Carisma - Ogólne - swap z 1,9TD na DID
Anonymous - 22-03-2008, 18:11 Temat postu: swap z 1,9TD na DID Już kiedyś poruszany był ten temat........ale jakoś nie mogę go znaleźć, a może mi się wydawało. Pytanie czy jest ktoś wśród nas co przeszczepił ww motory? mając naprawdę dużą podaż Carism z Anglii można sobie odmłodzić ,,serduszko".
Anonymous - 01-04-2008, 00:12
z anglika nie ma szansy na zmianę, ponieważ część podzespołów to lustrzane odbicia wersji europejskich, więc temat się zamyka zanim się w ogóle rozpoczyna. Jeśli swap to tylko Europa(Anglia nie ofkorz)=>Europa.
Anonymous - 01-04-2008, 11:25 Temat postu: did=td Witay, no tak Ty jesteś obcykany bo sam walczyłeś troszkę, słuchaj tak się zastanawiam i w zasadzie dużych zmian nei iwdze na pierwszy rzut oka, przecież silik jest tak samo ułożony tylko cięgna do skrzyni nie będą pasić, weżyk do serwa no i co jeszcze chmmmm tak sobie dumam, wiadomo zbieornik paliwka do tak pompka jest, cały silnik jak przerzucę z osprzetem iwiązkai elektrycznymi, chłodnicami i wężami.......no i z całymi półosiami bo są inne chyba.......
Bartek - 01-04-2008, 11:31
Silnik z angola jak najbardziej podejdzie..... może być temat skrócenia/przedłużenia wiązki przewodów, węży do wspomagania i klimatyzacji, jeżeli węże są inne niż w TD......
Anonymous - 01-04-2008, 15:31
Geloo_Jedi napisał/a: | z anglika nie ma szansy na zmianę, ponieważ część podzespołów to lustrzane odbicia wersji europejskich |
Rozebralem carisme 1.9 td i wiekszosc elementow byla dokladnie taka sama. Rozrzad byl po lewej stronie patrzac z przodu czyli tak jak w europie. Jak wyglada sprawa ze skrzynia? Ta od td podejdzie czy tez musi byc od did?
Robson86 - 01-04-2008, 15:35
dylson napisał/a: | Ta od td podejdzie czy tez musi byc od did? |
nie jestetm pewnien ale chyba musi byc od DID (ale poprawcie jak sie mysle)
Pozdroo
Anonymous - 01-04-2008, 16:14
Może wymienię co u siebie zmieniałem przy swapie z TD na GDI:
silnik oczywiście (z pełniutkim osprzętem),
skrzynia biegów,
półosie,
chłodnice,
serwo hamulcowe i pompka hamulcowa,
pompa abs,
rurki paliwowe pomiedzy silnikiem a bakiem paliwa, rurki od absu,
belka wzdłużna pod silnikiem,
wszystkie wiązki elektryczne,
zegary,
lewarek zmiany biegów razem z cięgnami,
komputer,
sterownik immobilisera,
sterownik poduszek powietrznych,
sterownik centralnego zamka,
bak paliwa z pompą paliwa,
to chyba tyle, przynajmniej z głównych rzeczy, jeżeli coś sobie jeszcze przypomne to dopiszę.
Jeżeli mówicie, że silnik z anglika jest taki sam jak europejski to pół biedy.
Skrzynia w TD jest francuska, a jeśli się nie mylę, to w DID jest japońska, więc raczej na pewno do wymiany. Jeżeli skrzynia do wymiany to i półosie do wymiany. Z kolei powstaje pytanie czy rozstaw i mocowanie półosi DID jest takie same jak w TD - jeżeli nie, to trzeba wymieniać zwrotnice przednie. Czyli zmienia sie rozstaw śrub, więc raczej powinno się wymienić i tylne zwrotnice, bo nie za bardzo jeździć z innymi kołami z przodu i z tyłu.
