LPG - silniczek krokowy a lpg
Anonymous - 31-03-2008, 21:24 Temat postu: silniczek krokowy a lpg posiadam 2 generacje instalacji w colcie 1,3. czy wrzucajac na luz (podczas jazdy na gazie) obroty sa trzymane przez silnik krokowy tak jak jadac na benzynie. moze to głupie pytanie ale sie nie znam a bardzo mnie to nurtuje
Anonymous - 31-03-2008, 22:21
nie wrzucaj na luz w czasie jazdy, ale jeśli już musisz to odwróć sobie wlot powietrza do tyłu. Jednak stracisz przez to nieznacznie na mocy, bo zasysane powietrze będzie cieplejsze.
Anonymous - 02-04-2008, 21:14
g0s1a napisał/a: | posiadam 2 generacje instalacji w colcie 1,3. czy wrzucajac na luz (podczas jazdy na gazie) obroty sa trzymane przez silnik krokowy tak jak jadac na benzynie. moze to głupie pytanie ale sie nie znam a bardzo mnie to nurtuje |
opisz objawy... obroty falują zarówno na gazie jak i na benzynie ? na ciepłym jak i na zimnym silniku ?
może wtedy coś bardziej pomożemy.
co do pytania to tak silnik krokowy steruje położeniem przepustnicy na biegu jałowym i decyduje on o obrotach zarówno na benzynie jak i gazie
Anonymous - 04-04-2008, 13:05
obroty faluja tylko na gazie na zimnym silniku, na ciepłym jest ok. falowanie obrotów\wyglada tak: odpalam na benzynie po rozgrzaniu samoczynnie przełacza sie na gaz i wtedy przy wrzuceniu na luz obroty sa znikome tzn silnik "kaszle" jak przed zgasnieciem.
Anonymous - 04-04-2008, 14:39
g0s1a napisał/a: | obroty faluja tylko na gazie na zimnym silniku, na ciepłym jest ok. falowanie obrotów\wyglada tak: odpalam na benzynie po rozgrzaniu samoczynnie przełacza sie na gaz i wtedy przy wrzuceniu na luz obroty sa znikome tzn silnik "kaszle" jak przed zgasnieciem. |
gdy u mnie tak było to wymiana membrany w parowniku od gazu pomogła koszta w granicach 300 zł w szczecinie, do tego oczywiście wymiana filterka od gazu i regulacja po całej operacji skoro na benzynie jest wszystko git to szukaj przyczyny w instalacji gazowej.
zużyta membrana nie jest już tak elastyczna i właściwie pracuje dopiero po nagrzaniu. polecam przejrzenie działu LPG na pewno znajdziesz tam odpowiedź bo temat już był przerabiany kilka razy
no i wizyta u gazownika raczej nieunikniona...
pozdrawiam
Anonymous - 04-04-2008, 20:28
Membrana jest zużyta gdy obroty falują na postoju a nie w czasie jazdy. Jeśli po rozgrzaniu jest OK to membrana odpada a jest to raczej problem w regulacji LPG.
A koszt całego zestawu naprawczego parownika to ok. 95zł, a za 250 zł to już nówka parownik z montażem u gazola.
Anonymous - 04-04-2008, 20:42
gal18 napisał/a: | Jeśli po rozgrzaniu jest OK to membrana odpada a jest to raczej problem w regulacji LPG. |
u mnie właśnie po rozgrzaniu było OK, a przed niestety na gazie falowało obroty, i niezależnie czy było to na postoju czy w czasie jazdy wcisnąłem sobie sprzęgło.
gal18 napisał/a: | A koszt całego zestawu naprawczego parownika to ok. 95zł, a za 250 zł to już nówka parownik z montażem u gazola |
co do ceny zestawu naprawczego to się zgodzę, ale dolicz do tego jeszcze robociznę za wymianę membrany i wszystkich gumek+czyszczenie parownika, do tego 2 regulacje gazu 1 odrazu po wymianie druga po 1500 km czyli wtedy gdy nowa membrana sie ułoży, i wymiane filterka gazu. jak dla mnie 300 zł za tyle roboty to nie jest dużo.
w każdym razie objawy miałem identyczne zresztą tak jak pisałem temat wałkowany już na forum kilka razy i nie tylko mi pomogła wymiana membrany oraz regulacja gazu.
pozdrawiam
Anonymous - 04-04-2008, 21:18
gaz mam od 200km wiec wszystko jeszcze na gwarancji. spalanie 15l/100 jak na 1,3 silnik to chyba duzo za duzo. w pon jade do gazownika. dziekuje za odpowiedzi
Anonymous - 04-04-2008, 21:28
g0s1a napisał/a: | gaz mam od 200km wiec wszystko jeszcze na gwarancji. spalanie 15l/100 jak na 1,3 silnik to chyba duzo za duzo. w pon jade do gazownika. dziekuje za odpowiedzi |
jakże drobny i istotny fakt . czyli jedziesz do gazownika karzesz regulować tyle razy i tak długo aż bedzie dobrze
JaGrab3 - 05-04-2008, 05:47
g0s1a, jak koledzy wczesniej napisali, TYLKO poprawna regulacja pomoże. Po założeniu instalki, ona sama jeszcze sie "układa" czesto trzeba jechac kilka razy na korekte ustawien co pare setek km, ale w koncu bedzie dobrze.
|
|
|