To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Pojawił się problem z ASB po wymianie oleju :(

DamianBlue - 13-04-2008, 19:40
Temat postu: Pojawił się problem z ASB po wymianie oleju :(
WItam szanownych kolegów,
Przyszedł czas na wymiane oleju w ASB. Przed wymianą przy ręcznej redukcji z 4. na 3. bieg występowało "uderzenie" i tylko przy takiej redukcji. Pozostałe biegi przy redukcji ok.
Po wymianie oleju (dynamicznie) na DIA QUEEN SPIII zaczęły się schody. Mianowicie zaczął się dość spory poślizg przy przejściu z 1. na 2. Zanim wskoczy 2. bieg nastepuje wysprzęglenie na około 1-2 s i dość gwałtowne zasprzęglenie 2. (tym większe im większa prędkośc obrotowa silnika) (bez szarpnięcia, lecz bardzo mało płynnie). Jeżeli rozpędzam samochód z max przyspieszeniem z 1. biegu(gaz do dechy) to obroty rosną do 7100 (oczywiscie chwila wysprzęglenia) i dopiero gwałtowne zasprzęglenie 2. biegu, w takim stopniu że kołą boksują. Z 2. biegu na 3. bieg przerzuca przy 6500, czyli tak jak było wcześniej. Czasami bywa też tak że przy przejściu na 4. bieg jest jakby na pół sprzęgle i dopiero wskakuje "pełny" 4. bieg. Dodam że ustąpiło szarpnięcie przy ręcznej redukcji z 4. biegu na 3. Więc co się mogło stać? Skrzynia jakby straciła płynność, przed wymianą działała, jak to się mówi "miodzio", z małym zastrzeżeniem tej redukcji z 4. biegu na 3. Czy powodem tego problemu moze być za duży poziom oleju w szkrzyni???? Czy może ona się dopiero "uczy" i trzeba poczekać jeszcze z 3-4 dni zanim się "nauczy" ?? :)

Dzięki z góry za odpowiedż

Pozdrawiam
DamianBlue

Anonymous - 13-04-2008, 19:44

Twoja skrzynia sie nie uczy to zwykly automat rozumiem bo '97. nie znam sie ale moze skrzynia sie sypie to mam taka to ci opchne :wink:
sprawdz poziom oleju itd wszystko wedlug manuala z download.

DamianBlue - 13-04-2008, 19:51

Z tego co ja wiem to chyba INVECS. Poziomu oleju nie moge dokładnie odczytać, ponieważ wyjmując bagnet babra się on i nie wiadomo. Jeżeli wkładam bagnet (który z restzą mam od CIEBIE PaniePLPynton :D ) , ale nie dokońca, czy nie słychać tego "pstryk" aż gumka uszczelniajaca wejdzie do środka, to już pokazuje HOT.

P.S Niech ktoś powie czy to skrzynia INVECS, z tego co czytałęm na forum to galanty 97 wzwyż miały INVECSA.

[ Dodano: 13-04-2008, 19:52 ]
A tak skrzynia w razie najczarniejszego scenariusza, to za ile jak już ???

saphire - 13-04-2008, 20:03

Na tabliczce na przedniej grodzi będziesz miał wpisane czy:

trans axle: F4A42

Jesli tak to jest to INVECS-II więc po wymianie oleju i filtru trzeba odpiąć klemę by się zresetowały kompy w aucie - szybciej się wtedy wszystko nauczy lepiej tak niż jak ma zmieniać swe przyzwyczajenia i nastawy bo to dłuuuużej potrwa. Po zresetowaniu to kilka dni jazdy i powinna się od nowa nauczyć twojego stylu jazdy w nowych warunkach (z nowym olejem).

DamianBlue - 13-04-2008, 20:18

Dzięki za informacje. Właśnie tak mam napisane. A komputery oczywiście zresetowane zostały.


To przez te parę dni póki co się nie martwić?

saphire - 14-04-2008, 09:01

U mnie skrzynia po resecie uczy się jakieś max tydzień w jeździe miejskiej.
roch_27 - 18-04-2008, 11:42

DamianBlue napisał/a:
A tak skrzynia w razie najczarniejszego scenariusza, to za ile jak już ???
jak będziesz potrzebował daj znać na priva (PW) ;)
saphire napisał/a:
U mnie skrzynia po resecie uczy się jakieś max tydzień w jeździe miejskiej.
strasznie długo :roll: Jak możesz to napisz w jaki sposób "uczysz" skrzynię automatyczną.

Prawidłowe "uczenie" skrzyni wygląda następująco.
Odpalasz auto przy zimnym silniku, włączasz bieg do jazdy do przodu (pozycja D) i rozpędzasz w normalnym tempie (delikatnie, bez gazu do "dechy") autko do najwyższego biegu. Po rozpędzeniu auta zwalniasz pozwalając skrzyni na przejście z najwyższego biegu do najniższego.
Po paru kilometrach jak będzie rozgrzana skrzynia należy jeszcze raz się zatrzymać, po czym ponownie rozpędzać autko z tą jednak różnicą, że w tym przypadku robimy to w sposób bardzo dynamiczny (na pełnym otwarciu przepustnicy- gaz do "dechy")
W skrzyni typu tiptronic dodatkowo przełączamy na tryb sekwencyjny i również zmieniamy biegi od najniższego do najwyższego oraz odwrotnie :)

W ten sposób skrzynia zapamiętuję poszczególne wartości dla danych biegów przy różnych prędkościach oraz określonej dynamice.

pozdro

Anonymous - 18-04-2008, 12:20

tiptronik ma dodatkowo mozliwosc przejscia z D na tiptronik w prawo. jak masz wajche ktora idzie tylko w gore i w dol a na bok nie to masz normalny automat. btw nie bylo tiptronikow na europe przed '98 tak ze nie ma takiej opcji w '97. skrzynie w razie czego ale na prawde jak Twoja popsuta opyle ci za "do okolo" 1.5kpln przebieg 140tys '98. no i honoruje zwroty, jesli ten bagnet co gratis wyslalem szwankuje to mozna smialo odeslac z powrotem :wink:
DamianBlue - 18-04-2008, 13:08

bagnet nie szwankuje :D . Co do skrzyni. Zmienia normalnie i bardzo płynnie z wyjątkiem przejścią z 1 na 2. Jak dam gaz gdzieś do połowy i zmienia przy 3 tys obrotów to tak szarpie jakby koła podskakiwały takich kilka bardzo krótkich szarpnieć i zaczepia dwójkę.

P.S. podskakujące koła to jako przykład, dla dociekliwych amorki jak nowe są.
P.S. Ech z tym galantem od początku same problemy :( . Kupując nie znałem się kompletnie na mitsu galach, nie wiedziałem na co patrzeć i nadepnąłem na mine. A mitsumaniaków jeszcze nie znałem.

Jeremy79 - 18-04-2008, 13:25

A ja mam pytanko do znawców tematu: Czy skrzynia F4A42 z Space Wagona 2,4 GDI to ta sama skrzynia co w Galancie, czy Carismie o tym oznaczeniu?
Bartek - 18-04-2008, 14:11

F4A42 z Wagona jest taka sama jak w Galancie 2.0, w GDi szły tylko Tiptroniki
F4A42 z Carismy jest taka sama jak w Galancie 2.5

Jeżeli chodzi o położenie rozrusznika......

[ Dodano: 18-04-2008, 14:21 ]
No i oczywiście F4A42 tiptronik względem F4A42 automat reż się różnią, ale minimalnie

Jeremy79 - 18-04-2008, 15:04

Ok, dzięki Bartek.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group