To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - Pływają obroty, szarpie silnikiem

marcyg - 10-04-2008, 10:05
Temat postu: Pływają obroty, szarpie silnikiem
Witajcie.
W moim autku (Lancer 95 1,6 16V) pojawił sie problem.
Na zimnym silniku obroty rosną do 1200-1300 obrotów i trzymają. To stan normalny.
Na średnio rozgrzanym, po wrzuceniu na luz, obroty rosną do 1300 i gwałtownie spadają do 700-800. Taki cykl powtarza się 3-4 razy, aż w końcu stopniowo spadają do ok. 800 obrotów.
Na rozgrzanym silniku obroty są niskie - 500-600 i nierówne a silnikiem szarpie.
CE się nie pali. Olej czysty, choć trochę mi cieknie spod głowicy. Płynu nie ubywa. Nieco wzrosło spalanie - o ok. 1-1,5l/100km. Choć to może być kwestia warunków w jakich jeżdżę (Łódź, korki itp.)
Czy ktoś z Was ma jakąś sugestię co to może być?
Czy znacie jakiegoś fachowca w Łodzi lub okolicach, który może zrobić diagnostykę komputerową?
Pozdrawiam.

akbi - 10-04-2008, 11:12

marcyg napisał/a:
Na zimnym silniku obroty rosną do 1200-1300 obrotów i trzymają. To stan normalny.

objawy jak najbardziej normalne

marcyg napisał/a:
Na średnio rozgrzanym, po wrzuceniu na luz, obroty rosną do 1300 i gwałtownie spadają do 700-800. Taki cykl powtarza się 3-4 razy, aż w końcu stopniowo spadają do ok. 800 obrotów.
Na rozgrzanym silniku obroty są niskie - 500-600 i nierówne a silnikiem szarpie.

może to być spowodowane zabrudzonym przepływomierzem lub .... kiedy zmieniałeś świece??

Hugo - 10-04-2008, 15:24

akbi napisał/a:
może to być spowodowane zabrudzonym przepływomierzem lub .... kiedy zmieniałeś świece??
Raczej zabrudzoną przepustnicą.
marcyg - 10-04-2008, 20:20

akbi napisał/a:
objawy jak najbardziej normalne


No nie wiem. Wcześnij tak nie miałem. Podwyższone obroty utrzymywały się przez kilka sekund i spadały do 800. Nie było kilkukrotnego wyhania podczas jednego wrzucenia na luz.

Świece wymieniałem jakieś 7-8 tyś. km temu.
Zastanaiałem się nad przepustnicą. Wyczyszczę, zobaczymy co to da.
A co myślicie o sondzie lambda? Mam na zegarku 260tys. Może się powoli kończy?

wichura1 - 10-04-2008, 21:48

Nie jest to normalne. Po puszczeniu gazu i zatrzymaniu samochodu obroty powinny płynnie spaść i ustalić się na 750-900 obrotów, bez żadnych skoków góra/dół. Jak dla mnie to albo brudna przepustnica, albo przepływomierz, albo silniczek krokowy przepustnicy.

edit: Co ma do tego przebieg? Ja mam ponad 270.000 i jest OK, a są tacy co mają nawet 500.000

akbi - 11-04-2008, 09:09

wichura1 napisał/a:
Nie jest to normalne.

racja ... w swoim pierwszym poście, źle odznaczyłem odpowiednie cytaty ... już się poprawiłem :)

pelson_hk - 12-04-2008, 10:16

witam! tez mam problem z szarpaniem, a wiec tak: np. wchodzilem w zakret na 3 i nie zrobilem redukcji na 2 bieg, obroty spadly na okolo 1500, wiadomo zbiera sie wolno, ale gdy dodam gazu czuc szarpniecie, nie jakies mocne ale jest to cos nie pokojacego w moim przekonaniu :|
marcyg - 12-04-2008, 14:40

Przewody WN?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group