[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] problem z obrotami cd.
Anonymous - 11-04-2008, 23:30 Temat postu: [C52A 1.5] problem z obrotami cd. Problemow cd-nastapil, wiec tak po ustawieniu wg. instrukcji,przed podlaczeniem silniczka jest ok[1000obr/min] (cokolwiek mniej tzn.750-850obr/min jest jeszcze gorzej),
a po podlaczeniu silniczka obroty i tak jada na 200-300obr/min , wyglada to tak jakby caly czas pamietal jakies ustawienia(komputer resetowany),
moze ktos podpowie dlaczego przy regulacji niby jest wszystko wporzadku, a po podlaczeniu silniczka i tak sa za male (moze trzeba ustawic silniczek -byl czyszczony),
drugi problem z tym zwiazany to to ze, w ruchu obroty sa 2000obr/min,a przy odpalaniu zimnego jada na 2500obr/min i przy kazdym ruchu kierownica lub toczeniu sie,----
----to juz udalo sie wyeliminowac 2000obr/min przy odpalaniu ,a ok 1300obr/min przy ruchu - a reszta bez zmian.
PS. zaczynam juz tracic nerwy na ten samoczodzik chociaz mam go juz 7 latek
docencik87 - 12-04-2008, 12:58
Czyszczenie przepustnicy i ustawienie wolnych obrotów + reset kompa
tomusn - 12-04-2008, 14:54
pamiętaj też że wolne obroty nalezy ustawiać na rozgrzanym silniku!
Anonymous - 12-04-2008, 22:42
docencik87 napisał/a: | Czyszczenie przepustnicy i ustawienie wolnych obrotów + reset kompa |
tak to juz zrobione plus zaslepienie zaworu egr.
tomusn oczywiscie na rozgrzanym zawsze, -- instrukcja przestudiowana kilka razy ,a problem jak byl tak jest [/b]
docencik87 - 13-04-2008, 00:02
Może znajdz kogoś z kabelkiem i niech podłączy Cię pod datalogger lub MMCd. osobiscie mam taki kabel, ale jesteś trochę za daleko
josie - 13-04-2008, 12:05
Przed odpięciem silniczka do regulacji włączałeś zapłon i czekałeś ok 15sek aż silniczek zrobi "bzyyyt bzyyt" i się cofnie?
Anonymous - 13-04-2008, 20:46
docencik87 napisał/a: | Może znajdz kogoś z kabelkiem i niech podłączy Cię pod datalogger lub MMCd. osobiscie mam taki kabel, ale jesteś trochę za daleko |
dzieki wielkie za oferte pomocy , ale to troche za daleko, no chyba ,ze wybierzesz sie na wycieczke do Kazimierz Dolnego nad Wisla, ps. to blisko od Lublina
josie
tak wlasnie tak robie i nic dalej obroty jada w dol
bobik247 - 28-04-2012, 08:03
Chciałby odświeżyć temat, mianowicie mam taki sam problem jak czupurek. Ustawianie obrotów według instrukcji Krzyżaka łącznie z pomiarem napięcia na czujniku położenia przepustnicy - prawie idealnie 0,504V. Przed podłączeniem silniczka trzyma ustawione obroty, natomiast po podłączeniu spadają z 900 do 500-600 a to zdecydowanie za mało dla mnie. Dodam że wymieniłem właśnie sonde na NGK bo stara już nie domagała jednak nie miało to wpływu na wolne obroty, przed wymianą też nie mogłem ustawić komputer nie wywala błędów, przepustnica była czyszczona a i oczywiście wszystko na rozgrzanym silniku. Może ktoś uporał się z podobnym problemem albo ma pomysł od czego można by zacząć sprawdzanie.
Krzyzak - 28-04-2012, 22:49
bobik247 - sprawdzałeś wyprzedzenie zapłonu i luz zaworów? - szczególnie to pierwsze może mieć wpływ na obroty w closed loop
bobik247 - 29-04-2012, 15:06
Nie sprawdzałem ani wyprzedzenia zapłonu ani luzów zaworowych. Do sprawdzenia luzów zabieram się już jakiś czas ale muszę kupić jakiś dobry szczelinomierz. Co do wyprzedzenia zapłonu to trochę gorzej bo o ile się nie mylę to potrzebna jest lampa strobo?
Ale z tego co się orientuje to i jedno i drugie dawało by oznaki w nierównej pracy silnika czy nie? U mnie nawet jak obroty spadną do 500 to silnik nie drży, nie ma problemów z wkręcaniem się na obroty itp. Tak jak napisałem obroty trzyma fajnie przy regulacji a jak podłącze silniczek to później spadają do ok600 max 700. zastanawiam się jeszcze jaki błąd ma obrotomierz skoro silnik nie wpada w drgania.
Tak a propo luzów zaworowych to czy mogę ustawiać na zimnym silniku, tzn jakie wartości luzu ustawiać na wydechu i wdechu? W sumie to 25 minut roboty a może dać dobre efekty.
Krzyzak - 29-04-2012, 23:15
bobik247 napisał/a: | jaki błąd ma obrotomierz | w moim C52 jest to ok. 150-200 rpm dla biegu jałowego - jak obro pokazuje 600, to MMCd ok. 800
bobik247 - 30-04-2012, 19:53
no to chyba dam sobie spokój skoro u mnie jest ok 600 na obrotomierzu i nie telepie to pewnie będzie z 800 w rzeczywistości. Dzisiaj zakupiłem szczelinomierz więc profilaktycznie sprawdzę te luzy zaworowe, na pewno nie zaszkodzi, tylko się zastanawiam bo szczelinomierz jest co 0,05mm a na zimnym silniku luz chyba na ssącym ma wynosić 0,17, więc jeśli ustawię na luźne 0,15 i nie dające się wcisnąć 0,20mm to powinno być dobrze?
Krzyzak - 30-04-2012, 20:52
0.15/0.25
|
|
|