna a nie zna dobrze auta nie jest w stanie szybko uslyszec, dopiero po chwili slyszy ten dźwiek. Czym ewentualnie to grozi i co nalezy zrobic w takim wypadku. Dodam jeszcze ze moze przewrazliwiony jestem na punkcie samochodu bo mam go od niedawna ale wydaje mi sie jakby mial od pewnego czasu odrobine mniej mocy niż na poczatku. (Ale to byc moze jest złudne wrażenie spowodowane przyzwyczajeniem do jazdy samochodem z takim momentem - wczesniej jezdzilem 60 cio konnym benzyniakiem) Pozdrawiam
kielurkk - 20-03-2008, 20:06

jełśi to faktycznie nieodpowiednie luzy zaworowe to skutek może być taki że zawory się szybciej wypalą gdyż jeśłi nie są do końca otwierane lub domykane to ciśnienie pracuje na grzybek zaworu i powoduje jego nadpalenie czego skutkiem jest spadek ciśnienia roboczego w cylindrze i spadek mocy, gorsze osiągi i trudny rozruch. Podjedz do jakiegoś mechaniak niech oceni czy to faktycznie to jest winne tym dzwiękom bo tak z opisu trudno to jednoznacznie stwierdzić
kubas - 20-03-2008, 22:20

Ok dzieki za podpowiedz. Sprawdze co to moze byc. Pozdr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group