To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] wymiana zegarow na te z obrotomierzem

Rafal_Szczecin - 05-04-2008, 20:22
Temat postu: [CJ1A 1.3] wymiana zegarow na te z obrotomierzem
tak wiec gdy chcemy zaopatrzyc naszego colta, w zegary z obrotomierzem, najpierw musimy znalezc " dawce "

poprawnie dzialaja zegary tylko i wylacznie z takiej samej wersji silnikowej jakiej my mamy.
czyli zegary od 1,3 12v z obrotomierzem przeszczepiamy do 1,3 12v bez obrotki
z 1,6 z obrotomierzem do 1,6 bez obrotomierza.

gdy juz kupilismy licznik z obrotka i mamy go w domu czas na pojscie do samochodu i wykrecenie starych zegarow , by zrobic przeszczep . udajemy sie do samochodu, odkrecamy 2 sruby zaznaczone na foto

gdy juz je wykrecimy mozemy zdjac plastikowa oslonke, i naszym ocza ukaze sie jeszcze kolejne 4 srubk, ktore beda znajdowac sie razem z zegarami w zaznaczonych miejscach ( na foto brak zegarow )


po ich wykreceniu i odczepieniu jednej wtyczki (nr1) zegary mamy juz w domu.




jezeli nie przeszkadza nam inny przebieg niz mielismy wczesniej wystarczy poprostu zrobic wszystko w odwrotnej kolejnosci , + do tego podlaczyc druga wtyczke (nr 2), oto ona

oczywiscie mozemy ja troche "wysunac"

ale zalozmy, ze przeszkadza nam to, ze bedziemy mieli inny przebieg - mi przeszkadzalo, tak wiec zegary bierzemy do domu, odpinamy WSZYSTKIE ! zawleczki z boku licznikow , oraz rowniez wykrecamy WSZYSTKIE sruby z tylu zegarow.





uwaga, nic na sile ! wszystko powinno ladnie odejsc, z tylu zegarow z obrotomierzem , dodatkowo glebiej "schowane" sa jeszcze 3 lub 4 srubki , je takze trzeba odkrecic .

nastepnie gdy mamy juz wszystko w rekach





mozemy wlozyc tak jak jest, i cieszyc sie poprawnym stanem licznika, lecz kolorowymi takczkami i wskazowkami ( u mnie w nowych licznikach tarcza jest szara, i szare wskazowki, natomiast stare maja czarna tarcze i czerwone wskazowki )

tak wiec pozostaje nam delikatne zdjecie wskazowki i zmiana tarczy, wszystko to robimy naprawde delikatnie, co by nie polamac .

pozniej skrecamy wszystko w calosc, i za chwile , po wg mnie najtrudniejszej rzeczy bedziemy mogli sie cieszyc z tego, ze zrobilismy, to co chcielismy .

najtrudniejsza rzecza, przynajmniej u mnie bylo podlacznie wtyczki nr2 ( kilka zdjec wyzej ) a to dlatego, ze kable sa bardzo krotkie, przestrzen jest strasznie ograniczona, i trzeba spedzic troche czasu, i miec ciutke szczescia, co by udalo sie wepchnac wtyczke do gniazda, jezeli nam sie to uda, to wtedy z nr1 pojdzie o wiele latwiej ( dluzszy kabel ) po podpieciu 2 wtyczek robimy wszystko odwrotnie jak wykrecalismy, skladamy i mozemy sie cieszyc czyms takim


marekpawlak - 26-07-2011, 16:10

Witam mam pytanko jak jest z tymi wskazówkami,normalnie wystarczy ostroznie podważyć czy jest coś jeszcze do odkręcenia ponieważ próbuje i jakos mi nie idzie a niechciałbym nic zepsuć,z tyłu jest jakas membrana,niechce niczego uszkodzić,pomóżcie

[ Dodano: 26-07-2011, 16:12 ]
szkoda,że nie widac tych zdjęć

georgekaskader - 07-02-2012, 23:00

Brak zdjęć kolego :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group