Inne modele Mitsubishi - Starion i kilka modernizacji poradzcie cos ??????
Anonymous - 04-04-2008, 00:24 Temat postu: Starion i kilka modernizacji poradzcie cos ?????? witam wszystkich tak jak w temacie przygotowuje sie do poważnych modernizacji silnika
na sam początek nie wiem od czego zacząć jest dużo pytań i zwracam sie z prosba do was kazdy mowi mi co innego
a wiec jak w spomnialem moja maszynka posiada silniczek 4g63 z turbinka i intercoolerem jest dosyc sporych wymiarów i myse ze bede mogl go wykorzystac czytałem troche na zagraniczych forach i kazdy zaczyna od wymiany kolektroa ssacego gdyz moj zasilany jest dual punktem dwa wtryskiwacze przed przepustnica trochę dziwne to rozwiązanie ale trudno ja jzu ma kolokotr ssacy od galanta tam jest to troche lepiej rozwiazane jest jzu na pelnym wtrysku moj problem polega an tym iz moje ecu nie jest przystosowane do 4 wtryskiwaczy a wiec bede musil wymienic ecu na ecu prawdopodobnie od galanta i tu ma dylemat lub czegos co wy polecicie????? i do niego chcialem dolozyc SMT6 zeby modolwac sygnaly bo napewno w galancie jest to inaczej poradzcie cos aj rozwiazac ten problem
nie wiem rozwniez co zrobić z turbinka obecnie posiadam TC06 doładowanie fabryczne miałem 0,6 bara wszyscy mówią ze powinienem je sporo podnieść przynajmniej ten 1 bar ale czy wytrzyma to konstrukcja silnika
na pewno będę usuwał walki balansowe chłopaki od eclipse mi tak polecili
lekkie kolo zamachowe tez juz powino do mnie nie bawem dotrzec
mam dylemat co z robic z tlokami czy nowe fabryczne czy jakies kute tylko wie ktos jaki jest to kosz mniej więcej
niestety głowica zostanie 8 zaworowa fabryczna przyjdą tylko do niej nowe zawory bo nie pozwala mi na wymian calej na 16 budrzet chyba ze cos taniego sie trafi
proszę poradźcie cos ma ktos dostęp do jaksi czesci do tego silniczk przepraszam za chaos z jaki napisalem post pozdrawiam dzieki wszystkicm piszcie
TommiCrazy - 05-04-2008, 00:56
tu jeden wielki niewiadomy temat, w polsce nikt tych samochodow nie modernizowal, sam sie pytam gdzie moge o fabyrczna wytrzymalosc silnika i nie dostaje zadnych konkretow.
[ Dodano: 10-04-2008, 10:17 ]
masz moz liste kolektorow dolotowych od ktorych modeli aut one podchodza do stariona?
kurcze nie moge znalesc zgody pomiedzy tym co ludzie pisza odnosni ebezpiecznej mocy bez dodakowo zakutych tlokow i korb, kolesie pisza ze wyciaali po 270-280 koni zmieniajac tylko gadzety zewnetrze a nie srodek silnika
truespinmice - 12-04-2008, 17:25
tamet bardzo ciekawy i widze oktaw , że już na dobre cie wzięło
myśle , że największy problem będziesz miał z wystrojeniem tego wszystkiego, bo ecu od gala to chyba nie wytarczy :>
to jest napewno fajna opcja, bo inaczej będzie reagował silnik (inna mapa) ale ja osobiście poszedłbym w strone turbo+in+out, czyli dobre turbo, dobry wydech, dobry wziew + strojenie.
W sumie to najprostrza opcja ale jak już napisałem MPI to fajna rzecz, która daje nowe możliwości.
