Carisma - Techniczne - [cari GDI] z 10w40 na 10w30 ?
Marilyn - 21-03-2008, 18:48 Temat postu: [cari GDI] z 10w40 na 10w30 ? hey. Powoli powoli szykuje cari do dobrego stanu. No i jak wiadomo czas na wymiane oleju. Obecnie jest 10w40 ale z tego co czytam to lepiej zalac shellem helix 10w30. Mozna przejsc na ten olej czy nie bardzo ? Bo pierwsze slysze wsumie o takim ...
Anonymous - 21-03-2008, 19:58
To półsyntetyk i to półsyntetyk tylko lepkość inna.
mlun - 21-03-2008, 22:35
10W30 to syntetyk dedykowany do GDI.
Marilyn - 21-03-2008, 23:05
No to jak w koncu jest ? na opakowaniu shella napisane jest że to półsyntetyk! Cari cały czas jezdziła (prawdopodobnie) na 10w40. Zmiana na 10w30 shella helix nie powinna zaszkodzić ?
Robson86 - 21-03-2008, 23:13
Marilyn napisał/a: | Zmiana na 10w30 shella helix nie powinna zaszkodzić ? |
ludzie zmieniaja z mineralow na synetetyki i jezdza, wiec nie masz sie czego bac
Sam zamienili mi w ASO Mitsubishi olej z dedykowanego do GDI Castrola 10W30(wycofanego z produkcji niestety juz) na Mobila1 5W50 i jest super
Pozdroo
Marilyn - 21-03-2008, 23:18
ok dzięki za odp. jeszcze ewentualnie w warsztacie zapytam
Anonymous - 22-03-2008, 07:15
Skąd to uparte twierdzenie że 10w30 to syntetyk już kolega napisał że PÓŁSYNTETYK,i to wyrażnie jest napisane na opakowaniu i na stronie shella i bóg wie gdzie jeszcze,no ale nie mieszajmy do tego boga.
mlun - 22-03-2008, 09:03
Wiele osób podwało info ze strony shella że to syntetyk.
Anonymous - 22-03-2008, 09:31
Ja zeszłem z 10w40 na 5w50 Mobila i słychac zaworki
Anonymous - 22-03-2008, 11:26
Synthetic Blend nie oznacza wcale ze to syntetyk.
mlun - 22-03-2008, 12:16
Ja się opieram na informacjach od innych forumowiczów.Sam takiego oleju nie lałem.
jaceko nie zaworki a hydrauliczne popychacze zaworów ale to taka mała dygresja.
Anonymous - 22-03-2008, 15:10
Ja osobiście wlałem Castrol 10W40 Magnatec i silnik chodzi idealnie gładko,a do tego
ściszeniu uległ dżwięk klekotania na nierozgrzanym silniku. Do GDI szczerze go polecam
mephisto - 22-03-2008, 15:20
chlopaki czyli jak ja teraz zmienie sobie z mineralnego na polsyntetyk to bedzie git. bo minelo dopiero pol roku jak minerala zalalem.
XL - 23-03-2008, 01:34
Ci którzy twierdzą, że 10W30 Shella to półsyntetyk, mają rację.
Ci którzy twierdzą, że to syntetyk, też mają rację.
Okazuje się, że Shell produkował obie wersje, 10W30 Syntetic Blend (półsyntetyk) o lepkości kinetycznej 70,74mm2/s przy 40 st. Celsjusza i 10,6 mm2/s przy 100 oraz 10W30 Fully Syntetic o lepkości odpowiednio 61,5/10,5. Jeśli się nie mylę zaprzestano produkcji obu tych olei. Jeżeli ktoś jest zdecydowany zastosować olej dedykowany do GDI, może znależć odpowiednik, kierując się lepkością kinetyczną z karty technicznej oleju. Ja tak zrobiłem, ale wymiana oleju dopiero po świętach i wówczas napiszę jakie efekty przyniosła zmiana z 5W40 na Castrol Edge 5W30. Innymi słowy będę królikiem doświadczalnym.
Zabawne jest to, co znalazłem w ofercie jakiegoś niemieckiego sklepu internetowego - do Carismy GDI polecają oleje od 0W30 po jakiegoś gęściucha 15W40. I każdy jest ich zdaniem znakomity dla tego silnika.
Pozdrawiam, XL
mlun - 23-03-2008, 11:26
Shell zaprzestał produkcję? Narazie tylko o Castrolu słyszałem. Ale nawet i na tym oleju popychacze potrafią klepać. Moim zdanie trzeba lać dobry syntetyk lub pół jeśli ktoś taki ma i się nie martwić i nie obchodzić z tym silnikiem jak z jajkiem /. Napewno wszystkie te oleje spełniają się w 100%. Ja bym raczej wolał wiedziec co z tym zaworkiem od oleju wyszło i czy to faktycznie na popychacze pomaga.
|
|
|