To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - SRS, AIRBAG - gdzie wtyki polaczeniowe, jak spr. bez ASO?

woxy - 06-04-2006, 21:48
Temat postu: SRS, AIRBAG - gdzie wtyki polaczeniowe, jak spr. bez ASO?
Witam wszystkich MitsuManiaków,
dołączyłem do Waszego grona na dniach, ponieważ nabyłem Carisme 1.8GDI LX.
Niestety, zauważylem iż kokpit jej był rozbierany , nie ma radia i tak właśnie mi sie zdaje, że Nasi spece przed sprzedażą odpowiednio "odchudzili" samochod.
Głownie chodzi mi o sprawdzenie AIRBAG'ow, bo wszystko fajnie, pisze na kierownicy i na desce przed pasażerem, oraz na bokach przednich foteli że są, ale nie swieci sie wogule kontrolka SRS. Dodatkowo dzisiaj zauważylem, iż pod fotelami przednimi wiszą sobie luźno wtyczki (najprawdopodobniej od AIRBAGow) no ale nie znalazlem pod tymi fotelami gniazda do tychze wtykow. Obawiam się że autko moglo zostac rozkradzione z ukladow sterujacych czy cos, chociaz w kanale miedzy fotelami obok ręcznego hamulca, jest jakis uklad i pisze AIRBAG controll cos tam, z podlaczona duza wtyka pomaranczowego koloru, a obok tego dyndaja 2 wtyki z napisami LH i RH, i sie wkurzam bo im glebiej zagladam to maleje uciecha z zakupu autka.
Moze ktos mialby zdjecia z serwisowki , z opisanymi miejscami gdzie sa wtyki od Airbagow wszystkich, bylbym wdzieczny za pomoc.
Pozdrawiam i czekam na info

Woxy

Krzyzak - 06-04-2006, 21:52

To pod fotelami to może być jeszcze instalacja do podgrzewania foteli i dlatego nie jest podłączona.
A ostatnio "naprawiłem" SRS w Galancie EA5 - uzupełniłem bezpieczniki od awaryjnych i kontrolka przestała się świecić (tzn. świeci przed uruchomieniem silnika - tak jak należy). Oczywiście zupełny przypadek, bo tak naprawdę, to nie wiem, co zrobiłem.

Chooper - 06-04-2006, 22:38

Woxy generalnie bez specjalistycznego serwisiwego softu niewiele zdziałasz...
Zarówno sprawdzenie układu SRS pod kątem błędów jak i ich wykasowanie wymaga softu który podpina się pod gnizdo diagnostyczne na wprost prawego kolana kierowcy (pod kierownicą)
Mówisz, ze nie świeci Ci się kontrolka SRS, ja bym zaczął od tego.

Co do upewnienia się, że masz poduszki przednie(kierowca/pasażer) bez zaglądania do serwisu, to wyłacz kompletnie stacyjkę, wywal kluczyk ze stacyjki, odłącz "-" od akumlatorai odczekaj conajmniej minutę aby układ sobie odpoczął. wtedy możesz sobiespokojnie pozaglądać i poodchylać co by dopatrzyć się, czy sa tylko zaślepki, czy nie.
potem przy pustym :!: :!: :!: samochodzie podłącz "-" do akumlatora i wtedy zobacz, czy SRS się świeci czy nie...

generalnie nie polecam też odkręcania róznch śrubek przy airbagach, bo tam wszystko ma swoje fabryczne siły dokręcenia

mimo wszystko zerknij najpierw czy wogóle kontrolka działa, a majstrowanie przy poduchach to tylko na własną odpowiedzialność

P.S. to co znalazłeś w tunelu środkowym to sterownik poduszek
dyndające wtyki LH i RHto wtyki do których powinno podłaczyć się regulatory podgrzewania foteli (fabrycznie mało kto to ma, a Ty zapewne masz zaślepki przed schowkiem )
kable pod fotelami to tak jak Krzyżak napisał na 99% instalacja od podgrzewania

Matejko - 06-04-2006, 23:46

jedna mala sprawa, skoro kontrolka od srsu sie nie swieci to bym zaczal od zegarow, ich odkrecenie to 5 srub a wtedy sie okaze czy kontrolka spalona czy wykrecona
Chooper - 07-04-2006, 06:44

