To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Problem z zapłonem - odpalanie rano w EA5W

xcracing - 10-04-2008, 09:00
Temat postu: Problem z zapłonem - odpalanie rano w EA5W
Mam spory kłopot i jak narazie nikt nie jest w stanie znaleźć przyczyny.
Samochód rano nie chce odpalić, rozrusznik kręci, czasami silnik trochę "zachechła" ale nie zaskoczy.
Po odpaleniu na hol, jeździ cały dzień, odpala bez problemu. Po nocy- jeśli odpalam go po ok 8 godzinach zapali, ale jeśli minie ok 12 godzin to już nie odpali i historia się powtarza.
Na niskich obrotach czuje się, że silnik nie pracuje idealnie równo, czasami troszkę szarpie.
Na wyższych obrotach wszystko ok.
Kable i świece mają 10 tyś km przebiegu.
Doradzono mi wymienić kopułkę i palec rozdzielacza, po wymianie samochód odpalał dobrze jednak silnik dalej naniskich obrotach nie pracował dobrze.
Po ok trzech tygodniach znów przestał rano odpalać i wróciliśmy do punktu wyjścia.
Na diagnostyce wyszło, że to najprawdopodobniej cewka. Jednak fachura od układów zapłonowych powiedział mi, że mu to raczej na moduł zapłonowy wygląda, ale sam już nie wie. Dwóch następnych elektroników samochodowych też umyło ręce.
Nie mam pojęcia co dalej robić, wymieniając wszystko po koleji zbankrutuję.
Koledzy, czy coś takiego się komuś z Was przytrafiło, czy ktoś ma jakiś pomysł co to może się dziać z tym moim Miśkiem.
Z góry dzię ki za wszyskie rady.

Bartek - 10-04-2008, 09:11

Wymieniłeś kopułkę na oryginał? Japaneze do modelu 97-98 nie może znaleźć żadnych podróbek...... a śmiem twierdzić, że jak czegoś Marek nie może znaleźć, to z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że to nie istnieje........

Ja wymieniłbym cały aparat zapłonowy.....

Moominek - 10-04-2008, 09:19

Miałem podobnie.... nie chciał zupełnie zapalić z rana... Efekt był taki, że kręcił, a silnik leciuteńko (prawie nieodczuwalnie) pyrknął raz dwa i cisza... u mnie powodem była pęknięta rurka ciśnieniowa, która jest między czarnym pudełkiem z napisami TANK, PURGE i AIR. I własnie ta od PURGE była pęknięta... co to za pudełko, a w zasadzie puszka, bo to jest walcowate?
Rurka ta to elastyczny kawałek między tym pudełkiem, a jakimś czujnikiem po lewej stronie bloku (stojąc przodem do przodu auta).. być może ten czujnik u Ciebie szwankuje... bladego pojęcia nie mam co to za czujnik...

xcracing - 10-04-2008, 09:24

Bartek napisał/a:
Wymieniłeś kopułkę na oryginał? Japaneze do modelu 97-98 nie może znaleźć żadnych podróbek...... a śmiem twierdzić, że jak czegoś Marek nie może znaleźć, to z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że to nie istnieje........

Ja wymieniłbym cały aparat zapłonowy.....


Ano oryginał. podróbek rzeczywiście nie ma. Udało mi się kupić ciut taniej poza ASO ale mimo wszystko cztery stówki musiałem beknąć za komplet kopułka + palec.
Też myślę o wymianie apatatu zapłonowego, tym bardziej, że właśnie cewka jast jego integralną częścia ( znajduje się w środku )
Problem jednak w tym, że w grę wchodzi jedynie używka a tu nie ma pewności że będzie w dobrym stanie.
Może ktoś z Was ma taki aparat zapłonowy od w miarę młodej rocznikowo i przebiegowo V szóstki? Symbol to TOT57671 A

[ Dodano: 10-04-2008, 13:18 ]
Moominek napisał/a:
Miałem podobnie.... nie chciał zupełnie zapalić z rana... Efekt był taki, że kręcił, a silnik leciuteńko (prawie nieodczuwalnie) pyrknął raz dwa i cisza... u mnie powodem była pęknięta rurka ciśnieniowa, która jest między czarnym pudełkiem z napisami TANK, PURGE i AIR. I własnie ta od PURGE była pęknięta... co to za pudełko, a w zasadzie puszka, bo to jest walcowate?
Rurka ta to elastyczny kawałek między tym pudełkiem, a jakimś czujnikiem po lewej stronie bloku (stojąc przodem do przodu auta).. być może ten czujnik u Ciebie szwankuje... bladego pojęcia nie mam co to za czujnik...


Czy ktoś wie co to jest i jaki to czujnik?????
Objawy mam podobne.

kooks - 12-04-2008, 02:57

identyczne objawy mialem przy padnietej cewece, wymienilem caly aparat i problem zniknal :ANAL:
Anonymous - 12-04-2008, 17:52

ten zbiornik jest w komorze silnika przy scianie grodziowej po stronie kierownicy zaraz nad polaczeniem maglownicy z kierownica. rurka wchodzi na zawor pneumatyczny. btw mialbym te graty zaplonowe w dobrym stanie ale nie na gwalt bo mom je w CH a jestem w PL.
xcracing - 13-04-2008, 10:54

Chyba jednak zacznę od wymiany aparatu zapłonowego... a potem w razie czego zabiorę się za tą puszkę :)
Moominek - 14-04-2008, 10:12

ale nie chodziło mi o tą puszkę... od tej puszki idzie wężyk do jakiegoś czujnika... czy to on czasem nie "walnął"...
Lisek - 03-04-2009, 23:41

W razie czego jak ktoś szuka kopułki to w Poznaniu jest sklep AKTYW - kopułka (japońska) ok 130zł, palec 20zł. Oto ich strona: http://www.aktyw.pl/kontakt.php
tompi30 - 04-04-2009, 08:57

mam aparat od swojego v6 97r tez miałem problem z obrotami na wolnych i szukałem kopułki ale kupiłem cały aparat wymieniłem całość okazało się że ta kopułka którą kupiłem była tez do d... dopiero dostałem kopułke od PLPynton i to załatwiło sprawe ale aparat który wyjąłem został mi a jest na 100% dobry także jak coś to na PW


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group