To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] przewody ukryte w słupkach

Tomekp - 10-04-2008, 22:07
Temat postu: [ALL] przewody ukryte w słupkach
Dzisiaj wziąłem się za grzebanie w poszukiwaniu wtyczek ukrytych w słupkach żeby w końcu uruchomić elektryczne szyby. Oto co znalazłem:

Po stronie kierowcy 3 wtyczki(jedna spora i dwie mniejsze) były sobie schowane elegancko w pobliżu otworu drzwi - słupek:



Po stronie pasażera 2 wtyczki z wyglądu podobne to tych od kierowcy:



Pytania mam takie:
1. Przewody te są zbyt krótkie żeby wchodziły do drzwi, czy jest zatem dodatkowa wiązka(przedłużka) słupek-włącznik szyb?
2. Które wtyczki odpowiadają za co? Rozumiem że jedna jest od szyb, druga od lusterek?
3. Które gniazdo na przekaźnik (to przy bezpiecznikach) jest od szyb? Bo w manualu jest to niewyraźnie pokazane.

Będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś podpowie co do czego, a już super fajnie by było jakby ktoś powiedział które piny co robią :D (szczególnie jakby ktoś mógł powiedzieć które podłączane są do silników) Jakiekolwiek wskazówki są cenne, bo robi się ciepło i bez opuszczania szyb się ugotuję :)

londolut - 10-04-2008, 22:44

Tomekp napisał/a:
Przewody te są zbyt krótkie żeby wchodziły do drzwi, czy jest zatem dodatkowa wiązka(przedłużka) słupek-włącznik szyb?
Tak, jest dodatkowa wiązka razem z mechanizmem otwierania szyby.
Tomekp napisał/a:
Które wtyczki odpowiadają za co? Rozumiem że jedna jest od szyb, druga od lusterek?
Łatwo to sprawdzić multimetrem tylko trzeba znaleźć końcówkę wtyczki przy panelu ze sterownika luster.
Tomekp napisał/a:
Które gniazdo na przekaźnik (to przy bezpiecznikach) jest od szyb? Bo w manualu jest to niewyraźnie pokazane.
Ten i ten temat jest caly o bezpiecznikach a tutaj masz dokładny opis bezpieczników w kabinie
Tomekp napisał/a:
bez opuszczania szyb się ugotuję :)
To korbą je Tomku ;)
Tomekp - 11-04-2008, 10:10

londolut napisał/a:
Tomekp napisał/a:
Przewody te są zbyt krótkie żeby wchodziły do drzwi, czy jest zatem dodatkowa wiązka(przedłużka) słupek-włącznik szyb?
Tak, jest dodatkowa wiązka razem z mechanizmem otwierania szyby.


No tak, przy mechanizmach jest taki przewód, a do sterowniko-przełącznika (fachowo zabrzmiało :D ) do przewodu w słupku też jest wiązka zakończona z obu stron wtyczkami?

londolut napisał/a:
Tomekp napisał/a:
bez opuszczania szyb się ugotuję :)
To korbą je Tomku ;)

Hehe, wolałbym już nie wracać do podnoszenia korbą, bo prace są już na zaawansowanym etapie, pozatym u mnie korba średnio działała :)

londolut napisał/a:
Tomekp napisał/a:
Które wtyczki odpowiadają za co? Rozumiem że jedna jest od szyb, druga od lusterek?
Łatwo to sprawdzić multimetrem tylko trzeba znaleźć końcówkę wtyczki przy panelu ze sterownika luster.

No i pewnie tak trzeba bedzie zrobić, łapię dzisiaj za miernik i pomierzę co z czym :wink:

londolut - 11-04-2008, 13:50

Tomekp napisał/a:
a do sterowniko-przełącznika (fachowo zabrzmiało :D ) do przewodu w słupku też jest wiązka zakończona z obu stron wtyczkami?
Nie tylko, lustra możesz rozkminić systemem na miernik bo są dwie kostki, jedna przy dźwigience od sterowania a druga wchodzi w drzwi. W lustrach jest 12V jak zewrzesz odpowiednio dźwigienkę. Do tego jak włączysz ogrzewanie tylnej szyby pojawia się na którymś drucie 12V.
Sterowniko-przełączniki ( :D ) od szyb powinny być tylko z jednej strony połączone kosturką - zasilanie jest połączone na sztywno, leci przez sterowniko-przełączniki ( :D ) i podawane na silnik od szybek. Jak przemierzysz kostkę od szyb powinno w którymś miejscu być 12V jak przekręcisz stacyjkę na ACC (nie wiem czy szyby są sterowane masą czy plusem).

