To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Ogólne - Instrukcja Pajero 1983-1996 r Haynes Repair Manual

Anonymous - 19-03-2008, 16:07
Temat postu: Instrukcja Pajero 1983-1996 r Haynes Repair Manual
Witam ma ktoś może tą instrukcję w wersji elektronicznej i może użyczyć.
Pozdro

akbi - 19-03-2008, 16:11

nie wiem czy dokładnie o ten model Ci chodzi, ale tu jest:
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=16989

Gene - 19-03-2008, 17:58

http://www.mitsubishi-gra...p=257306#257306
ostatni post, klolega Przemol prosi o kontakt osobisty :wink:

Gene - 19-03-2008, 18:08

Akbi ta instrukcja to nie Repair Manual Haynes'a. To firmowa instrukcja obslugi uzytkownika.
ale tu moze cos Ci i od nas przypasuje:
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3449
Oceanos, popatrz takze tu (moze maja ebook'i):
http://www.haynes.com/
http://www.bookmaster.pl/...&t=6&c_id=&o=nd

Anonymous - 19-03-2008, 21:42

potrzebuję trochę informacji do mojego Longa, bo nie mogę rozszyfrować numeru modelu i VIN według tego co podane na forum.
A chodzi mi np. o tarcze hamulcowe do 2.5 TD 1987r.
Pozdro.

[ Dodano: 19-03-2008, 21:57 ]
Model jest taki wybity na tabliczce znamionowej:
L049GWNTJL6

Natomiast silnik
4D56

i chyba jest to oznaczenie skrzyni biegów manualnej
KM 145
czyżby to była przejściówka albo seria jakaś limitowana , nie wiem.
Dlatego szukam jakiejś literatury.
Pozdro.
Chcę pozmieniać oleje a nie wiem jakie były od poprzedniego właściciela, nie mam informacji. Chciałbym zalać Mobil mineralny albo może Castrol jakiś.
Tam chyba z 7 litrów wchodzi do miski.
Jeszcze chłodniczka oleju i fitr.
Pozdro.

[ Dodano: 19-03-2008, 22:03 ]
Oczywiście dziękuję za wszystkie rady.
Większość tu z Was ma samochody raczej nowe.
Natomiast ja kupiłem Pajero Longa 2.5 Td 1987r i mam nadzieję że znajdę do niego jakieś części eksploatacyjne. Samochód jest dobry bo załaduję sobie narzędzia do tyłu i jadę na działkę z rodziną a mam trudny dojazd gdzie muszę włączać 4H i sprawuje się pierwszorzędnie.
Pozdro.
dla wszystkich.

Gene - 20-03-2008, 09:53

Oceanos, pierwsza sprawa jesli masz numer modelu i klasyfikacji samochodu (ten co podales) musisz miec tez numer nadwozia (VIN). Rzuc sie na glebe i obejrzyj tylna czesc ramy. Vin powinien znajdowac sie na ramie za tylnym prawym kolem to taki 17 znakowy numer zaczynajacy sie od liter JMB.
Numer klasyfikacji nie wiele pomoze. Szczegolnie, ze wiosna 1987 roku dokonano zmian tarcz hamulcowych w Pajero.
Podaje oba numery (stare i nowe):
MB366466
MB407038
Jesli czesci z ASO sa dla Ciebie za drogie to z tego co sie dowiedzialem istnieja zamienniki ale jakie i gdzie mozna kupic tego nie wiem.

A i moja prosba, na przyslosc nie wkladaj wszystkiego do jednego tematu. Ja juz sie troche gubie. Czesc odpowiedzi znajdziesz w instrikcji uzytkownika do ktorej podal Ci link Akbi. Zassaj i poczytaj, szczegolnie koncowke z danymi technicznymi.

Anonymous - 20-03-2008, 11:28

ok mam już VIN

[ Dodano: 20-03-2008, 13:51 ]
ale jest troche inny niż w tej instrukcji użytkownika z forum .

Gene - 20-03-2008, 13:54

Oceanos napisał/a:
ale jest troche inny niż w tej instrukcji użytkownika z forum

co to znaczy troche inny?
Numer VIN kazdy samochod ma inny. Zapodaj ten numer to sie dowiem wiecej o Twoim aucie.
Zapomnialem podac cen za tarcze fabryczne
za pierwsze ok 580 zl/szt. za drugie ok 700 zl/szt.

Anonymous - 20-03-2008, 14:04

JMBL049GWHJ401117

[ Dodano: 20-03-2008, 14:20 ]
Dzięki serdeczne.

Gene - 20-03-2008, 14:34

Twoje Pajero jest z pazdziernika 1986 roku. To wersja europejska (fajera po lewej stronie) Long z silnikiem 2.5 litrowym diesel'em turbo doladowanym z manualna 5 biegowa skrzynia biegow. Wiec pasuja do niego tarcze o numerze MB366466.
Anonymous - 20-03-2008, 22:17

A fajera to co, kolo zapasowe?

[ Dodano: 20-03-2008, 22:25 ]
Mam jeszcze, pytanko jakie oleje lac do silnika TD w takim starszym aucie czy Castrol 10W 40 mineralny GTX czy Mobil Super do Diesla?
pozdro.
Dzięki za pomoc.

akbi - 21-03-2008, 08:58

Oceanos napisał/a:
A fajera to co, koło zapasowe?

Nie, to "koło kierownicze" ... popularnie zwane "kierownicą" :)

Anonymous - 21-03-2008, 09:48

A no to sorry ale u mnie jest po lewej stronie.
Pozdro

Gene - 21-03-2008, 09:58

moja wina, przepraszam...
myslaem o ruchu prawostronnym i tak wyszlo, oczywiscie, ze chodzi o wersje z kierownica (fajera) po lewej stronie :oops:

Anonymous - 21-03-2008, 11:07

POZDROWIONKA.
Coraz więcej wiem o moim aucie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group