Sigma/Diamante Techniczne - Odczytywanie błędów
lukasz12 - 03-04-2008, 23:53 Temat postu: Odczytywanie błędów Zgodnie z obietnicą zamieszczam (z opóźnieniem ale bije sie w piersi) informacje jak czytać błędy z modułów sterujących.
Złacze diagnostyczne jest umieszczone po lewej stronie samochodu, przy skrzynce bezpieczników. Kostka Ma 2 * 7 pinów z tym że wykorzystane jest w niej tylko 12.
Wygląda następująco:
PIN 1 - ECU (komputer silnika)
PIN 2 - EPS (sterownik wspomagania kierownicy o zmiennej sile - w modelach 95 nie ma wyprowadzenia kabla mimo że w starszych jest)
PIN 3 - ECS (komputer zawieszenia)
PIN 4 - ABS
PIN 5 - komputer tempomatu (cruise control) - działa dopiero po włączeniu przełącznikiem
PIN 6 - komputer automatycznej skrzyni biegów
PIN 7 - komputer wentylacji/klimatyzacji
PIN 8 - komputer poduszek powietrznych - dostęp tylko za pomocą skanera
PIN 9 - komputer ETACS (oświetlenie, alarm etc)
PIN 10 - tryb wymiany danych (zwarcie tego pinu z masa pozwala na wymianę danych ze skanerem diagnostycznym)
PIN 11 - wejście czujnika prędkości (symulacja prędkości za pomocą skanera diag.)
PIN 12 MASA
W 24V z TCL jest dodatkowo jeszcze jedna kostka o takim samym kształcie ale czarna i ma tylko 3 piny. 1 - TCL, 10 - czujnik prędkości, 12 - MASA
Żeby odczytać błędy potrzebny jest albo voltomierz analogowy (polecam jakiś z allegro np. sunwa albo podobne takie jak na tej aukcji -> http://allegromat.pl/aukcja6992 )
lub ewentualnie diodę z opornikiem ok. 500Ω tak zeby wytrzymała napięcie 12V.
W zależnosci który komputer chcemy sprawdzić podłączamy się do odpowiedniego pinu dodatnim biegunem miernika bądź diody. Ujemny biegun zawsze podłączamy do pinu 12V czyli masy.
Błędy jeśli występują są wyrażane pomocą kodów liczbowych a te są skonstruowane w następujący sposób:
- długi sygnał (1 sek) (y)- cyfra dziesiątek
- 1,5 sekundy przerwy
- krótkie (0,5 sek) sygnał(y) - cyfra jedności
Błędy zawsze pojawiają sie w kolejności rosnącej i zawsze najpierw podawane są długie sygnały a później krótkie. Po wyczerpaniu listy błędów są one podawane od nowa w kolejności rosnącej i tak w nieskończoność.
Jeśli nie ma błędów to od razu podawane są sygnały krótkie (w nieskończoność)
Poniżej są podane 2 krótkie filmiki ilustrujące zachowanie diody:
Błędy ECU nr 13 i 25 - po odpięciu wtyczki z przepływomierza (czujnik temperatury powietrza i czujnik ciśnienia atmosferycznego).
http://www.youtube.com/watch?v=BLpcG_d0byA
Tak wygląda sygnał kiedy błędy nie występują (0,5 sekundowe krótkie impulsy powtarzane bez przerwy)
http://www.youtube.com/watch?v=nZZpPHBj6_U
PS. Obrazek i opis pinów znalazłem na:
http://www.stealth316.com/2-diagconn.htm
Schemat kabelka do ECU:
Programik TMO
http://www.talon007.com/Talon/tmo/
Spis błędów ECU - dzięki uprzejmości Wojtka
rupert70 - 06-04-2011, 20:32
Do Łukasza!Plizz nie złość się na mnie , ale mam pytanko, druga Sigma z Chełma mojego kumpla odmówiła współpracy.Podaje błąd - kod 62 (albo 63).Niby czujnik położenia wałka rozrządu.Czy Wiecie gdzie jest?Ja nie kojarzę za bardzo.Będę wdzięczny za pomoc!Objawy są takie że nie chce silnik gadać na benzynie ,dławi się jakby nie miał paliwa.
