To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] W jaki sposób przewieźć 2 rowery Coltem CA0

Anonymous - 12-04-2008, 12:05
Temat postu: [CA1A 1.3] W jaki sposób przewieźć 2 rowery Coltem CA0
Witam, wybieram się na urlop rowerowy i nie mam pomysłu jak przewieźć rowery w wybrany rejon naszego pięknego kraju. Wiem, że istnieją bagażniki na rowery instalowane na hak holowniczy, ale ja w swoim aucie takiego nie posiadam. Czy możliwy w CA0 jest montaż bagażnika na dach? Czy może dospawać jakąś imitację haka, na którą montować bagażnik przeznaczony na hak? POMOCY !
Marcin-Krak - 12-04-2008, 12:21

Ja kiedyś wiozłem ok 100 km 2 rowery w środku- co prawda to CJ0- ale chyba nie ma różnicy ;)

Odkręcone koła i ramy odpowiednio zabezpieczone przed porysowaniem, przełożone bagażami żeby się nie przemieszczały :D
Miśkowi ani rowerom nic się nie stało w trakcie transportu :D

Co do bagażnika - to może być nie za ciekawa jazda - szczególnie z bagażnikiem na dachu.
Wg mnie najlepiej będzie podjechać do dobrego sklepu z bagażnikami - coś tam Ci doradzą sensownego.

pawela - 12-04-2008, 14:07

Marcin-Krak napisał/a:
Ja kiedyś wiozłem ok 100 km 2 rowery w środku- co prawda to CJ0- ale chyba nie ma różnicy ;)

Odkręcone koła i ramy odpowiednio zabezpieczone przed porysowaniem, przełożone bagażami żeby się nie przemieszczały :D
Miśkowi ani rowerom nic się nie stało w trakcie transportu :D

Co do bagażnika - to może być nie za ciekawa jazda - szczególnie z bagażnikiem na dachu.
Wg mnie najlepiej będzie podjechać do dobrego sklepu z bagażnikami - coś tam Ci doradzą sensownego.


ja rownierz wiozlem kiedys 2 rowery w srodku Colta i ... ich 2 wlascicieli :lol: polozylem pol kanapy, zdjelismy przednie kola i wlazly oba.

Co do bagaznika: na hak jest teoretycznie nielegalny bo zaslanaia tablice, a trzeciej w tym kraju legalnie nie dostaniesz...
Na dach: samochod prowadzi sie jak z zaglem i przez zwiekszony opor pali dobre 2l wiecej (sprawdzone na saecie cordoba). Dodatkowo niewygodnie podnosci sie rower na taka wysokosc i trzeba uwazac zeby nie walnac w slupek czy dach...
Dobrym wyjsciem jest bagaznik na tylna klape, powyzej zderzaka, na ktorym rowery sa montowane pod katem. Nie dosc ze nie zaslananiaja tablicy, to jeszcze rowery schowane sa w 'cieniu aerodynamicznym' za autem i nie stwarzaja takich oporow. Minusy: w cordobie nie dalo sie otworzyc kufra (sedan) wiec dostep od srodka, ale w V40 (kombi, a wiec dupka jak hatchback ;) ) bagaznik podosci sie elegancko z klapa.

Jogurt - 12-04-2008, 20:11

2 razy widziałem na allegro orginalne bagażniki dachowe do cao więc muszą być. tylko w tym wypadku tak jak napisał pawela, zużycie paliwa idzie sporo w góre. pawela niewiem z jakimi prędkościami śmigałeś ale u mnie spalanie skoczyło z 6 litrów na 10 przy jeździe z dozwolonymi prędkościami (auto Ford Granada). ale i tak wydaje mi się to lepszym rozwiązaniem niż rozbieranie rowerów i pakowanie ich do środka.
Anonymous - 18-04-2008, 07:56

Witam - dokładnie rok temu szukałem bagażnika na 2-3 rowery. Najpierw wybrałem sie do sklepu i pooglądałem bagażniki na tylną klape. Najlepszy był chyba Thule za 350 PLN.
Ja kupiłem na allegro za 150 PLN taki zapinany na pasy. Na uchwytach są zabezpieczenia plastikowe i lakier sie nie rysuje. Sprzęt sie sprawdził ale ma swoje minusy:
-zamontowane rowery trzeba dodatkowo zabezpieczyć, koniecznie trzeba związać koła rowerów ze sobą żeby nie kolebotały sie w czasie jazdy.
-po założeniu rowerów całość może zasłaniać tablice rejestracyjną (żeby nie czepiały sie pieczarki wydrukowałem nr. na kartce A4 i przykleiłem taśmą).
-w czasie przesyłki kurier uszkodził 6 elementów plastikowych - gość z allegro wymienił bez problemu w 4 dni ale odradzam przesyłki Poczty Polskiej (nie da sie zgłosić uszkodzenia przesyłki - mają to w d... - tylko kurier i trzeba otworzyć przy nim a potem spisać protokół uszkodzenia)
-po zamontowaniu rowerów nie dostaniesz sie do bagażnika
W wolnej chwili zrobie zdjęcia z rowerami na mitsu i wstawie na forum.
Podobny jest pod adresem http://allegro.pl/item344...per_okazja.html