Sprężarka klimatyzacji w DID i TD jest inna, więc może być koniczność wymiany rurek od klimatyzacji - tu, tak mi się wydaje, najtaniej będzie znaleźć europejską wersję klimy, bo dorabianie nowych rurek chyba będzie kompletnie nieopłacalne.
Pompa ABSu w DID jest inna niż w TD - i znowu pytanie: jak to się ma do rurek absu?
To takie moje wstępne przemyślenia, jestem w pracy więc nie za bardzo mam czas dalej myśleć, jak cos mi się jeszcze nasunie na myśl to wieczorkiem napiszę.
Mnie zastanawia tylko jedno:
dzisiaj Carism w Polsce jest od groma, i to nie tylko angoli, ale również europejczyków, więc po jaką cholerę robić sobie dodatkowe problemy z przekładką wersji angielskiej. Nie lepiej trochę dłużej/intensywniej poszukać i zrobic przekładkę z wersji europejskiej? Naprawdę zaoszczędzi to sporo nerwów, czasu i pieniędzy. Bo przy czymś takim, zawsze coś będzie nie tak, zawsze. A to się okaże, że tu coś nie gra, a to tam coś trzeba będzie przerobić, a w pewnym momencie jak swap będzie się przeciągał, to krew człowieka zaczyna zalewać...
saphire - 01-04-2008, 21:50
Tak po prawdzie zeswapowałes karoserie z TD do reszty auta z GDI
Anonymous - 01-04-2008, 23:30
Geloo_Jedi napisał/a: | Skrzynia w TD jest francuska, a jeśli się nie mylę, to w DID jest japońska |
Td jak i did do silniki od renault wiec obie skrzynie sa francuskie. O ile wiem to did jest rozwinieciem td czyli jest szansa ze skrzynia podejdzie. A jak skrzynia podejdzie to i polosi nie trzeba zmieniac. Jedynie moze sie okazac ze sprzeglo jest za slabe.
Geloo_Jedi napisał/a: | Sprężarka klimatyzacji w DID i TD jest inna, więc może być koniczność wymiany rurek od klimatyzacji - tu, tak mi się wydaje |
Sprezarka pewnie zostanie stara. Z tego co kojarze to weze od klimy maja elastyczne wstawki i nawet jak sprezarka bedzie nieco w innym miejscu to i tak da sie to zrobic.
Geloo_Jedi napisał/a: | Pompa ABSu w DID jest inna niż w TD - i znowu pytanie: jak to się ma do rurek absu? |
Pompa abs laczy sie z serwem albo vacum pompa. I problem moze byc zeby ja polaczyc z jednym z tych elementow ale taki problem to nie problem. Ale ja nie mam abs i nigdy nie mialem wiec nie wiem jak to dokladnie dziala.
Anonymous - 02-04-2008, 00:45
saphire napisał/a: | Tak po prawdzie zeswapowałes karoserie z TD do reszty auta z GDI |
hehehe, dobre cały swap w jednym zdaniu
Jeżeli skrzynia by pasowała, to faktycznie sprzęgło może być za słabe, bo w tym DID to ile tam jest nm? ze 280 niutonów chyba nie?
Przypomniało mi się, że zmianie sterownika towarzyszyła zmiana stacyjki z kluczykami (zmieniłem również całą kolunę kierowniczą ). Pierścień odczytujący kod z kluczyka jest taki sam w TD i w GDI.
Co do absu jeszcze:
fakt, że poprzerabianie rurek jest możliwe, ale to rodzi kolejne koszty. Ale może być sytuacja, że czujniki abs w kołach mogą być inne w TD i DID, a wtedy to już się by zrobił poważny problem, bo czujniki TD wcale nie muszą współgrać z pompą DID (z GDI były akurat takie same). Jeżeli byłyby inne, to czy pasowałyby do starych gniazd w zwrotnicach? Jeżeli nie to kaplica, albo zmiana zwrotnic, albo przerabianie, albo byebye ABS. Czyli kolejne koszty w sytuacji niewspółgrania elementów TD z DID.
