Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] podnoszące sie obroty na luzie
Anonymous - 22-03-2008, 08:07 Temat postu: [Cari 1.6] podnoszące sie obroty na luzie Witam
temat wolnych obrotów był tu poruszany wielokrotnie jednak moja Cari zachowuje sie troszke nietypowo
mianowicie: wolne obroty ma w okolicach 600-700, ale w trakcie jazdy w momencie przełączenia na luz obroty nie spadają do 700 tylko zatrzymują sie w granicach 1500 (no od 1200 - 1800) aż do całkowitego zatrzymania wtedy powoli opadają do niskich obrotów. PO nauce obrotów wszystko jest ok przez jakieś 100 km i sytuacja znów sie powtarza.Przepustnica czyszczona wg przepisu i nic nie pomogło
Anonymous - 22-03-2008, 23:14
Twój problem dotyczy w równym stopniu jazdy na benzynie i gazie, czy wymienione przez Ciebie objawy występują tylko na benzynie lub LPG?
Napisz coś więcej. Kiedyś miałem podobnie.
Pzdr.
Carrix
Anonymous - 24-03-2008, 19:51
sytuacja ma miejsce zarówno na LPG jak i na benzynie. samochód chodzi normalnie ( no może poza spalaniem na LPG bo potrafi spalić 8-10 jak i 16 - jest to zależne od tego czy jeździ tylko po mieście czy po trasie). jadąc obojętnie z jaką prędkością wrzucając luz obroty nie schodzą do 900 tylko zatrzymują sie około 1200 i po 3 sekundach zaczynają sie podnosić do jakiś 1500 1800. i nie spadają. Dopiero po całkowitym zatrzymaniu momentalnie spadają do 900. Dwa dni temu uczyłem wg zaleceń obrotów i wszystko ok obroty jak należy ale po przejechaniu 150 km sytuacja sie powtarza i po ponownym odpaleniu juz obroty się podnoszą.
Marilyn - 25-03-2008, 09:04
Brat w swojej Omedze B miał identyczny przypadek - okazało się że to silnik krokowy. Ale tutaj może byc cos innego. Ale objawy identyczne - stoimy na swiatlach - obroty od 1500 do 1800 a podczas jazdy już normalnie.
kristof - 25-03-2008, 12:02
hmm...a nie może być to czasem zapaćkana przepustnica?? ona też ma tu jakiś wpływ na obroty..a to będzie najtańsze rozwiązanie wyjąć ją i przeczyścić a potem sprawdzić jak to wygląda imo nie do końca wiem jak to działa na gaz...
Anonymous - 26-03-2008, 21:20
przepustnicę wyczyściłem. silniczek krokowy wyczyszczony. i dopływ powietrza uszczelniony (już sie trochszkę bawię z tym)
tdi1982 - 26-03-2008, 22:47
Mam Cari 1.8 SOHC bez gazu i też tak mam że dotąd dopóki się nie zatrzymam samochód ma podwyższone obroty dopiero po zatrzymaniu są właściwe.W Omedze też tak miałem a tak poza tym nie powinno się wrzucać na luz jadąc.
saphire - 27-03-2008, 08:47
A nie pomyśleliście że jeśli ECU wykrywa iż prędkość auta jest ponad pewien poziom graniczny to pomimo że auto jest na luzie utrzymuje celowo wysokie obroty po to by mieć nadmiar mocy na wspomaganie, abs itp?
tdi1982 - 27-03-2008, 09:05
Właśnie o tym pisze wg.mnie to normalne to jest takie zabezpieczenie które gdyby komuś przyszło do głowy nagle hamować i ostro skręcić kierownicą na luzie samochód nie zgasł.
Anonymous - 29-03-2008, 21:25
Saphir wszystko ok jeżeli jest to 1100 1200 wtedy jest to potrzymanie mocy. Ale nie w przypadku gdy bez obciążenia rosną do 1800.
saphire - 29-03-2008, 21:41
To masz źle ustawiony LPG i pęd powietrza na luzie zaburza jego działanie
Marcino - 30-03-2008, 11:24
saphire napisał/a: | A nie pomyśleliście że jeśli ECU wykrywa iż prędkość auta jest ponad pewien poziom graniczny to pomimo że auto jest na luzie utrzymuje celowo wysokie obroty po to by mieć nadmiar mocy na wspomaganie, abs itp? |
To wydaje sie prawidłowe stwierdzenie, choć ja nigdy nie jedze na luzie bo to wiekszer spalanie jest, lepiej wrzucić bieg niżej, zdjać noge z gazu i bez hamowania dojechac...
Z tegop co wiem to LPG ma wyższe obroty niż PB, odczuwam to gdy mi sie przy temp 27 C i około 1200RPM przełancza na LPG, skacze do 1400-1500 i zaraz zaczyna spadać, czyli silnik krokowy zaczyna korygowac.
Moze u cibie jakiś czujnik szwnkuje. Zauwazcie ze przy hamowaniu ostrym zdarza sie ze silnik podnosi obroty.. zeby nie zgasł przypadkiem zanim zdarzysz wcisnac sprzegło...
|
|
|