To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] Chodzący wiatrak - drastyczny spadek obrotów

Anonymous - 05-04-2008, 12:03
Temat postu: [ALL] Chodzący wiatrak - drastyczny spadek obrotów
Witam, proszę was o radę bo może ktoś z was miał już taki problem, mianowicie:
Dzisiaj regulowałem obroty w misiu, i niby wszystko ładnie, ale kiedy załącza się wiatrak od chłodnicy to obroty baaardzo spadają.
Dodam, że przed regulacją obrotów miałem ten sam problem + gaśnięcie silnika, teraz już nie gaśnie, ale problem z malymi obrotami gdy wiatrak się załącza pozsotał.

Pozdrawiam

docencik87 - 05-04-2008, 12:44

A reset ECU i nauka wolnych obrotów była zrobiona??

Tzn odłącz minusową klemę poczekaj z 30-60 sec. Potem włącz silnik, wyłącz wszystkie odbiorniki prądu (światła, radio) i zostaw tak do pierwszego załączenia i wyłączenia się wentylatora chłodnicy.

To powinno załatwić sprawę spadających obrotów!!

Anonymous - 05-04-2008, 12:56

A jeśli to nie pomoże to spróbuj przeczyścić silniczek krokowy.
marekoza - 05-04-2008, 17:41

ja mialem taki problem w misku kiedy mialem wyprzedzony zaplon to kazdy pobor pradu powodowal spadek obrotow drastyczny... polecam ustawic zaplon na stroboskop i na razie odpuscic sobie kreceniem obrotami...
Anonymous - 05-04-2008, 23:35

marekoza napisał/a:
ja mialem taki problem w misku kiedy mialem wyprzedzony zaplon to kazdy pobor pradu powodowal spadek obrotow drastyczny... polecam ustawic zaplon na stroboskop i na razie odpuscic sobie kreceniem obrotami...


Chyba mam ten sam problem, na zimnym silniku gaśnie. Jak już jest troszkę cieplejszy to przy każdym włączeniu wiatraczka spadają obroty (troszkę dziwne bo wiatraczysko włącza się co jakiś czas ale tylko na 5 sekund - jak już się włączy to nie powinien troszkę dłużej pochodzić?)

PS nie mam zielonego pojęcia jak ustawia się zapłon na stoboskop :P to coś łatwego czy lepiej dać do mechanika?

Anonymous - 06-04-2008, 00:52

apsik85 napisał/a:
(troszkę dziwne bo wiatraczysko włącza się co jakiś czas ale tylko na 5 sekund - jak już się włączy to nie powinien troszkę dłużej pochodzić?)


tak powinno byc

Hugo - 06-04-2008, 10:40

apsik85 napisał/a:
nie mam zielonego pojęcia jak ustawia się zapłon na stoboskop to coś łatwego czy lepiej dać do mechanika?
Musisz mieć lampę stroboskopową. Jak nie masz to do mechanika. To prosta i nieskomplikowana czynność i nie powinna kosztować więcej niż 50 zł.
marekoza - 06-04-2008, 15:25

podłaczy jeden kabel pod kleme - na aku a druga zapnie na kablu do swiecy czwartego cylindra.. potem kiedy lampa blyska obserwujesz kolo zamachowe i znacznik nad nim zamontowany.... jesli znak pokrywa sie z kreska opisana jako 5 w czasie blyskania lampy to zaplon jest dobrze.... jesli nie trzeba obracac kopulka aparatu az sie zgodzi...

WAZNE: NALEZY ZMASOWAC łąCZE USTAWIANIA ZAPłONU BO INACZEJ ZNAKI BEDA "PłYWAłY"

Anonymous - 12-04-2008, 18:05

Witam ponownie, a więc
1) Restart zrobiony... nic to nie dało :(
2) Poczytałem, postudiowałem i po ustawieniu wszystkiego tak jak być powinno mam podobne problemy jak reszta - czyli silnik się muli jak jest zimny.
Tak więc - wyczyściłem przepustnice (wielkie dzięki dla Krzyzaka za jego faq), syf jak w oborniku, silniczek krokowy - mniejszy syf :mrgreen: . Ustawiłem to wszystko i mam ten sam problem (no ale na rozgrzanym chodzi o wiele ładniej).

Mam tutaj pytanie do was - po czym poznać że silniczek krokowy chodzi, bo nie wiem czy czasami nie jest popsuty.

PS
Zapłon sprawdzałem u mechanik - wszystko gra

Hugo - 12-04-2008, 19:22

apsik85 napisał/a:
po czym poznać że silniczek krokowy chodzi, bo nie wiem czy czasami nie jest popsuty
Silniczek krokowy jest odpowiedzialny za utrzymywanie wolnych obrotów. Gdy nie działa auto gaśnie.
Aha i pierwszy znak, że silniczek działa to po włączeniu zapłonu spod maski słyszysz taki 2 sekundowe bzzzzzzzzzz i następnie krótkie bzzz, bzzz :mrgreen:

stary alfer - 12-04-2008, 20:12

Hugo napisał/a:
bzzzzzzzzzz i następnie krótkie bzzz, bzzz :mrgreen:


No to sobie Hugo pobzykałeś :D

Anonymous - 13-04-2008, 17:10

Byłem, zobaczyłem, pobzykało :mrgreen: czyli silniczek sprawny.

Tak więc... poddaje się

No dobra... silniczek krokowy jest od wolnych obrotów tak? no ale jak się silnik rozgrzeje to wszystko jak w szwajcarskim zegarku chodzi :mrgreen: nawet na wolnych obrotach, więc może przyczyny należy szukać gdzie indziej? może cosik z mieszanką paliwa na zimnym silniku albo coś podobnego?

Hugo - 14-04-2008, 12:48

apsik85 dwa podstawowe pytania: czy wymieniałeś świece i czy masz wyregulowane zawory na rozgrzanym silniku?
Anonymous - 15-04-2008, 19:45

Tak (też myślałem o świecach - wymieniałem) / w sprawie zaworów -ustawiał mechanik

No a co z tymi czujnikami od temperatury? Czy może to być to?

Anonymous - 15-04-2008, 20:06

Cytat:
apsik85 (troszkę dziwne bo wiatraczysko włącza się co jakiś czas ale tylko na 5 sekund - jak już się włączy to nie powinien troszkę dłużej pochodzić?)


co do wiatraka to tez tak mialem ze sie wlaczal na 5 sekund, wymienilem czujnik temp i wszystkto wrocilo do normy :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group