To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [cari GDI] z 10w40 na 10w30 ?

Marilyn - 21-03-2008, 18:48
Temat postu: [cari GDI] z 10w40 na 10w30 ?
hey. Powoli powoli szykuje cari do dobrego stanu. No i jak wiadomo czas na wymiane oleju. Obecnie jest 10w40 ale z tego co czytam to lepiej zalac shellem helix 10w30. Mozna przejsc na ten olej czy nie bardzo ? Bo pierwsze slysze wsumie o takim ...
Anonymous - 21-03-2008, 19:58

To półsyntetyk i to półsyntetyk tylko lepkość inna.
mlun - 21-03-2008, 22:35

10W30 to syntetyk dedykowany do GDI.
Marilyn - 21-03-2008, 23:05

No to jak w koncu jest ? na opakowaniu shella napisane jest że to półsyntetyk! Cari cały czas jezdziła (prawdopodobnie) na 10w40. Zmiana na 10w30 shella helix nie powinna zaszkodzić ?
Robson86 - 21-03-2008, 23:13

Marilyn napisał/a:
Zmiana na 10w30 shella helix nie powinna zaszkodzić ?

ludzie zmieniaja z mineralow na synetetyki i jezdza, wiec nie masz sie czego bac :)
Sam zamienili mi w ASO Mitsubishi olej z dedykowanego do GDI Castrola 10W30(wycofanego z produkcji niestety juz) na Mobila1 5W50 i jest super :)
Pozdroo

Marilyn - 21-03-2008, 23:18

ok dzięki za odp. :) jeszcze ewentualnie w warsztacie zapytam :)
Anonymous - 22-03-2008, 07:15

Skąd to uparte twierdzenie że 10w30 to syntetyk już kolega napisał że PÓŁSYNTETYK,i to wyrażnie jest napisane na opakowaniu i na stronie shella i bóg wie gdzie jeszcze,no ale nie mieszajmy do tego boga.
mlun - 22-03-2008, 09:03

Wiele osób podwało info ze strony shella że to syntetyk.
Anonymous - 22-03-2008, 09:31

Ja zeszłem z 10w40 na 5w50 Mobila i słychac zaworki
Anonymous - 22-03-2008, 11:26

Synthetic Blend nie oznacza wcale ze to syntetyk.
mlun - 22-03-2008, 12:16

Ja się opieram na informacjach od innych forumowiczów.Sam takiego oleju nie lałem.

jaceko nie zaworki a hydrauliczne popychacze zaworów :P ale to taka mała dygresja.

Anonymous - 22-03-2008, 15:10

Ja osobiście wlałem Castrol 10W40 Magnatec i silnik chodzi idealnie gładko,a do tego
ściszeniu uległ dżwięk klekotania na nierozgrzanym silniku. Do GDI szczerze go polecam

mephisto - 22-03-2008, 15:20

chlopaki czyli jak ja teraz zmienie sobie z mineralnego na polsyntetyk to bedzie git. bo minelo dopiero pol roku jak minerala zalalem.
XL - 23-03-2008, 01:34

Ci którzy twierdzą, że 10W30 Shella to półsyntetyk, mają rację.
Ci którzy twierdzą, że to syntetyk, też mają rację.
Okazuje się, że Shell produkował obie wersje, 10W30 Syntetic Blend (półsyntetyk) o lepkości kinetycznej 70,74mm2/s przy 40 st. Celsjusza i 10,6 mm2/s przy 100 oraz 10W30 Fully Syntetic o lepkości odpowiednio 61,5/10,5. Jeśli się nie mylę zaprzestano produkcji obu tych olei. Jeżeli ktoś jest zdecydowany zastosować olej dedykowany do GDI, może znależć odpowiednik, kierując się lepkością kinetyczną z karty technicznej oleju. Ja tak zrobiłem, ale wymiana oleju dopiero po świętach i wówczas napiszę jakie efekty przyniosła zmiana z 5W40 na Castrol Edge 5W30. Innymi słowy będę królikiem doświadczalnym.
Zabawne jest to, co znalazłem w ofercie jakiegoś niemieckiego sklepu internetowego - do Carismy GDI polecają oleje od 0W30 po jakiegoś gęściucha 15W40. I każdy jest ich zdaniem znakomity dla tego silnika.

Pozdrawiam, XL

mlun - 23-03-2008, 11:26

Shell zaprzestał produkcję? Narazie tylko o Castrolu słyszałem. Ale nawet i na tym oleju popychacze potrafią klepać. Moim zdanie trzeba lać dobry syntetyk lub pół jeśli ktoś taki ma i się nie martwić i nie obchodzić z tym silnikiem jak z jajkiem :P /. Napewno wszystkie te oleje spełniają się w 100%. Ja bym raczej wolał wiedziec co z tym zaworkiem od oleju wyszło i czy to faktycznie na popychacze pomaga.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group