To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Jaki moment dokręcania głowicy w gti?

Anonymous - 19-03-2008, 03:49
Temat postu: Jaki moment dokręcania głowicy w gti?
Witam wszystkich!szukałem na forum tej informacji ale znalazłem moment dokręcania głowicy do c52 1,5 czyli sruby ampulowe 8-73Nm

śruby dwunastokątne z podkladka -70 Nm

po 1000 km dokrecic glowice ale tez o ile???

Tak generalnie opisze całe zajście moze coś doradzicie:)
Wracałem sobie do domu i nagle moze nie tak stanowczo ale odczuwalnie zbraklo mocy silnik nierówno zaczął pracować samochod jezdzi i odpala za 3-4 razem chyba z tego powodu ze mu zalewa uszczelniaczami swiece -sprawdzilem 2 przylane...Wstaje rano myśle wymienie olej i filtr powietrza,sprawdzam an bagnecie a tu nie am nic oleju:)
Olej wylewa sie od strony simeringow walu rozrzadu,pod glowica i jest an misce olejowej.silnik nadal odpala ale oddalem go do znajomego mechanika.Zostalo sprawdzone cisnienie na cylindrach wszedzie 14 atmosfer...zamowilem zestaw uszczelek na ktore czekam do tej pory...a samochod stoii rozebrany...



a mój 1,8 gti 90 r. to bodajże c58a.Jeżeli ktoś wie dokładnie co i jak z tą głowicą bym dziękował.Może i jest gdzieś ta informacja niestety nie znalazłem.Z góry dzięki.

akbi - 19-03-2008, 09:32

dominacjusz, moment obrotowy w głowicy w colcie 1,8 GTI (4G67) to 105-115 Nm
Bartek - 19-03-2008, 09:54

Zależy jaką uszczelkę dajesz.....

Ori (po 93 roku, wcześniejsze są niedostępne) dokręca się 85 Nm -> 0 Nm -> 20 Nm -> 90 st. -> 45 st. (tu modyfikacja względem ori procedury, bo szpilki M12 nie uciągają się tak jak M10, a w C58 powinny być M12)

Jeżeli masz jakiegoś swapa (a jeżeli masz szpilki 12-kątne, to na pewno nie jest to ori silnik, to dokręcasz 85 Nm -> 0 Nm -> 20 Nm -> 90 st. -> 90 st.

Innych uszczelek do tego silnika NIE polecam

[ Dodano: 19-03-2008, 09:55 ]
Cytat:
dominacjusz, moment obrotowy w głowicy w colcie 1,8 GTI (4G67) to 105-115 Nm


NIE - to tyczy tylko oryginału sprzed 1992.06, obecnie niedostępnego na rynku

Anonymous - 19-03-2008, 14:45

dominacjusz napisał/a:
Zostalo sprawdzone cisnienie na cylindrach wszedzie 14 atmosfer...


to jest bardzo dobrze. Części na pewno znajdziesz u Japaneze, w dziale kupię/sprzedaż znajdzie post polecani sprzedawcy. Tam masz namiary. Uszczelkę kupuj tylko oryginał. Każda inna odpada, chyba że za kilka tysięcy km potrzebujesz ponownej rozbiórki. Ja tak miałem :) , uszczelniacze włóż także dobre, żeby nie ciekło.

Anonymous - 19-03-2008, 16:45
Temat postu: Głowica
Dzięki chłopaki za pomoc.Mam pytanie jeszcze do Bartka o co chodzi dokładniej z tym 0 Nm a następnie 20Nm bo nie bardzo rozumiem.Jak to ma wyglądać od strony technicznej....To jest oryginał seria gti od nowosci...Pozdro i jeszcze raz dzięki


To juz zakupiłem tydzień temu więc już nię będe sie w nowe koszty wbijał oby bylo ok:)
1. komplet gumka zaworowa Ajusa 100pln,
2. uszczelka miski olejowej Ajusa 30pln,
3. uszczelka pod głowicę Ajusa 75pln,
4. uszczelka pokrywy zaworów Goetze 80pln,
5. simering wału rozrządu Elring 25pln, wymagane 2sztuki-50 pln

Razem wyszło-335 pln

Bartek - 19-03-2008, 19:42

Dokręcasz 85 Nm, zwalniasz do 0 Nm, dokręcasz 20 Nm, potem wykonujesz 90 st. obrotu, potem 45 st. obrotu, jeżeli masz szpilki M12 (czyli zakończone ampulem nr 10).... Ajusa trzyma jakieś 10 000 km......Warto zainwestować w ori (ok. 200 zł i mieć spokój na długo)

[ Dodano: 19-03-2008, 19:43 ]
Oczywiście dokręcasz w kolejności dokręcania, a zwalniasz w przeciwnej.....

Anonymous - 19-03-2008, 22:26

Dzięki wielkie!:)następne bedą ori


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group