Matejko napisał/a:
jedna mala sprawa, skoro kontrolka od srsu sie nie swieci to bym zaczal od zegarow, ich odkrecenie to 5 srub a wtedy sie okaze czy kontrolka spalona czy wykrecona


no to też napisałem, żeby zacząć od kontrolki

Bartek - 07-04-2006, 08:19

Wszystkie kostki i przewody SRS sa zolte i w zoltych oslonach. Jezeli cos zoltego wisi to zaden soft nie pomoze, a soft oszukac moze uczen podstawowki z lutownica w reku.....
woxy - 07-04-2006, 08:46

Witam ponownie, odpowiem idąc od dolnych wypowiedzi:
1. Widać pod fotelami żółte kable, natomiast nie ma żółtej wtyczki. Chowają sie one pod wykladziną w stronę kokpitu, a drugi koniec w górę foteli przednich. Te wtyki co znalazłem wiszące, są czarno niebieskie, z czarna osłoną kabli.

2. Odkręciłem obudowę od zegarów (2 śruby) i zegary, (3 sruby) ale teraz nie wiem co dalej aby dostac sie do żarówek?? Nie chce czegos połamać, a same zegary nie chcą sie wyjąć bo zapewne jakies kable je trzymają.

3. Odłączyłęm "-" z akumulatora na ponad minutę, niestety po podłączeniu SRS nie zaświecił się.

Także w tej chwili potrzebowałbym namiarów na dostanie sie do żarówek w zegarach.

Wielkie dzieki za szybką pomoc i czekam na jeszcze :)

Pozdrawiam
Woxy

Matejko - 07-04-2006, 09:03

jak odkreciles zegary te 3 sruby(2 na dole jedna na gorze) to lapiesz za zegary i ciagniesz do siebie, nic ich nie trzyma tylko zatrzaski od linki predkosciomierza i kostki od kabli ktore same sie wypna przy wyciaganiu, opusc kierownice w dol bedzie ci je latwiej wyjac :)
Anonymous - 07-04-2006, 09:49

a nie lepiej pojechac do aso i podlaczyc sie pod kompa zeby sprawdzic czy wszystkie srs i sterowniki sa sprawne? zamiast rozbierac samochod.
u mnie w audi kontrolka srs byla przez poprzedniego wlasciciela zamalowana markerem aby mogl przejsc przeglad techniczny w belgii, okazalo sie ze kostka od napinacza pasow z tylu byla wypieta ale dla poprzedniego wlasciciela niechcialo sie tego sprawdzic bo byl straszna sknera.
ja bym zacza od podpiecia sie pod kompa.

Krzyzak - 07-04-2006, 09:51

a żarówki z tyłu to łatwo wyjąć, jak już wyszarpiesz liczniki - sam się zorientujesz, jak je wyciągnąć
Matejko - 07-04-2006, 10:52

hmm a tak wlasciwie to jak to jest, skoro wstawiam jakistam opornik zamiast poduszek zeby oszukac kompa w aucie to czy kompa z ASO tez przypadkiem sie nie oszuka??
Bartek - 07-04-2006, 11:05

Matejko - nie pisz az tak otwartym textem co trzeba zrobic, zeby zamarkowac gotowosc poduszki do strzalu...... oczywiscie, ze ASO wykryje poduszki w super stanie.....
Hubeeert - 07-04-2006, 12:41

Proponuję uwazną lekturę tego wątku na forum.tdi-tuning.pl - Polak naprawdę potrafi...
Matejko - 07-04-2006, 12:58

Bartek napisał/a:
Matejko - nie pisz az tak otwartym textem co trzeba zrobic, zeby zamarkowac gotowosc poduszki do strzalu...... oczywiscie, ze ASO wykryje poduszki w super stanie.....


ale Bartku ten kto wie co zrobic, wie co, gdzie i o jakiej opornosci wstawic, a taki laik jak ja wie ze trzeba wstawic cos w rodzaju opornika czy tam rezystora gdziestam i efekt jest taki jakby byla poduszka

Hubeeert - 07-04-2006, 13:06

W linku który dałem jest to tak zrobione - w tym co zaproponowałes tak nie będzie. Tyle że komp nie będzie wyświetlał błędu bo wykryje opór poduszki natomiast - cholera za dużo gadam :oops:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group