To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - ginąca woda w chłodnicy

Anonymous - 27-03-2008, 08:20
Temat postu: ginąca woda w chłodnicy
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem Mitsubishi Long z 1993 roku V6 3000 z instalacją gazową. Mam problem do którego nie bardzo wiem jak się zabrać.
Opis problemu: co jakiś czas muszę dolewać płyn do chłodnicy (np. po 1000 km ok 1litr płynu). Samochód utrzymuje stałą temperaturę silnika w okolicach 90 st. Silnik pracuje równomiernie (jak na mój słuch) spalanie w normie. Zaobserwowałem tylko, że po zagrzaniu silnika do właściwej temperatury (wg czujnika w silniku) wyrzuca wodę przez zbiornik wyrównawczy. Powstaje pytanie Dlaczego?.
Liczę na podpowiedź z waszej strony

Pozdrawiam
Adam

Student - 27-03-2008, 08:29

Uszczelka pod głowicą :cry: do roboty.
Sprawdź korek oleju czy nie ma białego nalotu.
Uszczelka może się przepalić na dwa sposoby, albo woda dostaje się do oleju albo woda wydostaje się na zewnątrz po bloku przez mała dziureczkę (nieraz bardzo ciężko to zauważyć szukaj małych nalotów na bloku w okolicy uszczelki.

Wariant ekstremalny : pęknięta głowica pomiędzy kanałami.
Niech się wypowiedzą użytkownicy PAJERO.

Anonymous - 27-03-2008, 08:40

Dzięki za szybką odpowiedź.
Dodam jeszcze - co może rzuci więcej światła, że co jakiś czas - szczególnie po przejechaniu dłuższego odcinka - słychać metaliczny dźwięk - sądzę, że mogą to być zawory. Potem się wyciszają. Pytania
1. czy to może mieć coś wspólnego z ubywającą wodą??
2. czy możliwe że jest to hałas wtryskiwaczy pracujących na gazie. (po przełączeniu na benzynę potrafi hałas zniknąć całkowicie)

Pozdrawiam
Adam

zbyszekm2 - 27-03-2008, 10:01

Napisz jaki kolor mają spaliny.
Głowica w tych silnikach nie lubi wysokej temperatury. Lubią pękać, to najczęstrza przyczyna, wysoka temperatura.
Ale być może skonczy sie na uszczelce.

Anonymous - 28-03-2008, 08:31

Witam,

Kolor spalin - jak silnik zimny to spaliny białe. jak się rozgrzeje to są przeźroczyste. Temperatura silnika wg wskaźnika jest w normie - więc o przegrzanie silnika nie podejrzewam.
1. Gdzie można zaopatrzyć sie w uszczelkę pod głowicę?
2. W jaki sposób sprawdzić czy pęknięta jest głowica?

pozdrawiam
Adam

zbyszekm2 - 28-03-2008, 09:20

Znakiem tego jest gdzieś rozszczelnienie, świadczy o tym biały dym.

głowicę można sprawdzić u tych co naprawiają głowicę, koszt ok 80-100 zł.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group