To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] szarpie na wolnych obrotach

Anonymous - 05-04-2008, 04:55
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] szarpie na wolnych obrotach
Witam.
Nie wiem czy dobrze to wytłumaczę, ale samochód podczas wolnej jazdy (toczenia się) na niskich obrotach nie jedzie równą prędkością, tylko raz szarpnie do przodu-raz do tyłu.
Efektu tego nie ma tylko przez pierwsze 30 sekund może 1 minute po odpaleniu zupełnie zimnego silnika. Obroty ciepłego silnika są na poziomie 500 :( .

Jak do tej pory wyczyściłem przepustnice, wymieniłem świece, jedna fajkocewke (sprężynka w środku była cała zaśniedziała). Filtru paliwa nie wymieniłem bo go nie ma :) , przeglądnąłem całą instalacje od pompki do silnika.

Czy przyczyną takiego zachowania może być np. nie sprawna sąda lambda?

Pozdrawiam.
Hebius

Morfi - 05-04-2008, 09:33

Filtr paliwa musisz mieć :P . Zapewne masz go w Baku jezeli to cari po 2000r
Ja na twoim miejscu zrobiłbym reset kompa, sprawdził błędy. To moze byc tez coś z wtryskami, Lub paliwem.

maxwell61 - 05-04-2008, 10:38

Morfi napisał/a:
To moze byc tez coś z wtryskami, Lub paliwem.
oraz kable WN
Anonymous - 05-04-2008, 12:21

Sorki zapomniałem dodać ze jest to rocznik 2000. Filtr paliwa jeśli można to nazwać filtrem jest w pompce (wygląda jak mały grzybek z plastikowej siateczki). Kabli NW brak bo w tym modelu są fajkocewki. Fakt do kompa jeszcze nie mailem okazji go podpinać ale jeszcze nigdy nie świeciła mi sie kontrolka check engine.
Anonymous - 05-04-2008, 16:34

Hebius masz filtr paliwa w tym calym zestawie co jest pompka paliwa, to co masz taka siateczke to jest oslonka na wiatraczek pompki filtr paliwa jest z takiego czarnego plastiku i przez niego przechodzi pompka paliwa zeby sie do niego dostac to musisz wszystko rozebrac ja dzis wlasnie wymienialem ten filtr.
Anonymous - 05-04-2008, 23:12

Wymieniłem sąde Lambda, obroty podskoczyły do około 800 jazda jest już znacznie przyjemniejsza ale efekt lekkiego szarpania przy dodawaniu i odejmowaniu gazu jest dalej jak i to szarpanie podczas toczenia sie samochodu. Co do filtra muszę poszukać fotek które robiłem po rozebraniu pompki, nie wiem jak moglem to przeoczyć :)
Anonymous - 07-04-2008, 23:35

panowie mam pytanie gdzie jest ECU w carismie
emfranc - 07-04-2008, 23:48

Na zimnym silniku nie odczuwasz szarpania bo autko jeździ na ssaniu. Spróbuj określić przy jakich obrotach zaczyna się szarpanie, jeśli poniżej 1300obr/min to ECU dawkuje paliwo, żeby nie zdławić silnika zbyt wolnymi obrotami, gdy obroty podskoczą paliwo jest odcinane i zaczyna się hamowanie silnikiem. Stąd te szarpnięcia.
Anonymous - 08-04-2008, 00:32

u nie to sie dzieje tak ze dochodzi do 4 tys i odcina normalnie to powinnien odciać paliwo pzry przekroczeniu 7tys.czasem tez jest tak ze odczuwam jakby nie miał mocy i to juz tak około 1,5 tys potem coś jakby się odblokuje i dostaje kopa.a gdzie jest ten ecu bo nie wiem dalej , kiedyś próbowałem szukać pod konsolą pod kierownicą lecz jest tam coś małego i to jest chyba od immobilajzera , mam coś jeszcze w komorze silnika pod belka z wycieraczkami naprzeciw kolektora ssącego.
Anonymous - 08-04-2008, 12:10

U mnie w GDI 98r komputer jest na prawo od prawego golenia pasażera :-) . Trzeba odkręcić plastiki. Dostęp dość trudny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group