To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] falujące obroty

Anonymous - 22-03-2008, 17:39
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] falujące obroty
Witam! Mam taki problem lub pytanie: przy prędkości obrotowej około 2250 (mniej więcej w połowie między 2000 a 2500) obroty falują. Czy to normalka czy coś szwankuje? I jeszcze jedno: po odpaleniu na zimnym silniku prędkość obrotowa jest około 700 a po chwili się podnosi do około 1000. Po lekkim rozgrzaniu się silnika obroty spadają do normalnych. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
JCH - 23-03-2008, 11:42

przemo napisał/a:
I jeszcze jedno: po odpaleniu na zimnym silniku prędkość obrotowa jest około 700 a po chwili się podnosi do około 1000. Po lekkim rozgrzaniu się silnika obroty spadają do normalnych.
To jest normalne zjawisko. Choć wydaje mi się, że trochę Mitsu przedobrzyło z tym podnoszeniem obrotów.
Juiceman - 23-03-2008, 12:50

przemo napisał/a:
po odpaleniu na zimnym silniku prędkość obrotowa jest około 700 a po chwili się podnosi do około 1000. Po lekkim rozgrzaniu się silnika obroty spadają do normalnych. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Tak jak JCH napisał to normalne, wtedy włącza sie ssanie (to już nie duzy fiat gdzie sami za pomocą "wajchy" włączaliśmy/wyłączaliśmy je) ; ), natomiast jeśli obroty falują na ciepłym silniku podczas wrzucania na luz (moje objawy to duży skok od 100 do-prawie 2k) jeśli tego nie masz to wystarczy sie cieszyć ;)

JCH - 23-03-2008, 20:30

Juiceman napisał/a:
natomiast jeśli obroty falują na ciepłym silniku podczas wrzucania na luz (moje objawy to duży skok od 100 do-prawie 2k) jeśli tego nie masz to wystarczy sie cieszyć
Juiceman - Ty masz GDI a przemo pyta o DID. Nie kojarzę aby u kogoś z Forum występował problem z falowaniem obrotów w DID więc nie ma się z czego cieszyć. Jak do tej pory obroty wolne obroty w DID to "żyleta" - jeśli ciepły to spadają do 750, jeśli zimny - do 1000. Nie ma innej opcji.

Nie bardzo mogę sobie wyobrazić:
przemo napisał/a:
przy prędkości obrotowej około 2250 (mniej więcej w połowie między 2000 a 2500) obroty falują
Co to znaczy? Przerywa, szarpie? Czy efekt widać tylko na obrotomierzu czy słychać to w pracy silnika?
Anonymous - 24-03-2008, 12:58

widać na obrotomierzu i słychać w pracy silnika. to jest w momencie gdy turbina już podniesie obroty przy tym samym położeniu pedału gazu. i w tym momencie obroty zaczynają falować. myślałem że może zawór waste-gate puszcza ale on jest zamknięty (czyli ok).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group