[92-96]Lancer CB0 - Pływają obroty, szarpie silnikiem
marcyg - 10-04-2008, 10:05 Temat postu: Pływają obroty, szarpie silnikiem Witajcie.
W moim autku (Lancer 95 1,6 16V) pojawił sie problem.
Na zimnym silniku obroty rosną do 1200-1300 obrotów i trzymają. To stan normalny.
Na średnio rozgrzanym, po wrzuceniu na luz, obroty rosną do 1300 i gwałtownie spadają do 700-800. Taki cykl powtarza się 3-4 razy, aż w końcu stopniowo spadają do ok. 800 obrotów.
Na rozgrzanym silniku obroty są niskie - 500-600 i nierówne a silnikiem szarpie.
CE się nie pali. Olej czysty, choć trochę mi cieknie spod głowicy. Płynu nie ubywa. Nieco wzrosło spalanie - o ok. 1-1,5l/100km. Choć to może być kwestia warunków w jakich jeżdżę (Łódź, korki itp.)
Czy ktoś z Was ma jakąś sugestię co to może być?
Czy znacie jakiegoś fachowca w Łodzi lub okolicach, który może zrobić diagnostykę komputerową?
Pozdrawiam.
akbi - 10-04-2008, 11:12
marcyg napisał/a: | Na zimnym silniku obroty rosną do 1200-1300 obrotów i trzymają. To stan normalny.
|
objawy jak najbardziej normalne
marcyg napisał/a: | Na średnio rozgrzanym, po wrzuceniu na luz, obroty rosną do 1300 i gwałtownie spadają do 700-800. Taki cykl powtarza się 3-4 razy, aż w końcu stopniowo spadają do ok. 800 obrotów.
Na rozgrzanym silniku obroty są niskie - 500-600 i nierówne a silnikiem szarpie. |
może to być spowodowane zabrudzonym przepływomierzem lub .... kiedy zmieniałeś świece??
Hugo - 10-04-2008, 15:24
akbi napisał/a: | może to być spowodowane zabrudzonym przepływomierzem lub .... kiedy zmieniałeś świece?? | Raczej zabrudzoną przepustnicą.
marcyg - 10-04-2008, 20:20
akbi napisał/a: | objawy jak najbardziej normalne |
No nie wiem. Wcześnij tak nie miałem. Podwyższone obroty utrzymywały się przez kilka sekund i spadały do 800. Nie było kilkukrotnego wyhania podczas jednego wrzucenia na luz.
Świece wymieniałem jakieś 7-8 tyś. km temu.
Zastanaiałem się nad przepustnicą. Wyczyszczę, zobaczymy co to da.
A co myślicie o sondzie lambda? Mam na zegarku 260tys. Może się powoli kończy?
wichura1 - 10-04-2008, 21:48
Nie jest to normalne. Po puszczeniu gazu i zatrzymaniu samochodu obroty powinny płynnie spaść i ustalić się na 750-900 obrotów, bez żadnych skoków góra/dół. Jak dla mnie to albo brudna przepustnica, albo przepływomierz, albo silniczek krokowy przepustnicy.
edit: Co ma do tego przebieg? Ja mam ponad 270.000 i jest OK, a są tacy co mają nawet 500.000
akbi - 11-04-2008, 09:09
wichura1 napisał/a: | Nie jest to normalne. |
racja ... w swoim pierwszym poście, źle odznaczyłem odpowiednie cytaty ... już się poprawiłem
pelson_hk - 12-04-2008, 10:16
witam! tez mam problem z szarpaniem, a wiec tak: np. wchodzilem w zakret na 3 i nie zrobilem redukcji na 2 bieg, obroty spadly na okolo 1500, wiadomo zbiera sie wolno, ale gdy dodam gazu czuc szarpniecie, nie jakies mocne ale jest to cos nie pokojacego w moim przekonaniu
marcyg - 12-04-2008, 14:40
Przewody WN?
|
|
|