wojtas - 07-04-2011, 00:14
Dobra wiem sorki, odzywam się nie pytany . Robert ten błąd o którym piszesz "62", to błąd silniczka(VIC) który odpowiada za pracę przepustnic w kolektorze ssącym, bodajże otwiera je powyżej 4000 obr/min. Niema on nic wspólnego z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Poza tym SOHC (12 V) takiego nie posiada. Szukał bym jednak przyczyny gdzieś indziej. Ja mogę podzielić się swoim doświadczeniem odnośnie tego błędu. Nie jest ono podparte żadnymi pomiarami (nie dorobiłem się jeszcze własnego miernika ), ale gdy wymieniłem silniczek krokowy, ten błąd przestał się pojawiać. Nijak ma się to do serwisówki, ale takie są moje spostrzeżenia odnośnie tego błędu.
[ Dodano: 07-04-2011, 00:34 ]
A już myślałem że tylko u mnie ten błąd wyskakiwał. Gdy silniczek krokowy wyciągną nogi na jednym z trzech obwodów, miałem problemy z odpaleniem, obroty spadły poniżej 700, silnik pracował tak jakby na 4 cylindry, i przy wysprzęglaniu gasł.
rupert70 - 07-04-2011, 19:55
Dzięki bardzo Wojtek !Będziemy walczyć, o wynikach powiadomię.Właśnie mi uświadomiłeś ,że mój silniczek krokowy też już'kuca", gdyż wahluje obrotami.
Źle mnie zrozumiałeś Wojtek, dzięki za odzew, chodziło mi o to , aby Łukasz nie złościł sie ,że odgrzewam w tym miejscu stary temat
wojtas - 08-04-2011, 00:18
rupert70 napisał/a: | mój silniczek krokowy też już'kuca", gdyż wahluje obrotami |
To musimy sprawdzić na spocie miernikiem. Łukasz na pewno zabierze swój, albo ja w końcu dorobię się takiego.
[ Dodano: 08-04-2011, 00:28 ]
rupert70 napisał/a: | aby Łukasz nie złościł sie ,że odgrzewam w tym miejscu stary temat |
Raczej będzie zadowolony, właśnie po to jest ten temat.
rupert70 - 08-04-2011, 10:59
Dzięki śliczne jeszcze raz za odzew .To fajnie, jak będzie można posprawdzać co nieco .I cieszę się ,że rodzinka Miśkowa, trzyma się razem .
[ Dodano: 08-04-2011, 22:42 ]
I już po problemie.Błąd 62 skasowany, ale przyczyna była bardzo, ale to bardzo prozaiczna.Otóż proszę ja Was winny był... filtr paliwa.Po wymianie Miska kolegi gada jak trzeba.Taka niby błahostka ,a takie były z tym problemy .Jeszcze raz dzięki za pomoc i odzew dla Wszystkich .
lukasz12 - 09-04-2011, 07:12
Błąd 62 potrafi się czasem pojawić i znikać jak Mr Of America - być może klapki się przycinają i nie zawsze osiągają zadawaną przez komputer w odpowiednim czasie. Akurat zbiegło się to z zatkanym filtrem.
GóR3K - 20-01-2013, 18:54
Potrzebny spis błędów ECS ,jeżeli takowy istnieje
angelos - 20-01-2013, 19:03
manual 33b-14
GóR3K - 21-01-2013, 20:17
angelos napisał/a: | manual 33b-14 |
Dzięki będe działał
Wymigało mi 22 i 23 co oznacza ze uszkodzone są czujniki położenia auta tył + przód dobrze to rozumuje ? jako można jeszcze inaczej sprawdzić ? da się jakoś amory napompować pomijając kompa ,żeby sprawdzić czy gra jest warta świeczki ?
|
|
|