To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - silniczek krokowy a lpg

Anonymous - 31-03-2008, 21:24
Temat postu: silniczek krokowy a lpg
posiadam 2 generacje instalacji w colcie 1,3. czy wrzucajac na luz (podczas jazdy na gazie) obroty sa trzymane przez silnik krokowy tak jak jadac na benzynie. moze to głupie pytanie ale sie nie znam a bardzo mnie to nurtuje
Anonymous - 31-03-2008, 22:21

nie wrzucaj na luz w czasie jazdy, ale jeśli już musisz to odwróć sobie wlot powietrza do tyłu. Jednak stracisz przez to nieznacznie na mocy, bo zasysane powietrze będzie cieplejsze.
Anonymous - 02-04-2008, 21:14

g0s1a napisał/a:
posiadam 2 generacje instalacji w colcie 1,3. czy wrzucajac na luz (podczas jazdy na gazie) obroty sa trzymane przez silnik krokowy tak jak jadac na benzynie. moze to głupie pytanie ale sie nie znam a bardzo mnie to nurtuje


opisz objawy... obroty falują zarówno na gazie jak i na benzynie ? na ciepłym jak i na zimnym silniku ?

może wtedy coś bardziej pomożemy.

co do pytania to tak silnik krokowy steruje położeniem przepustnicy na biegu jałowym i decyduje on o obrotach zarówno na benzynie jak i gazie :)

Anonymous - 04-04-2008, 13:05

obroty faluja tylko na gazie na zimnym silniku, na ciepłym jest ok. falowanie obrotów\wyglada tak: odpalam na benzynie po rozgrzaniu samoczynnie przełacza sie na gaz i wtedy przy wrzuceniu na luz obroty sa znikome tzn silnik "kaszle" jak przed zgasnieciem.
Anonymous - 04-04-2008, 14:39

g0s1a napisał/a:
obroty faluja tylko na gazie na zimnym silniku, na ciepłym jest ok. falowanie obrotów\wyglada tak: odpalam na benzynie po rozgrzaniu samoczynnie przełacza sie na gaz i wtedy przy wrzuceniu na luz obroty sa znikome tzn silnik "kaszle" jak przed zgasnieciem.


gdy u mnie tak było to wymiana membrany w parowniku od gazu pomogła :) koszta w granicach 300 zł w szczecinie, do tego oczywiście wymiana filterka od gazu i regulacja po całej operacji :) skoro na benzynie jest wszystko git to szukaj przyczyny w instalacji gazowej.

zużyta membrana nie jest już tak elastyczna i właściwie pracuje dopiero po nagrzaniu. polecam przejrzenie działu LPG na pewno znajdziesz tam odpowiedź bo temat już był przerabiany kilka razy :)

no i wizyta u gazownika raczej nieunikniona...

pozdrawiam

Anonymous - 04-04-2008, 20:28

Membrana jest zużyta gdy obroty falują na postoju a nie w czasie jazdy. Jeśli po rozgrzaniu jest OK to membrana odpada a jest to raczej problem w regulacji LPG.

A koszt całego zestawu naprawczego parownika to ok. 95zł, a za 250 zł to już nówka parownik z montażem u gazola.

Anonymous - 04-04-2008, 20:42

gal18 napisał/a:
Jeśli po rozgrzaniu jest OK to membrana odpada a jest to raczej problem w regulacji LPG.


u mnie właśnie po rozgrzaniu było OK, a przed niestety na gazie falowało obroty, i niezależnie czy było to na postoju czy w czasie jazdy wcisnąłem sobie sprzęgło.

gal18 napisał/a:
A koszt całego zestawu naprawczego parownika to ok. 95zł, a za 250 zł to już nówka parownik z montażem u gazola


co do ceny zestawu naprawczego to się zgodzę, ale dolicz do tego jeszcze robociznę za wymianę membrany i wszystkich gumek+czyszczenie parownika, do tego 2 regulacje gazu 1 odrazu po wymianie druga po 1500 km czyli wtedy gdy nowa membrana sie ułoży, i wymiane filterka gazu. jak dla mnie 300 zł za tyle roboty to nie jest dużo.

w każdym razie objawy miałem identyczne zresztą tak jak pisałem temat wałkowany już na forum kilka razy i nie tylko mi pomogła wymiana membrany oraz regulacja gazu.

pozdrawiam

Anonymous - 04-04-2008, 21:18

gaz mam od 200km wiec wszystko jeszcze na gwarancji. spalanie 15l/100 jak na 1,3 silnik to chyba duzo za duzo. w pon jade do gazownika. dziekuje za odpowiedzi
Anonymous - 04-04-2008, 21:28

g0s1a napisał/a:
gaz mam od 200km wiec wszystko jeszcze na gwarancji. spalanie 15l/100 jak na 1,3 silnik to chyba duzo za duzo. w pon jade do gazownika. dziekuje za odpowiedzi


jakże drobny i istotny fakt :roll: . czyli jedziesz do gazownika karzesz regulować tyle razy i tak długo aż bedzie dobrze :)

JaGrab3 - 05-04-2008, 05:47

g0s1a, jak koledzy wczesniej napisali, TYLKO poprawna regulacja pomoże. Po założeniu instalki, ona sama jeszcze sie "układa" czesto trzeba jechac kilka razy na korekte ustawien co pare setek km, ale w koncu bedzie dobrze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group