Carisma - Techniczne - [Cari 1.9 DI-D] Płyn chłodzący
Tomashi - 05-04-2008, 12:43 Temat postu: [Cari 1.9 DI-D] Płyn chłodzący Witam,
Tak sobie wczoraj pooglądałem co pod maską świszczy i patrzę... PUSTY zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego
Rozumiem, że to nie jest powód do dumy i trzeba wlać nowy. I teraz najważniejsze:
eghm...jak by to powiedzieć...
gdzie jest korek chłodnicy, czyli którędy wlać płyn?
Serio, durne pytanie, ale nie zauważyłem korka:rolleyes:
W silnikach GDI jest z przodu nad chłodnicą, ale w DI-D?
Jakby jeszcze ktoś napomknął jaki i ile muszę kupić...
Rafal_Szczecin - 05-04-2008, 12:50
Anonymous - 05-04-2008, 15:49
Ale popatrz dokładnie na znaki na obudowie zbiornika wyrównawczego jest min i max.
i to się odnosi do zimnego silnika, czyli płynu chłodniczego również...
żebyś do pełna nie nalał... hehe
[ Dodano: 05-04-2008, 18:50 ]
Rafal_Szczecin maleńkie sprostowanie.... to co zaznaczyłeś na foto to zbiornik wspomagania kierownicy, zbiornik wyrównawczy jest wyżej tuż przy ścianie grodziowej...
Pozdrawiam
Tomashi - 05-04-2008, 20:51
No to którędy wlać ten płyn chłodzący?
Rafal_Szczecin - 05-04-2008, 20:56
JackD napisał/a: | Rafal_Szczecin maleńkie sprostowanie.... to co zaznaczyłeś na foto to zbiornik wspomagania kierownicy, zbiornik wyrównawczy jest wyżej tuż przy ścianie grodziowej...
Pozdrawiam |
zgadza sie.
oczywiscie,ze wyzej .
tu wlewasz plyn :
przepraszm za pomylke, i dziekuje JackD za poprawienie mnie
Tomashi - 06-04-2008, 10:07
Czyli wlewam do zbiorniczka wyrównującego??
Dziwne, z reguły wlewa się bezpośrednio do chłodnicy...
Pytanie, w jaki sposób płyn jest do niej zasysany?
slawek st - 06-04-2008, 10:42
Tak wlewasz do zbiorniczka , w większosci nowszych aut jest tak że wlewa sie do zbiorniczka.Zbiorniczek jest połączony z chłodnicą co dokładnie widać i jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie wyrównanie poziomu płynu, do tego służy.
czekoladka_1981 - 06-04-2008, 11:18
Tomashi napisał/a: | w jaki sposób płyn jest do niej zasysany |
W wyniku podciśnienia nic innego jak tylko płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyr. zostaje zassany do chłodnicy.
Tomashi - 06-04-2008, 11:26
Acha, no tak
Pierwszy raz się spotykam, że się nie wlewa bezpośrednio do chłodnicy
Ale skąd mam wiedzieć ile mam wlać? Na zimnym silniku do poziomu "MIN" ?
Dzięki
czekoladka_1981 - 06-04-2008, 11:33
Tomashi napisał/a: | Pierwszy raz się spotykam, że się nie wlewa bezpośrednio do chłodnicy |
Jak masz korek chłodnicy, to zalej do pełna do chłodnicy przy max otwartego ogrzewania i zakręć. Póziniej dolej do zbiorniczka 3/4 poj.
[ Dodano: 06-04-2008, 12:08 ]
Tomashi napisał/a: | Ale skąd mam wiedzieć ile mam wlać? Na zimnym silniku do poziomu "MIN" ? |
Jeśli nie masz korka chłodnicy to tak jak opisał slawek st dotąd aż płyn przestanie ubywać w zbiorniczku.
Anonymous - 06-04-2008, 12:33
Tomashi napisał/a: | Acha, no tak
Pierwszy raz się spotykam, że się nie wlewa bezpośrednio do chłodnicy
Ale skąd mam wiedzieć ile mam wlać? Na zimnym silniku do poziomu "MIN" ?
Dzięki |
Mozesz śmiało na zimnym silniku dolac płynu do poziomu średniego, czyli międzi min a max , zapalisz silnik i zagrzejesz go do właczenia wentylatora na chłodnicy, zobaczysz, czy po właczeniu wentylatora nie ubyło drastycznie płynu w zbiorniku wyrównawczym, Jeżeli tak to uzupełniasz do sredniego poziomu.
jeżeli nie ubyło to spoko...
I przez kilka dni rankiem na zimnym silniku sprawdź poziom płynu w zbiorniczku czy ilośc się ustabilizowała i pokzuje ten sam poziom...
Pozdro...
p.s.
Takim drastycznym objawem bardzo niskiego poziomu płynu chłodniczego jest ....
1Wskaznik temp. odchyla sie od pionu w prawo
2 brak nadmuchu ciepłego powietrza wewnątrz pojazdu....
slawek st - 06-04-2008, 16:37
Cytat: | W wyniku podciśnienia nic innego jak tylko płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyr. zostaje zassany do chłodnicy.
_________________
| Raczej bliższe prawdy jest odniesienie do naczyń połączonych. W układzie chłodzenia jest podwyższone ciśnienie jak silnik jest rozgrzany dlatego nie trzeba odkręcać korka wlewu płynu bo można się sparzyć. Płyn wlewać przy zimnym silniku i sprawdzać poziom też bo przy podgrzaniu wiadomo ulega rozszerzeniu.
Anonymous - 06-04-2008, 18:15
slawek st napisał/a: | Cytat: | W wyniku podciśnienia nic innego jak tylko płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyr. zostaje zassany do chłodnicy.
_________________
| Raczej bliższe prawdy jest odniesienie do naczyń połączonych. W układzie chłodzenia jest podwyższone ciśnienie jak silnik jest rozgrzany dlatego nie trzeba odkręcać korka wlewu płynu bo można się sparzyć. Płyn wlewać przy zimnym silniku i sprawdzać poziom też bo przy podgrzaniu wiadomo ulega rozszerzeniu. |
W starszych modelach, gdzie wystepował korek chłodnicy z uszczelką i sprężyną następowało przy stygnięciu podciśnienie i wessanie płynu celem uzupełnienia poziomu w chłodnicy tak jak pisała czekoladka_1981.
A w nowszych to jeszcze nie sprawdzałem dokładnie, chociaz coś w tym jest jak piszesz, bo zbiorniczek wyrównawczy jest w najwyższym punkcie a na poziomie chłodnicy jest zaworek odpowietrzający...
Pozdr.
Tomashi - 06-04-2008, 20:20
JackD napisał/a: |
Takim drastycznym objawem bardzo niskiego poziomu płynu chłodniczego jest ....
1Wskaznik temp. odchyla sie od pionu w prawo
2 brak nadmuchu ciepłego powietrza wewnątrz pojazdu.... |
Takich oznak u mnie nie ma - wszystko w porządku, wentylator jeszcze nigdy mi sie nie włączył (zimne dni). To, że nie mam płynu chłodzącego wnioskuję w pustego zbiorniczka wyrównawczego.
OK, jutro zrobię tak jak radzicie- zobaczymy
czekoladka_1981 - 07-04-2008, 07:56
Tomashi napisał/a: | To, że nie mam płynu chłodzącego wnioskuję w pustego zbiorniczka wyrównawczego. |
Dolej jak najprędzej! zbiorniczki posiadają skalę min/max pisałam jw.
|
|
|