[96-02]Colt CJ0 - dziwne dźwięki-podwozie
Anonymous - 14-04-2008, 11:03 Temat postu: dziwne dźwięki-podwozie Witam!
Mam problem z moim Coltem. Śmigam nim od czwartku i już padły dwie rzeczy.
1. Z tyłu chyba jakaś guma poszła i coś puka, najczęściej słychać na dziurach na zakręcie, zarówno w jednym jak i w drugim kole.
2. Z przedniego koła wydobywa się dziwny dźwięk. Słychać jakby koło wpadało w wibracje, jednak mimo to auto dobrze trzyma się drogi. Dźwięki słyszalny jest tak od 60 km/h. Wczoraj zrobiłem autem koło 200km i nagle usłyszałem ten dziwny dźwięk, wcześniej nigdy nic takiego nie słyszałem.
Wiecie co to może być? Z przodu podejrzewam łożysko, ale pewien nie jestem, bo uszkodzone łożysko buczy, a tu coś wibruje/drży
Z tyłu też nie wiem, bo jednocześnie zaczęły pukać dwie strony (dziwne, że obydwie padły w tym samym momencie.)
Może coś zasugerujecie? Gdzie szukać przyczyny?
Hugo - 14-04-2008, 13:16
olej3232 napisał/a: | Z tyłu chyba jakaś guma poszła i coś puka, najczęściej słychać na dziurach na zakręcie, zarówno w jednym jak i w drugim kole | Wada Colta. Po wymianie amortyzatorów te dźwięki będą rzadziej występować. Podczas przechyłów stuka sprężyna na nieco zużytym amortyzatorze. Taka trochę nieszczęśliwa przypadłość zawieszenia tylnego w Coltach, Lancerach, Carismach i jeszcze kilku autach Mitsubishi podobno. olej3232 napisał/a: | przedniego koła wydobywa się dziwny dźwięk. Słychać jakby koło wpadało w wibracje, jednak mimo to auto dobrze trzyma się drogi. Dźwięki słyszalny jest tak od 60 km/h. Wczoraj zrobiłem autem koło 200km i nagle usłyszałem ten dziwny dźwięk, wcześniej nigdy nic takiego nie słyszałem | Nie wjechałeś w jakieś błoto itp. Może przykleiło się do wewnętrznej krawędzi felgi i dlatego drży. Poza tym sprawdź stan łączników stabilizatora.
Anonymous - 14-04-2008, 13:45
Hugo napisał/a: | Podczas przechyłów stuka sprężyna na nieco zużytym amortyzatorze. |
To oznacza konieczność wymiany amortyzatorów? Jak go kupiłem (jakieś 500 km temu) nie było tego słychać, zaczęło się po pierwszych deszczach i pierwszych przejechaniach przez kałuże.
Cytat: | Nie wjechałeś w jakieś błoto itp. |
Bardzo możliwe, dziś zdejmę felgę i sprawdzę czy wszystko z nią ok.
Hugo napisał/a: | Poza tym sprawdź stan łączników stabilizatora. |
Jak to sprawdzić? Jestem laikiem.
Hugo - 14-04-2008, 15:25
olej3232 napisał/a: | To oznacza konieczność wymiany amortyzatorów? | Nie. olej3232 napisał/a: | zaczęło się po pierwszych deszczach i pierwszych przejechaniach przez kałuże. | Zgadza się. Wtedy zawsze stuka najbardziej. olej3232 napisał/a: | Jak to sprawdzić? | Zwróć uwagę na gumki, czy nie są sparciałe, spękane i zduszone tak, że podkładka dotyka podkładki.
Anonymous - 14-04-2008, 18:51
Zdjołem obydwa przednie koła, obczyściłem, założyłem spowrotem rozpędziłem się do 140 km/h i auto nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków (zobaczymy jak długo). Hugo wielkie dzięki za pomoc.
Łączniki stabilizatora przynajmniej wizualnie są OK, o ile to to na co patrzyłem . Jak już pisałem jestem laikiem, ale mam nadzieje, że z czasem się czegoś dowiem/nauczę.
Pozdro i jeszcze raz dzięki.
Hugo - 14-04-2008, 20:08
Nie ma za co.
http://www.allegro.pl/ite...olt_lancer.html
To jest łącznik stabilizatora do Twojego auta.
Anonymous - 24-04-2008, 22:01
A nie taki przypadkiem?
Pzdr.
Hugo - 24-04-2008, 22:17
Yosarian napisał/a: | A nie taki przypadkiem? | Nie wiem. Coś mieszają.
Anonymous - 25-04-2008, 12:43
Ten sam który pokazał Hugo widziałem na stronie jakiegoś sklepu internetowego (bardziej wiarygodne źródło niż allegro)
Anonymous - 25-04-2008, 18:10
A ja ten drugi montowałem u siebie
Anonymous - 26-04-2008, 13:06
u mnie też montowano tę drugą wersję
Anonymous - 27-04-2008, 23:10
No i tak jest kupować części przez net, w sklepie przynajmniej wymienią. Chyba że różniły się rocznikowo (ale wątpię).
Koyocik - 22-11-2009, 17:59
Hmm, to jaki w końcu, bo właśnie zamierzam kupić łączniki i zgłupiałem lekko.
Patrząc na samochód, to byłby ten: (nie mam nic wspólnego ze sprzedającym):
http://www.allegro.pl/ite..._colt_nowe.html
stanny - 23-11-2009, 18:40
Było już pisane na forum o tym. Po pierwsze: Chodzi tu o to że sprężyny w Coltach nie mają podkładki gumowej, po drugie: amortyzatory dostają pomimo osłony brud. Warto przy założeniu nowych dobrze zabezpieczyć tą część która pracuje- wyciąga się ... dobrze ją osłonić. Natomiast jak zdejmiesz sprężyny dobrze jest na ich koniec naciągnąć gumę, najlepiej taką termo-kurczliwą. Tam właśnie najczęściej podczas deszczu wpada piasek i to trzeszczy i puka.
[ Dodano: 23-11-2009, 18:44 ]
olej3232 napisał/a: | Dźwięki słyszalny jest tak od 60 km/h. Wczoraj zrobiłem autem koło 200km i nagle usłyszałem ten dziwny dźwięk, wcześniej nigdy nic takiego nie słyszałem. |
Sprawdzić wyważenie przednich kół. Miałem taką przypadłość że przy hamowaniu poszedł mi w jednym miejscu bieżnik. Na wyważalni tego nie stwierdzić bo wychodzi wszystko ok. Tylko przy tej prędkości graniczne, bieżnik potrafił się siłą od środkową odklejać i to było głównym powodem.
Fragu - 24-11-2009, 11:40
Koyocik napisał/a: | Hmm, to jaki w końcu, bo właśnie zamierzam kupić łączniki i zgłupiałem lekko.
Patrząc na samochód, to byłby ten: (nie mam nic wspólnego ze sprzedającym):
http://www.allegro.pl/ite..._colt_nowe.html |
Ja kupowałem takie jak na tym zdjęciu, wszystko pasowało. Musisz pamiętać tylko o tym, aby wystawało 22mm gwintu po założeniu łącznika. Nie może być dokręcony za słabo, ani za mocno.
|
|
|