To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - dziwne dźwięki-podwozie

Anonymous - 14-04-2008, 11:03
Temat postu: dziwne dźwięki-podwozie
Witam!
Mam problem z moim Coltem. Śmigam nim od czwartku i już padły dwie rzeczy.

1. Z tyłu chyba jakaś guma poszła i coś puka, najczęściej słychać na dziurach na zakręcie, zarówno w jednym jak i w drugim kole.

2. Z przedniego koła wydobywa się dziwny dźwięk. Słychać jakby koło wpadało w wibracje, jednak mimo to auto dobrze trzyma się drogi. Dźwięki słyszalny jest tak od 60 km/h. Wczoraj zrobiłem autem koło 200km i nagle usłyszałem ten dziwny dźwięk, wcześniej nigdy nic takiego nie słyszałem.

Wiecie co to może być? Z przodu podejrzewam łożysko, ale pewien nie jestem, bo uszkodzone łożysko buczy, a tu coś wibruje/drży

Z tyłu też nie wiem, bo jednocześnie zaczęły pukać dwie strony (dziwne, że obydwie padły w tym samym momencie.)

Może coś zasugerujecie? Gdzie szukać przyczyny?

Hugo - 14-04-2008, 13:16

olej3232 napisał/a:
Z tyłu chyba jakaś guma poszła i coś puka, najczęściej słychać na dziurach na zakręcie, zarówno w jednym jak i w drugim kole
Wada Colta. Po wymianie amortyzatorów te dźwięki będą rzadziej występować. Podczas przechyłów stuka sprężyna na nieco zużytym amortyzatorze. Taka trochę nieszczęśliwa przypadłość zawieszenia tylnego w Coltach, Lancerach, Carismach i jeszcze kilku autach Mitsubishi podobno.
olej3232 napisał/a:
przedniego koła wydobywa się dziwny dźwięk. Słychać jakby koło wpadało w wibracje, jednak mimo to auto dobrze trzyma się drogi. Dźwięki słyszalny jest tak od 60 km/h. Wczoraj zrobiłem autem koło 200km i nagle usłyszałem ten dziwny dźwięk, wcześniej nigdy nic takiego nie słyszałem
Nie wjechałeś w jakieś błoto itp. Może przykleiło się do wewnętrznej krawędzi felgi i dlatego drży. Poza tym sprawdź stan łączników stabilizatora.
Anonymous - 14-04-2008, 13:45

Hugo napisał/a:
Podczas przechyłów stuka sprężyna na nieco zużytym amortyzatorze.

To oznacza konieczność wymiany amortyzatorów? Jak go kupiłem (jakieś 500 km temu) nie było tego słychać, zaczęło się po pierwszych deszczach i pierwszych przejechaniach przez kałuże.

Cytat:
Nie wjechałeś w jakieś błoto itp.

Bardzo możliwe, dziś zdejmę felgę i sprawdzę czy wszystko z nią ok.
Hugo napisał/a:
Poza tym sprawdź stan łączników stabilizatora.

Jak to sprawdzić? Jestem laikiem.

Hugo - 14-04-2008, 15:25

olej3232 napisał/a:
To oznacza konieczność wymiany amortyzatorów?
Nie.
olej3232 napisał/a:
zaczęło się po pierwszych deszczach i pierwszych przejechaniach przez kałuże.
Zgadza się. Wtedy zawsze stuka najbardziej.
olej3232 napisał/a:
Jak to sprawdzić?
Zwróć uwagę na gumki, czy nie są sparciałe, spękane i zduszone tak, że podkładka dotyka podkładki.
Anonymous - 14-04-2008, 18:51

Zdjołem obydwa przednie koła, obczyściłem, założyłem spowrotem rozpędziłem się do 140 km/h i auto nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków (zobaczymy jak długo). Hugo wielkie dzięki za pomoc.

Łączniki stabilizatora przynajmniej wizualnie są OK, o ile to to na co patrzyłem :) . Jak już pisałem jestem laikiem, ale mam nadzieje, że z czasem się czegoś dowiem/nauczę.

Pozdro i jeszcze raz dzięki.

Hugo - 14-04-2008, 20:08

Nie ma za co.
http://www.allegro.pl/ite...olt_lancer.html
To jest łącznik stabilizatora do Twojego auta.

Anonymous - 24-04-2008, 22:01

A nie taki przypadkiem?

Pzdr.

Hugo - 24-04-2008, 22:17

Yosarian napisał/a:
A nie taki przypadkiem?
Nie wiem. Coś mieszają.
Anonymous - 25-04-2008, 12:43

Ten sam który pokazał Hugo widziałem na stronie jakiegoś sklepu internetowego (bardziej wiarygodne źródło niż allegro)
Anonymous - 25-04-2008, 18:10

A ja ten drugi montowałem u siebie :wink:
Anonymous - 26-04-2008, 13:06

u mnie też montowano tę drugą wersję :)
Anonymous - 27-04-2008, 23:10

No i tak jest kupować części przez net, w sklepie przynajmniej wymienią. Chyba że różniły się rocznikowo (ale wątpię).
Koyocik - 22-11-2009, 17:59

Hmm, to jaki w końcu, bo właśnie zamierzam kupić łączniki i zgłupiałem lekko.

Patrząc na samochód, to byłby ten: (nie mam nic wspólnego ze sprzedającym):
http://www.allegro.pl/ite..._colt_nowe.html

stanny - 23-11-2009, 18:40

Było już pisane na forum o tym. Po pierwsze: Chodzi tu o to że sprężyny w Coltach nie mają podkładki gumowej, po drugie: amortyzatory dostają pomimo osłony brud. Warto przy założeniu nowych dobrze zabezpieczyć tą część która pracuje- wyciąga się ... dobrze ją osłonić. Natomiast jak zdejmiesz sprężyny dobrze jest na ich koniec naciągnąć gumę, najlepiej taką termo-kurczliwą. Tam właśnie najczęściej podczas deszczu wpada piasek i to trzeszczy i puka.

[ Dodano: 23-11-2009, 18:44 ]
olej3232 napisał/a:
Dźwięki słyszalny jest tak od 60 km/h. Wczoraj zrobiłem autem koło 200km i nagle usłyszałem ten dziwny dźwięk, wcześniej nigdy nic takiego nie słyszałem.


Sprawdzić wyważenie przednich kół. Miałem taką przypadłość że przy hamowaniu poszedł mi w jednym miejscu bieżnik. Na wyważalni tego nie stwierdzić bo wychodzi wszystko ok. Tylko przy tej prędkości graniczne, bieżnik potrafił się siłą od środkową odklejać i to było głównym powodem.

Fragu - 24-11-2009, 11:40

Koyocik napisał/a:
Hmm, to jaki w końcu, bo właśnie zamierzam kupić łączniki i zgłupiałem lekko.

Patrząc na samochód, to byłby ten: (nie mam nic wspólnego ze sprzedającym):
http://www.allegro.pl/ite..._colt_nowe.html


Ja kupowałem takie jak na tym zdjęciu, wszystko pasowało. Musisz pamiętać tylko o tym, aby wystawało 22mm gwintu po założeniu łącznika. Nie może być dokręcony za słabo, ani za mocno. :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group