To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Tuning - Tuning hamulcow

Anonymous - 04-04-2006, 20:00
Temat postu: Tuning hamulcow
Czy ktos z Was probowal (majac hamulce bebnowe z tyl) zamienic je tarczowymi? Jaki to koszt i jaka jest poprawa skutecznosci hamowania (jesli jakas)? A moze lepiej powalczyc z przednimi kolami?
Maciek - 04-04-2006, 20:21

Napisz jakim autem śmigasz. W jednych taniej w drugich drożej ale jeśli tagie czy podobne auta nie miały na tył przewidzianych tarcz to nie tanio. Myślałem o tym samym w moim Galu ale dałem odpust ... ale dla chcacego nic trudnego. Powodzenia i patrz zdanie nr 1 :)
Anonymous - 04-04-2006, 23:16

mam Carisme 1.6 z 2000 roku, no i z tyl bebny...
Anonymous - 04-04-2006, 23:50

W Carismach były też montowane tarczówki z tyłu, więc technicznie nie ma przeszkód do montażu tarcz z tyłu. Najprostszym i najtańszym rozwiązaniem byloby kupienie całego systemu z jakiegoś rozbitka, bo np. nowe zaciski z tłoczkami to spoooory wydatek.
Maciek - 05-04-2006, 07:18

A jeśli tak podpiąć sie do tem to czy w Galach z okresu ok 91' też były tarcze z tyłu?
Jak już pisałem wyżej miałem taki zamiar sobie zapodać taki bajer ale spytałem mechanika który to jak każdy normalny mechanik (praktyk)powiedział panie jak działa to sie fabryki nie poprawia. Przyznaje Mu duzo racji ale wiadomo kusi :twisted:

Bartek - 05-04-2006, 08:17

Tak....wrecz tylko najbidniejsze wersje mialy bebny

Ale - bebny hamuja o niebo skuteczniej od tarcz w tym konkretnym modelu, jak chcesz poprawic fabryke i miec auto stajace deba to wymien to co szumnie Mitsu nazywa hamulcami z przodu na hamulce z Galanta Dynamic-4 lub VR-4 (mam taka konfiguracje - jest zajefanie - przy 160 km/h wejscie w 4 bloki nie jest problemem na suchym asfalcie)

Maciek - 05-04-2006, 12:47

Jeśli chodzi o skuteczność nie mam zastrzezeń co do estetyki ładniej przy alusach wygladaja tarcze
Bartek - 05-04-2006, 13:04

Estetyczna strona to jest taka, ze przod wyglada ladniej jak odhamujesz przed przeszkoda niz w sytuacji kiedy nie odhamujesz...... i tak na to patrzac, to naprawde ladnie wygladaja z przodu tarcze od Dynamic-4 a z tylu bebny....
Serek - 05-04-2006, 20:57

Bartek, nie masz dostępu do jakiegoś kompletu od Dynamica lub vr-4 (hamulce)? Jeżeli tylko usłyszysz, daj znać. Proszę.
Anonymous - 05-04-2006, 22:36

czy hamulce o ktorych piszecie beda pasowaly tez do carismy?

po drugie jesli 'producenta sie nie poprawia' to czy ktos z Was probowal poprawic hamulce z przodu - lepsze tarcze z nacieciami itd, lepsze klocki?
widac roznice?

Hubeeert - 06-04-2006, 07:39

Nie będą.
Koledzy piszą o hamplach do Galanta E3x (w uproszczeniu).
Do Twojego samochodu:
Poczytaj sobie tutaj
tu masz temat o tarczach hamulcowych na forum MKP
a tu o klockach - również na MKP

Tu masz namiar na niedrogie EBC ale z Anglii

O nawiercanych/nacinanych nie słyszałem

Bartek - 06-04-2006, 07:58

Optycznie (podkreslam, bo nie mialem okazji sprawdzic na podnosniku) na 99% pasuja hamulce od Sigmy 24v (klocki te same, tarcza do 15" kola) jedyna roznica to Gal ma 4 sruby w tarczy a Sigma 5, ale ten problem jest prosty do rozwiazania - wystarczy kupic tarcze do Gala (nowe nawet ATM Mikoda oferuje za rozsadne pieniadze)
Anonymous - 07-04-2006, 17:24

Tylko czy sama zamiana bębnów na tarcze coś pomoże na hamowanie?
Z tego co pamiętam jak mi tłumaczył szef serwisu Auto GT na Bielanach, to wprowadzenie tarcz we wszystkich wersjach Carismy po liftingu było połączone z dodaniem EBD, dzięki czemu autko bardziej hamowało "czterema łapami", a nie głównie przodem.

Anonymous - 07-04-2006, 22:44

ok dzieki. tylko jak stwierdzic czy mam EBD? wnioskujac z tad ze mam bebnowe z tyl czy moge to jakos stwierdzic?
Anonymous - 09-04-2006, 21:14

Według mnie, jeśli z tyłu masz bębny to nie masz EBD. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group