Tomekp - 11-04-2008, 15:07

londolut napisał/a:
Sterowniko-przełączniki ( :D ) od szyb powinny być tylko z jednej strony połączone kosturką - zasilanie jest połączone na sztywno, leci przez sterowniko-przełączniki ( :D ) i podawane na silnik od szybek.

Wszystko się zgadza, z tym że wtyczki ze słupków nie pasują w żaden sposób do sterowniko-przełączników i są za krótkie żeby do nich dostały, stąd mój wniosek ze musi być jakaś jeszcze wiązka przedłużająca od wtyczek w słupkach do gniazda w przełącznikach (muszę się upewnić że takie coś jest, żebym wiedział o co pytać jak je trzeba będzie dokupić :wink: )
londolut napisał/a:
Jak przemierzysz kostkę od szyb powinno w którymś miejscu być 12V jak przekręcisz stacyjkę na ACC (nie wiem czy szyby są sterowane masą czy plusem).

A nie jest tak jak w innych samochodach że elektryczne lusterka działają na ACC a szyby dopiero po zapłonie?

londolut - 11-04-2008, 15:30

Tomekp napisał/a:
szyby dopiero po zapłonie?
No pomyśl, podjeżdżasz po kogoś, gasisz silnik i czekasz. Po czasie robi się ciepło i chcesz otworzyć okno. Przekręcasz klucz, czekasz aż zgaśnie CE, SRS i inne graty, zapalasz silnik, otwierasz okno... o jak fajnie chłodno, hmmm ale sie musiałem narobić, żeby mieć świeże powietrze :shock:
Powinno być przez ACC, jeśli nie działa to jest zła wiązka kabli.

Tutaj i tutaj fotka jak jest podłączona elektryka drzwi. Ta luźna kostka jest od sterowniko-przełącznika( :D )

Tomekp - 11-04-2008, 16:58

londolut napisał/a:
No pomyśl, podjeżdżasz po kogoś, gasisz silnik i czekasz. Po czasie robi się ciepło i chcesz otworzyć okno. Przekręcasz klucz, czekasz aż zgaśnie CE, SRS i inne graty, zapalasz silnik, otwierasz okno... o jak fajnie chłodno, hmmm ale sie musiałem narobić, żeby mieć świeże powietrze :shock:
Powinno być przez ACC, jeśli nie działa to jest zła wiązka kabli.


Przykre lecz prawdziwe - np. u ojca w Mondeo trzeba włączyć zapłon, zapalają się poduszki, ABS i inne kontrolki, mało tego jako że to diesel to odrazu zapodawane jest napięcie na świece żarowe - aku jest mocno obciążony i obciąża je jeszcze silnik szyb. Nie wiem dlaczego tak jest, ale jest, nie jest to żadna awaria, poprostu tak fabryka wymyśliła.
W Colcie okazuje się też tak jest, ponieważ zajrzałem w manual, a tam jest wyraźnie napisane:
Cytat:
Elektryczne otwieranie/zamykanie okien działa, gdy włącznik zapłonu jest w położeniu ON

Wielkie dzięki za fotki, teraz widzę jak to ma wyglądać . "Pomógł" dla Ciebie :)

londolut - 11-04-2008, 20:23

Tomekp napisał/a:
u ojca w Mondeo trzeba włączyć zapłon
Tomekp napisał/a:
W Colcie okazuje się też tak jest,
Hmm no to widocznie elektrycznie opuszczane okna są zbyt wielkim obciążeniem dla aku, żeby pracowały na stanie ACC :)
Jogurt - 11-04-2008, 22:32

nie ma rady, trzeba włączać zapłon w colcie żeby szybki działały a tak btw jak jesteśmy przy wtyczkach niech mi jakiś mądry powie do czego są w cao wtyczki pod przednimi siedzeniami. wystają koło nadmuchów powietrza na nogi pasażerów tylnej kanapy. zawsze jak odkurzam auto sie zastanawiam. czyżby jajka miały podgrzewane fotele w opcji czy co :?:
londolut - 11-04-2008, 22:50

Jogurt napisał/a:
czyżby jajka miały podgrzewane fotele w opcji czy co :?:
Dokładnie, wersje na Skandynawię miały podgrzewany kupry ;)
Jogurt - 11-04-2008, 23:03

a to dzielili miedzią na lewo i prawo do każdego colta jak tylko w paru procentach tego używali ?
londolut - 11-04-2008, 23:39

Jogurt napisał/a:
dzielili miedzią na lewo i prawo
Ponoć w każdym jest kompletna instalka tylko małe japońskie ręce raczyły powsadzać to w najciemniejsze zakamarki Colciaka :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group