[ Dodano: 02-04-2008, 00:49 ]
aha, u mnie jeszcze trzeba było dospawać pod ścianą grodziową silnika nowe mocowanie belki wzdłóżnej pod silnikiem, bo belka GDI jest inaczej ułożona i mocowanie trzeba było przesunąć jakie 10-15cm w lewą stronę.
I jeszcze mocowanie lewarka zmiany biegów jest inne w TD i GDI, więc trzeba było wycinać to miejsce i wspawywać nową blachę, żeby przymocować lewarek GDI
[ Dodano: 02-04-2008, 00:51 ]
aaaaaa, i jeszcze oczywiście zmieniłem cały układ wydechowy z TD na GDI. Jego ułożenie jest co prawda takie samo, ale średnica rur i katalizatory są inne, więc calutki układzik poszedł do wymiany. (jeśli dobrze pamiętam, to rury GDI mają 5mm większą średnicę)
Anonymous - 02-04-2008, 00:52
[quote="dylson"] Geloo_Jedi napisał/a: | Skrzynia w TD jest francuska, a jeśli się nie mylę, to w DID jest japońska |
Td jak i did do silniki od renault wiec obie skrzynie sa francuskie. O ile wiem to did jest rozwinieciem td czyli jest szansa ze skrzynia podejdzie. A jak skrzynia podejdzie to i polosi nie trzeba zmieniac. Jedynie moze sie okazac ze sprzeglo jest za slabe.
[quote="Geloo_Jedi"]
W DI-D nie była montowana skrzynia francuzka a jeśli sie nie mylę skrzynia produkcji volvo. Na dodatek półosie napędowe różnią się pomiędzy wersja 102 a 115KM więc niestety wymiana skrzyni i półosi jest nieodzwona...
Anonymous - 02-04-2008, 00:53
ale generalnie to nie jest tak źle, nadwozie w TD, GDI i DID jest takie samo
cns80 - 02-04-2008, 08:00
Można kupić silnik z częścią osprzętu z Anglika, a resztę osprzętu dobrać z niepogańskiej Europy
Sprzęgła chyba są inne (koło dwumasowe).
Czy ABS z TD będzie się komunikował z komputerem DiD ???
Anonymous - 02-04-2008, 11:22
cns80 napisał/a: | Można kupić silnik z częścią osprzętu z Anglika, a resztę osprzętu dobrać z niepogańskiej Europy |
Ja do swapa kupiłem jakieś 95% części z jednego samochodu i po jego przejściu, szczerze powiem, że nie wyobrażam sobie robić swapa kupując na raty tak jak mówisz. Byłaby to strata bardzo dużej ilości pieniędzy, czasu i nerwów. Osobiście stanowczo odradzam. Uważam, że jak robić swapa, to tylko gdy znajdzie się samochód, z którego (prawie) wszystko można wyjąć, bo sztukowanie później połowy elementów to istna zgroza.
cns80 napisał/a: | Czy ABS z TD będzie się komunikował z komputerem DiD ??? |
W żadnym wypadku. Nawet pompy abs o innych numerach z tego samego modelu ze sobą nie współgrają, a co tu mówić to różnych silnikach. Pompa musi być o dokładnie takim samym numerze, czyli ma być identyczna jak w pierwowzorze.
Anonymous - 02-04-2008, 13:13
No tak, zabawy jest trochę, w zasadzie jest to możliwe ale chyba jednka nieopłacalne......., lepiej chyba puścić starą , dołożyć i kupić nowszą, prosty rachunek, anglik odpowiednio walony cos około 3-4 tys, przełożenie coś koło 1500 PLN i jakies nieoprzewidziane koszty 100 PLN czyli jakieś 6000 PLN, chm jak puszczę swpją za jakieś 16 tys PLN + te 6000 PLN= 22000 PLN, to w sumie moge kupić już w DiD i przy sprzedaży będzie mniejszy problem.
PS Oczywiście można się bawić w odsprzedaż pozostałych częsci ale czy będzie mi się chciało?...dzieki koledzy za zainteresowanie.......Pozdro
|
|
|