Apropo mocy , o których mówił tommi, to równiż potwierdzam to stwierdzenie: 200kucy z hakiem seria wytrzyma - nie raz mówili to na austarionie (4g63t). I myśle, że jest w tym dużo prawdy
No panowie widze, że się kręci sporo w strefie tuningu czekam na pierwsze filmy
LEWY - 16-04-2008, 17:39
http://www.driftworks.com...on-project.html
tutaj się dzieje
TommiCrazy - 18-04-2008, 03:15
juz poslalem jakies zapytanie o wiecej szegulow tej przerobki.
Z drugiej strony to jest ciekawe, kazdy na roznych forach sie zachwyca jaki to starion jest fajny i wogole a wieksozsc starionow stoi i rozpada sie w szopach....
Ok dostalem juz pierwsza odpowiedz o kilka interesujacych mnei pytan, miedzy innymi kolektor ssacy pochodzi z galanta 87 ale jak widac ma zmodyfikowana przepustnice, to znaczy przeniesiona jest na druga strone, standardowa galanta miala 57mm a nowa ma 65.
do tego dowiedzialem sie ze tloki pochodza z eclipse turbo 2g a korby zostaly oryginalne gdyz sa fabrycznie kute.
a oto album gdzie koles ma duuuzo wiece fotek z przebiegu roznych modyfikacji jakie wykonywal.
bialy starion galeria
LEWY - 18-04-2008, 19:19
całkowicie sie zgadzam żę duzo osob sie zachwyca a nie ma takiego miska w garazu,
ale tak samo mi tez sie bardzo podoba zwlaszcza WB ale wiem ze jezeli nawet bedzie mnie stać na zakup stariona to na pewno juz nie na utrzymanie.
Wiec po co mi samochod tylko do patrzenia.
ps znasz jakiegos stariona co niszczeje w szopie?? (za ludzkie peniadze?) czy to tylko taki przyklad
pozdro
Anonymous - 18-04-2008, 22:53
zgadzam sie z LEWYM ,starion jest swietny ,z przyjemnoscia bym kupił takie cudo ,tylko koszty eksplatacji i przede wszystkim ,brak cześci i osob które by sie podjeły naprawy tego cuda jakby cos poważniejszego sie zepsuło ;(
TommiCrazy - 19-04-2008, 00:20
no niby niema czesci , ale praktycznie kazdy starion zaadoptuje czesci mechaniczne od nowszych samochodow, czesci silnika od blizniacznych turbo 2litrowek, czesci do 2,6 podchodza z pajero, widzialem ze ludzie dyfra zakladaja od nissana, hamulce rowniez, problem tu tylko bedzie z blacharka czy innymi czesciami jak swiatla czy szyby.
Elementy wnetrza jak platiki,tapicerki czy siedzenia i tak ludzie przerabiaja na "custom"
wracajac do starionow na sprzedaz to bylo ich sporo, i zazwyczaj zainteresowania do zakupu nie bylo, chciazby moj ktorego ja kupilem rok temu, stal na sprzedaz dosc dlugo i mimo bardzo dobrego stanu nikt go za bardzo niechcial.
w Uk tez ludzie lubia te samochody, nawet Jeremy Clarkson go kiedys zachwalil a mimo to jak na ebaju sie pojawiaja to praktycznie zadnych licytacji na nie nie widuje.
stad tez powiedzialem ze stoja i gnija w szopach
[ Dodano: 19-04-2008, 02:42 ]
Porcja kilku nowych wiadomosci odnosnie przerubek stariona.
ludzie zakladaja nissanowkie zaciski gdyz pasuja na ten sam wymiar tarczy hamulcowej ktora jest w starionie, trzeba tylko dorabiac przejsciowke na uchwyty. jednak najlepiej jak sie uda dorwac ralliartowskie 4ro tloczkowe zaciski.
Przy przerobkach silnika glownie powinno sie zwrocic uwage na wymiane pompy wody, zalozyc metalowa uszczekle pod glowice taka jak w evo123, wymontowac walki balansowe o ile si enie myle w tlumaczeniu , gdyz to pozwala silnikowi sie wkrecac swobodniej.