Jeśli chodzi o spalanie - nie wzrosło drastycznie - według mnie tylko dlatego że bagażnik jest na tylniej klapie i rowery nie stawiają zbyt dużego opory areodynamicznego. Bezpieczna prędkość to 100 km/h ale trzeba co jakiś czas sprawdzić pasy - przy Thule nie ma problemu rowery są bardzo pewnie zamontowane - niestety to kosztuje.
Jeśli chodzi o bagażniki na dach to próbowano mi wcisnąć 3 różne - od 180 do 500 PLN tylko żaden mózg w sklepie nie wiedział że tylnie szyby w colcie nie są uchylne i nie da sie tego zamontować. Pozatym odradzam colt jest za mały żeby ładować na niego jeszcze rowery - przy 80 km/h odechciewa sie jechać.

Anonymous - 23-04-2008, 13:34

Sprawdź to: http://www.allegro.pl/ite...t_92_95_r_.html do tego dokupić zwykłe bagażniki rowerowe (na dach) i wszystko :)
krzychoo_soft - 14-04-2009, 18:06

Pozwolę sobie odświeżyć temat - sezon rowerowy się zaczął ;)

Podsumowując to co dotychczas zostało powiedziane:
- relingi i mocowanie rowerowe lub bagażnik dachowy odpadają bo buda Colta za mała,
- mocowanie rowerowe na hak - trzeba mieć hak, zasłania tablice (są modele co nie zasłaniają tablic bo mają "własne" tablice ale to więcej zachodu i pieniędzy niżeli to warte.)
- mocowanie na tylną klapę

Od ostatniego posta minął rok więc trochę się pozmieniało. Opcja 1 i 2 dla mnie odpadają bo nie mam haka i nie chcę torturować auta i własnego portfela kupując bagażnik na dach :)

Wozi ktoś z was rower stosując mocowanie na tylną klapę? Ja mam obawę co do wielu tych konstrukcji bo większa ilość z nich ma taką konstrukcję że ta rama opiera się na tylnej szybie a nie na elementach metalowych klapy... Co o tym myślicie?

Anonymous - 22-04-2009, 15:35

Jak pisałem powyżej - już taki bagażnik nabyłem - kilkakrotnie już przewoziłem 2 rowery.
Owszem racja - jedno z ramion opiera sie o tylną szybę - ale ja mam osłoby z gąbki i nie ma żadnych uszkodzeń. Najbardziej obawiałem sie nóżek które wspierają się na tylnim zderzaku - też nic sie nie dzieje. Bagażnik jest naciągany za pomocą pasów - na brzeg drzwi zakłada sie małe haczyki z pasem - trzeba zwrócić uwagę żeby haczyki miały osłony plastikowe - bez nich zniszczysz lakier na rancie tylniej klapy. Warto też mieć dodatkowe 2 pasy transportowe albo linki elastyczne z zaczepami żeby usztywnić sobie dodatkowo koła i kierownice ze sobą.
Bagażnik zasadniczo zdaje egzamin - kwestia jakości wykonania. Przejechałem kawałek drogi i jestem zadowolony.
Odradzam nerwowy montaż - można narobić bałaganu - jak sobie zarezerwujesz 20min wszystko idzie sprawnie

[ Dodano: 15-05-2009, 13:07 ]
acha - tylko ne róbcie tak!!!
http://poboczem.pl/galeri...duze,1022878,43
nie wiem kto jest w tym CJ ale chyba nie lubi swojego miśka

krzychoo_soft - 28-05-2009, 22:18

Chyba znalazłem najbardziej pewne moim zdaniem rozwiązanie.
THULE CLIPON 9103

Korzystał ktoś z was z tego "chwytaka"?

A tak trochę offtopując... ciekawe czy zdarzają się sytuacje że ktoś kradnie rower z tylnej klapy gdy my stoimy na światłach :D

Bartek - 28-05-2009, 22:49

krzychoo_soft napisał/a:
THULE CLIPON 9103


Fajny, ale łatwo załatwić klapę..... Kofi dzięki takiemu urządzeniu ma piękną wgniotę na górnym rancie.....zdejmując nie miałem dostępu do dolnych pasów, więc chciałem otworzyć delikatnie, a nie zauważyłem, że górny zaczep się wypiął......

Do + należy niezłe prowadzenie auta z rowerami..... nie wiesz, że je masz niezależnie od prędkości..... do - zasłania rejestrację i oświetlenie tylne....

krzychoo_soft napisał/a:
A tak trochę offtopując... ciekawe czy zdarzają się sytuacje że ktoś kradnie rower z tylnej klapy gdy my stoimy na światłach


Nie tak łatwo, to nie platforma na którą montujesz rower w 30 s., a zdejmujesz w 10.....

krzychoo_soft - 28-05-2009, 23:13



Nie no, rejestracji nie powinno zasłaniać bo ona jest pod klapą na zderzaku.
O światłach nie pomyślałem :? Nic tylko mieć nadzieję że nie wyłapie sie mandatu za to, zwłaszcza że to do sporadycznego użytku.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group