To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9 DI-D] Płyn chłodzący

Tomashi - 05-04-2008, 12:43
Temat postu: [Cari 1.9 DI-D] Płyn chłodzący
Witam,

Tak sobie wczoraj pooglądałem co pod maską świszczy i patrzę... PUSTY zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego :shock:
Rozumiem, że to nie jest powód do dumy i trzeba wlać nowy. I teraz najważniejsze:
eghm...jak by to powiedzieć... :oops:
gdzie jest korek chłodnicy, czyli którędy wlać płyn? 8-[

Serio, durne pytanie, ale nie zauważyłem korka:rolleyes:
W silnikach GDI jest z przodu nad chłodnicą, ale w DI-D?


Jakby jeszcze ktoś napomknął jaki i ile muszę kupić...

Rafal_Szczecin - 05-04-2008, 12:50


Anonymous - 05-04-2008, 15:49

Ale popatrz dokładnie na znaki na obudowie zbiornika wyrównawczego jest min i max.
i to się odnosi do zimnego silnika, czyli płynu chłodniczego również...
żebyś do pełna nie nalał... hehe :P

[ Dodano: 05-04-2008, 18:50 ]
Rafal_Szczecin maleńkie sprostowanie.... to co zaznaczyłeś na foto to zbiornik wspomagania kierownicy, zbiornik wyrównawczy jest wyżej tuż przy ścianie grodziowej...
Pozdrawiam

Tomashi - 05-04-2008, 20:51

No to którędy wlać ten płyn chłodzący? :|
Rafal_Szczecin - 05-04-2008, 20:56

JackD napisał/a:
Rafal_Szczecin maleńkie sprostowanie.... to co zaznaczyłeś na foto to zbiornik wspomagania kierownicy, zbiornik wyrównawczy jest wyżej tuż przy ścianie grodziowej...
Pozdrawiam


zgadza sie.
oczywiscie,ze wyzej .


tu wlewasz plyn :




przepraszm za pomylke, i dziekuje JackD za poprawienie mnie

Tomashi - 06-04-2008, 10:07

Czyli wlewam do zbiorniczka wyrównującego??
Dziwne, z reguły wlewa się bezpośrednio do chłodnicy...
Pytanie, w jaki sposób płyn jest do niej zasysany? :scratch:

slawek st - 06-04-2008, 10:42

Tak wlewasz do zbiorniczka , w większosci nowszych aut jest tak że wlewa sie do zbiorniczka.Zbiorniczek jest połączony z chłodnicą co dokładnie widać i jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie wyrównanie poziomu płynu, do tego służy.
czekoladka_1981 - 06-04-2008, 11:18

Tomashi napisał/a:
w jaki sposób płyn jest do niej zasysany

W wyniku podciśnienia nic innego jak tylko płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyr. zostaje zassany do chłodnicy.

Tomashi - 06-04-2008, 11:26

Acha, no tak :)
Pierwszy raz się spotykam, że się nie wlewa bezpośrednio do chłodnicy :rolleyes:
Ale skąd mam wiedzieć ile mam wlać? Na zimnym silniku do poziomu "MIN" ?
Dzięki :biggrin:

czekoladka_1981 - 06-04-2008, 11:33

Tomashi napisał/a:
Pierwszy raz się spotykam, że się nie wlewa bezpośrednio do chłodnicy

Jak masz korek chłodnicy, to zalej do pełna do chłodnicy przy max otwartego ogrzewania i zakręć. Póziniej dolej do zbiorniczka 3/4 poj.

[ Dodano: 06-04-2008, 12:08 ]
Tomashi napisał/a:
Ale skąd mam wiedzieć ile mam wlać? Na zimnym silniku do poziomu "MIN" ?

Jeśli nie masz korka chłodnicy to tak jak opisał slawek st dotąd aż płyn przestanie ubywać w zbiorniczku.

Anonymous - 06-04-2008, 12:33

Tomashi napisał/a:
Acha, no tak :)
Pierwszy raz się spotykam, że się nie wlewa bezpośrednio do chłodnicy :rolleyes:
Ale skąd mam wiedzieć ile mam wlać? Na zimnym silniku do poziomu "MIN" ?
Dzięki :biggrin:

Mozesz śmiało na zimnym silniku dolac płynu do poziomu średniego, czyli międzi min a max , zapalisz silnik i zagrzejesz go do właczenia wentylatora na chłodnicy, zobaczysz, czy po właczeniu wentylatora nie ubyło drastycznie płynu w zbiorniku wyrównawczym, Jeżeli tak to uzupełniasz do sredniego poziomu.
jeżeli nie ubyło to spoko...
I przez kilka dni rankiem na zimnym silniku sprawdź poziom płynu w zbiorniczku czy ilośc się ustabilizowała i pokzuje ten sam poziom...
Pozdro...
p.s.
Takim drastycznym objawem bardzo niskiego poziomu płynu chłodniczego jest ....
1Wskaznik temp. odchyla sie od pionu w prawo
2 brak nadmuchu ciepłego powietrza wewnątrz pojazdu....

slawek st - 06-04-2008, 16:37

Cytat:
W wyniku podciśnienia nic innego jak tylko płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyr. zostaje zassany do chłodnicy.
_________________

Raczej bliższe prawdy jest odniesienie do naczyń połączonych. W układzie chłodzenia jest podwyższone ciśnienie jak silnik jest rozgrzany dlatego nie trzeba odkręcać korka wlewu płynu bo można się sparzyć. Płyn wlewać przy zimnym silniku i sprawdzać poziom też bo przy podgrzaniu wiadomo ulega rozszerzeniu.
Anonymous - 06-04-2008, 18:15

slawek st napisał/a:
Cytat:
W wyniku podciśnienia nic innego jak tylko płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyr. zostaje zassany do chłodnicy.
_________________

Raczej bliższe prawdy jest odniesienie do naczyń połączonych. W układzie chłodzenia jest podwyższone ciśnienie jak silnik jest rozgrzany dlatego nie trzeba odkręcać korka wlewu płynu bo można się sparzyć. Płyn wlewać przy zimnym silniku i sprawdzać poziom też bo przy podgrzaniu wiadomo ulega rozszerzeniu.

W starszych modelach, gdzie wystepował korek chłodnicy z uszczelką i sprężyną następowało przy stygnięciu podciśnienie i wessanie płynu celem uzupełnienia poziomu w chłodnicy tak jak pisała czekoladka_1981.
A w nowszych to jeszcze nie sprawdzałem dokładnie, chociaz coś w tym jest jak piszesz, bo zbiorniczek wyrównawczy jest w najwyższym punkcie a na poziomie chłodnicy jest zaworek odpowietrzający...
Pozdr.

Tomashi - 06-04-2008, 20:20

JackD napisał/a:

Takim drastycznym objawem bardzo niskiego poziomu płynu chłodniczego jest ....
1Wskaznik temp. odchyla sie od pionu w prawo
2 brak nadmuchu ciepłego powietrza wewnątrz pojazdu....

Takich oznak u mnie nie ma - wszystko w porządku, wentylator jeszcze nigdy mi sie nie włączył (zimne dni). To, że nie mam płynu chłodzącego wnioskuję w pustego zbiorniczka wyrównawczego.
OK, jutro zrobię tak jak radzicie- zobaczymy :)

czekoladka_1981 - 07-04-2008, 07:56

Tomashi napisał/a:
To, że nie mam płynu chłodzącego wnioskuję w pustego zbiorniczka wyrównawczego.

Dolej jak najprędzej! zbiorniczki posiadają skalę min/max pisałam jw.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group