Podobno standardowe sprzeglo szybko zacznie slizgac przy przerobkach wiec poleca sie zakladac sprzeglo ACT dzieki czemu bedzie mozna zamontowac do stariona kolo zamachowe FIDANZA z aluminium. jest ono dwukrotnie lzejzsze.
Po takich dawkach wiadomosci napewno cos ruszy w temacie stariona :>
musze dorwac ta przejsciowkeflansze zeby na oryginalny kolektor stariona zalozyc to turbo z evo 8, ten kolektor od evo co mam nie bedzie pasowac do glowicy stariona.
truespinmice - 23-04-2008, 19:17
LEWY napisał/a: | ps znasz jakiegos stariona co niszczeje w szopie?? |
czasem są takie na allegro
a tak na poważnie znam idealny przykład: starion Marka z Jawidza-od paru lat ten piękny okaz stoi w szopie
ps. starion na części: http://members.lycos.co.u...pic.php?p=18#18
TommiCrazy - 28-04-2008, 01:13
a ja z mila checia zaopatrzyl bym sie w zapasowe czesci z uzywanych starionow, gdyby ktos widzial stariona na czesci to z checia wezme komplet amortyzatorow z widebody oraz maske z wlotem , one szly chyba tylko w wersji narrow body.
[ Dodano: 05-05-2008, 00:32 ]
skarbnica wiedzy o modernizacji stariona, praktycznie opisane jest juz wszystko.
czytania i tlumaczenia co nie miara
PROJECT ZERO-G
[ Dodano: 09-05-2008, 03:25 ]
kolejna skarbnica wiedzy o przerabianu stariona
Starion stuff
milego czytania
[ Dodano: 17-05-2008, 03:56 ]
cos nowego znalazlem ,oto jak pieknie sie sprawuje starion na wyscigach asfaltowych ...
starion action
Anonymous - 03-06-2008, 19:31
TommiCrazy bardzo dzieki za porady moze w koncu sie coś ruszy na tym forum ja już studiuje to co m i podeslales pozdrawiam i wielkie dzieki
[ Dodano: 05-06-2008, 11:28 ]
No to dorobiłem sie kolejnego stariona w kolekcji tym razem 2.6 turbo 87rok wersja USA panowie macie jakies ciekawe koncepcje na silniczek g54B ale ja myślę ze raczej będę wolał robic moj silniczek wie ktos moze jak jest z osprzętem czy ECU i resztę podzespołów elektronicznych mogę wykorzystać
TommiCrazy - 17-06-2008, 10:23
starion po track dayu w ulezu bardzo pozytywnie mnie zaskoczyl, niepowinien byl tego zrobic ale byl wstanie pokonac eclipsy turbo nawet te po lekkich modyfikacjach, czy nawet mialem okazje isc leb w leb z eclipse 3,8v6 mivec 265koni...... kto mi powie jak to sie dzieje
co jednak stare auto to stare auto.... roztuklo sie bardzo zawieszenie z tylu i trzeba teraz dosc co to sie dzieje.
zazaaz - 20-11-2008, 14:36
Witam wszystkich,stałem się niedawno posiadaczem stariona i mam pytanie co do tych wałków balansowych w silniku 2.6 czy jest możliwość ich wymontowania i czy silnik będzie pracował normalnie?
TommiCrazy - 20-11-2008, 20:07
witam, kolejnego posiadacza gwiazdy oriona
wiec tak....... ludize wiciagaja te walki z 2.0 ale nieiwm jak jest w przypadku wersji 2,6.
ja mam walki na miejsu i nienazekam..... co konkretnie wam daje zdiecie tych walkow? oraz kosztem czego?
ps. zapraszam do dzialu NASZE AUTA , zebys mogl przedstawic tam swoje autko.
Pozdrawiam
Hubeeert - 20-11-2008, 20:10
TommiCrazy napisał/a: | co konkretnie wam daje zdiecie tych walkow? oraz kosztem czego? | Mniejsza masa wirująca.
Pozbycie się miejsca na możliwe problemy po obróceniu panewki
|
|
|