Proton Techniczne - Świece sportowe do protoniątka
bastek69 - 29-03-2008, 20:48 Temat postu: Świece sportowe do protoniątka Witam....
mam od niedawna Protoniątko i chciałbym je troszeczke jeszcze "udynamicznić"
mam w nim silniczek 1,5 4G15R i mam zapytowanie czy ... lub raczej jakie mógłbym zamontować świece sportowe... i jeśli wie ktoś w okolicach Krakowa gdzie mógłbym je ewentualnie dostać??....
Pozdrawiam
Hugo - 31-03-2008, 08:25
bastek69 napisał/a: | jakie mógłbym zamontować świece sportowe... i jeśli wie ktoś w okolicach Krakowa gdzie mógłbym je ewentualnie dostać??.... | Zapomnij o takich pomysłach. Załóż oryginalne, wg katalogu świece NGK i będziesz miał spokój i najlepsze przyśpieszenie. Sportowe świece można zakładać do malucha, Poloneza albo innych badziewi, które tak i tak ledwo co chodzą.
bastek69 - 31-03-2008, 20:11
hmm.... no posłucham rady choć myślałem, że to dobry pomysł ...
no więc co by tu pokąbinować można żeby go tak nie dławiło bydloka jak sie mu z niskich obrotów doda więcej gazu (np.przy wyprzedzaniu).... no oczywiście po za ciągłym trzymaniem go na wysokich obrotach ;p
Hugo - 31-03-2008, 23:30
bastek69 napisał/a: | hmm.... no posłucham rady choć myślałem, że to dobry pomysł | Cieszę się, że zrozumiałeś. bastek69 napisał/a: | no więc co by tu pokąbinować można żeby go tak nie dławiło bydloka jak sie mu z niskich obrotów doda więcej gazu (np.przy wyprzedzaniu).... no oczywiście po za ciągłym trzymaniem go na wysokich obrotach | To silnik japoński, który uwielbia wysokie obroty i to na nich spala mniej paliwka niż przy "zamulaniu" (oczywiście nie mówię o "żyłowaniu" do odcięcia zapłonu). Tak, tak to prawda... To jest to z czego śmieją się właściciele niemieckich aut, czyli "kosiarka"
bastek69 - 31-03-2008, 23:34
no sie wie !! ...
to że miśki lubią wysokie obroty to wiem ... są wręcz do nich stworzone ....
ale widzisz... jade za kolesiem co "zamula" na czwartym biegu 50-60 km/h , chce go wyprzedzić .... dodaje gazu a on sie dusi...
i właśnie tego duszenia chciałbym sie w jakiś możliwy sposób pozbyć
tomusn - 01-04-2008, 08:52
jak chcesz świece lepsze niż NGK to zapytaj o NGK BIC (best in class), przeważnie są odpowiedniki zwykłych , mają takie długie oznaczenia coś jak BPR6EIX i cena za jedną tak jak za 4 VLine
Hugo - 01-04-2008, 23:51
bastek69 napisał/a: | ale widzisz... jade za kolesiem co "zamula" na czwartym biegu 50-60 km/h , chce go wyprzedzić .... dodaje gazu a on sie dusi...
i właśnie tego duszenia chciałbym sie w jakiś możliwy sposób pozbyć | Nie widzę problemu. Redukcja na "dwójkę' i pedał gazu w podłogę
tojota18 - 09-04-2009, 15:27
jak chcesz ciągnąć porządnie z dołu w protonie to ratuje tylko kompresor:P droga sprawa ale działa:P
bastek69 - 11-04-2009, 23:11
prędzej niż kompresor wsadze do niego silnik od Colta GTi jak znajde dawce . . . .
FrogsterPL - 27-04-2009, 23:26
Zawsze można też wsadzić 4G93, Protony 318 GTI w końcu mają właśnie taki, tyle że wzmocniony do 135 KM (co i tak jest chyba wynikiem o 5 KM słabszym niż w Colcie GTI, ale to się wytnie xD)
EDIT:
Przepraszam za wprowadzenie w błąd, dopiero mi uświadomiono, że Colt GTI i Satria/318 GTI mają ten sam silnik...
bastek69 - 01-05-2009, 16:17
wszystko pięknie ładnie tylko znajdź mi najpierw taki silnik w dobrym stanie razem ze skrzynią biegów
ja planuje znaleźć gdzieś rozbitka CA0 Gti i będzie to moja skarbnica części dla Protona .... tylko cichosza bo mnie Coltmaniacy za te słowa powieszą na sośnie nie powiem za jaką część ciała ;p
tojota18 - 02-05-2009, 17:49
ja mam właśnie ten silniczek w swoim protonie i powiem ci że z dołu też padaka od 4 tyś to dopiero porządnie czuć siedzenie na plecach:P także jakieś modyfikacje elektroniczne by pomogły ale na tym w ogóle sie nie znam albo typowo sportowy wylot, konkretny dolot i też już czuć przyrost:)
bastek69 - 03-05-2009, 00:37
no właśnie w opisie widziałem że masz Protona 418
fajna sprawa... tylko wiesz z tymi dolotami i wylotami to nie takie hop siup jak by sie wydawało....
bo ja np. u siebie mam stożek, strumiennice zamiast katalizatora i końcowy prosty tłumik ala mugen...
powiem tak że faktycznie sie polepszyło przyspieszanie "od dołu".... ale z tego stożka nie jestem do końca zadowolony bo mam mnóstwo syfu w silniku...
teraz to już mi to szczerze mówiąc nie robi różnicy bo silniczek i tak bierze olej i troche nim pluje gdzie nie gdzie więc nadaje sie raczej tylko do remontu ale już go dojeżdże tyle ile będzie to możliwe i później zamiast kapitalke robić to sobie załatwie 4g93 ze skrzynią i osprzętem
licze że u mnie będzie to śmigać jak należy bo w końcu 135-140 koni (w zależności od źródła) na ok900 kg masy własnej to już rozsądna gromadka
ale póki co to moge się tylko teoretycznie do tego przygotowywać bo jeszcze nie mam funduszy na tyle a kce teraz na lato zrobić do końca blacharke.
Protonik rozwoził ze mną pizze po krakowie od roku i troche mi go delikatnie mówiąc poobijano na parkingach :/
teraz zamierzam go pomalować prawdopodobnie brokacikiem jakimś fajnym
tylko najpierw wymiana zderzaków bo mam popękane.
tylni spróbuję spasować od CA0 bo mam zamiar tablice rejestracyjną przenieść na dół a klape zaspawać i zamalować....
oj ale ze mnie gaduła.....
Anonymous - 15-05-2009, 14:01
Do swojego protoniątka stosuję świece DENSO i myślę, że są lepsze od NGK, które ciężko jest dostać oryginał japoński a z DENSO nie ma tego problemu.
|
|
|