[97-04]Galant EAxA/W - Pojawił się problem z ASB po wymianie oleju :(
DamianBlue - 13-04-2008, 19:40 Temat postu: Pojawił się problem z ASB po wymianie oleju :( WItam szanownych kolegów,
Przyszedł czas na wymiane oleju w ASB. Przed wymianą przy ręcznej redukcji z 4. na 3. bieg występowało "uderzenie" i tylko przy takiej redukcji. Pozostałe biegi przy redukcji ok.
Po wymianie oleju (dynamicznie) na DIA QUEEN SPIII zaczęły się schody. Mianowicie zaczął się dość spory poślizg przy przejściu z 1. na 2. Zanim wskoczy 2. bieg nastepuje wysprzęglenie na około 1-2 s i dość gwałtowne zasprzęglenie 2. (tym większe im większa prędkośc obrotowa silnika) (bez szarpnięcia, lecz bardzo mało płynnie). Jeżeli rozpędzam samochód z max przyspieszeniem z 1. biegu(gaz do dechy) to obroty rosną do 7100 (oczywiscie chwila wysprzęglenia) i dopiero gwałtowne zasprzęglenie 2. biegu, w takim stopniu że kołą boksują. Z 2. biegu na 3. bieg przerzuca przy 6500, czyli tak jak było wcześniej. Czasami bywa też tak że przy przejściu na 4. bieg jest jakby na pół sprzęgle i dopiero wskakuje "pełny" 4. bieg. Dodam że ustąpiło szarpnięcie przy ręcznej redukcji z 4. biegu na 3. Więc co się mogło stać? Skrzynia jakby straciła płynność, przed wymianą działała, jak to się mówi "miodzio", z małym zastrzeżeniem tej redukcji z 4. biegu na 3. Czy powodem tego problemu moze być za duży poziom oleju w szkrzyni???? Czy może ona się dopiero "uczy" i trzeba poczekać jeszcze z 3-4 dni zanim się "nauczy" ??
Dzięki z góry za odpowiedż
Pozdrawiam
DamianBlue
Anonymous - 13-04-2008, 19:44
Twoja skrzynia sie nie uczy to zwykly automat rozumiem bo '97. nie znam sie ale moze skrzynia sie sypie to mam taka to ci opchne
sprawdz poziom oleju itd wszystko wedlug manuala z download.
DamianBlue - 13-04-2008, 19:51
Z tego co ja wiem to chyba INVECS. Poziomu oleju nie moge dokładnie odczytać, ponieważ wyjmując bagnet babra się on i nie wiadomo. Jeżeli wkładam bagnet (który z restzą mam od CIEBIE PaniePLPynton ) , ale nie dokońca, czy nie słychać tego "pstryk" aż gumka uszczelniajaca wejdzie do środka, to już pokazuje HOT.
P.S Niech ktoś powie czy to skrzynia INVECS, z tego co czytałęm na forum to galanty 97 wzwyż miały INVECSA.
[ Dodano: 13-04-2008, 19:52 ]
A tak skrzynia w razie najczarniejszego scenariusza, to za ile jak już ???
saphire - 13-04-2008, 20:03
Na tabliczce na przedniej grodzi będziesz miał wpisane czy:
trans axle: F4A42
Jesli tak to jest to INVECS-II więc po wymianie oleju i filtru trzeba odpiąć klemę by się zresetowały kompy w aucie - szybciej się wtedy wszystko nauczy lepiej tak niż jak ma zmieniać swe przyzwyczajenia i nastawy bo to dłuuuużej potrwa. Po zresetowaniu to kilka dni jazdy i powinna się od nowa nauczyć twojego stylu jazdy w nowych warunkach (z nowym olejem).
DamianBlue - 13-04-2008, 20:18
Dzięki za informacje. Właśnie tak mam napisane. A komputery oczywiście zresetowane zostały.
To przez te parę dni póki co się nie martwić?
saphire - 14-04-2008, 09:01
U mnie skrzynia po resecie uczy się jakieś max tydzień w jeździe miejskiej.
roch_27 - 18-04-2008, 11:42
DamianBlue napisał/a: | A tak skrzynia w razie najczarniejszego scenariusza, to za ile jak już ??? | jak będziesz potrzebował daj znać na priva (PW)
saphire napisał/a: | U mnie skrzynia po resecie uczy się jakieś max tydzień w jeździe miejskiej. | strasznie długo Jak możesz to napisz w jaki sposób "uczysz" skrzynię automatyczną.
Prawidłowe "uczenie" skrzyni wygląda następująco.
Odpalasz auto przy zimnym silniku, włączasz bieg do jazdy do przodu (pozycja D) i rozpędzasz w normalnym tempie (delikatnie, bez gazu do "dechy") autko do najwyższego biegu. Po rozpędzeniu auta zwalniasz pozwalając skrzyni na przejście z najwyższego biegu do najniższego.
Po paru kilometrach jak będzie rozgrzana skrzynia należy jeszcze raz się zatrzymać, po czym ponownie rozpędzać autko z tą jednak różnicą, że w tym przypadku robimy to w sposób bardzo dynamiczny (na pełnym otwarciu przepustnicy- gaz do "dechy")
W skrzyni typu tiptronic dodatkowo przełączamy na tryb sekwencyjny i również zmieniamy biegi od najniższego do najwyższego oraz odwrotnie
W ten sposób skrzynia zapamiętuję poszczególne wartości dla danych biegów przy różnych prędkościach oraz określonej dynamice.
pozdro
Anonymous - 18-04-2008, 12:20
tiptronik ma dodatkowo mozliwosc przejscia z D na tiptronik w prawo. jak masz wajche ktora idzie tylko w gore i w dol a na bok nie to masz normalny automat. btw nie bylo tiptronikow na europe przed '98 tak ze nie ma takiej opcji w '97. skrzynie w razie czego ale na prawde jak Twoja popsuta opyle ci za "do okolo" 1.5kpln przebieg 140tys '98. no i honoruje zwroty, jesli ten bagnet co gratis wyslalem szwankuje to mozna smialo odeslac z powrotem
DamianBlue - 18-04-2008, 13:08
bagnet nie szwankuje . Co do skrzyni. Zmienia normalnie i bardzo płynnie z wyjątkiem przejścią z 1 na 2. Jak dam gaz gdzieś do połowy i zmienia przy 3 tys obrotów to tak szarpie jakby koła podskakiwały takich kilka bardzo krótkich szarpnieć i zaczepia dwójkę.
P.S. podskakujące koła to jako przykład, dla dociekliwych amorki jak nowe są.
P.S. Ech z tym galantem od początku same problemy . Kupując nie znałem się kompletnie na mitsu galach, nie wiedziałem na co patrzeć i nadepnąłem na mine. A mitsumaniaków jeszcze nie znałem.
Jeremy79 - 18-04-2008, 13:25
A ja mam pytanko do znawców tematu: Czy skrzynia F4A42 z Space Wagona 2,4 GDI to ta sama skrzynia co w Galancie, czy Carismie o tym oznaczeniu?
Bartek - 18-04-2008, 14:11
F4A42 z Wagona jest taka sama jak w Galancie 2.0, w GDi szły tylko Tiptroniki
F4A42 z Carismy jest taka sama jak w Galancie 2.5
Jeżeli chodzi o położenie rozrusznika......
[ Dodano: 18-04-2008, 14:21 ]
No i oczywiście F4A42 tiptronik względem F4A42 automat reż się różnią, ale minimalnie
Jeremy79 - 18-04-2008, 15:04
Ok, dzięki Bartek.
|
|
|