Carisma - Techniczne - [Cari 1.8MSX] Prosze o pomoc - nowy posiadasz Carismy
Anonymous - 15-04-2008, 12:04 Temat postu: [Cari 1.8MSX] Prosze o pomoc - nowy posiadasz Carismy Witam wszystkich,
Niedawno kupiłem Carisme 98 16V 140KM hatchback.
I mam kilka pytań, bardzo prosze o odpowiedz:
1) Czy 103kW czyli 140 KM 1,8 16V to też jest GDI czy nie?
Wogóle co oznacza ten skrót GDI?
2) Czy rozrząd trzeba wymieniać razem z pompa wody?
3) Przy niskich obrotach silnik pracuje czasem nierówno tzn. obroty spadają bardzo
nisko raz mi nawet zgasł. Jak jestem na środku skrzyżowania i chce np skręcić w lewo
to jest to stresujące i musze dodawać gazu niepotrzebnie, bo sie boje, że mi zgaśnie.
Co to może być? Przed paroma dniami wymieniałem olej, filtr oleju, filtr powietrza, świece,
Może filtr paliwa? Albo przepustnica? A może rozrząd? Prosze o fachową rade.
Pozdrawiam
czekoladka_1981 - 15-04-2008, 12:13
borys7777 napisał/a: | Wogóle co oznacza ten skrót GDI? |
http://pl.wikipedia.org/w...irect_Injection
Matejko - 15-04-2008, 12:20
ad1. - to nie gdi, to zwykly dohc, i raczej 97rok produkcja maksimum
ad2. 1pompa wody wystarcza na dwa paski rozrzadu - jak nie wiesz czy byla wymieniona to kosztuje ok 100-130zl wiec oszczednosc zadna, bo jak padnie to znowu musisz pasek wymienic, napinacz, robocizna...
ad3. LPG jest? jak nie ma to silniczek krokowy
Anonymous - 15-04-2008, 12:27
Matejko napisał/a: | ad1. - to nie gdi, to zwykly dohc, i raczej 97rok produkcja maksimum
ad3. LPG jest? jak nie ma to silniczek krokowy |
LPG nie ma, podobno do tych silnikow nie można gazu montowac, slyszalem to już od 2 mechanikow. A rok prod. 98 napewno. w dowodzie jest 103kW a na zegarze obrotow oraz na bagażniku napisane jest GDI (chyba, że ktoś wymieniał zegrary
Matejko - 15-04-2008, 12:37
to raczej na pewno gdi i ktos pewnie przy rejestracji sie walnal z kW biorac je z 1.8 msx, jak masz wlaczany wsteczny ??
do msx mozna gaz dac sekwencyjny, do gdi nie
Anonymous - 15-04-2008, 12:40
wsteczny włączam tak jak 6-ke (szósty bieg)
Matejko - 15-04-2008, 12:41
to masz GDI czyli wlasnie ubylo ci 15 koni z podpisu - przykro mi
no i nie zagazujesz, i poczytaj tematy o przepustnicy i jej czyszczeniu w dziale FAQ - to przyczyna twojego falowania obrotow, nie masz na silniku plastikowej pokrywy z napisem GDI ??
Student - 15-04-2008, 12:49
Gratuluję chłopie kupiłeś jeden z porządniejszych samochodów.
Tak jak wyżej przeczyść przepustnicę i ciesz się samochodem.
Mam nadzieję że poprzedni właściciel dbał o zawieszenie.
Anonymous - 15-04-2008, 12:51
hmm, mam pokrywe srebrną z napisem GDI na silniku,
to może lepiej, że GDI
zawieszenie jest ok , nic nie stuka, pięknie trzyma sie drogi
i dzieki za pomoc
Matejko - 15-04-2008, 12:51
a jakie swiece wsadziles??
Anonymous - 15-04-2008, 12:57
świece mechanik włożył BARU czy coś takiego cztero-elektrodowe, olej Castrol-Magnatec
czekoladka_1981 - 15-04-2008, 13:00
Tak jak opisał Matejko, a mianowicie jeśli masz silnik:4G93 DOHC GDI to masz 92KW/125KM
borys7777 napisał/a: | w dowodzie jest 103kW |
140KM
Matejko - 15-04-2008, 13:14
Cytat: | świece mechanik włożył BARU czy coś takiego cztero-elektrodowe |
BERU
zalecane swiece to NGK IZFR6B drogie, bo kosztuja za sztuke tyle co inne za komplet, ale wystarczaja na 90tys.km i z opinii użytkowników nie opłaca sie wkładać innych
Student - 15-04-2008, 13:15
Oj Ci mechanicy wszystko po swojemu, zamiast NGK wsadził jakieś BARU od OPLA.
No nic będziesz jeździł a "...blizna na honorze sama sie zasklepi" przy następnej wymianie na NGK.
Anonymous - 15-04-2008, 16:27
a i jeszcze 2 małe pytania:
4) Czy w Carismie odbijają kierunkowskazy czy trzeba samemu wyłączyć.
5) I odnośnie centralnego zamka: nie działa ani z kluczyka ani z przycisku przy ręcznym.
Jak naciskam ten przycisk to coś klika tam przy zapalniczce ale nie otwiera sie ;(
mechanik, ktory zakladal alarm powiedzial, ze to grubsza robota, bo trzeba by wymienic
modul zamka centralnego.
Ale może to coś innego? Mial może ktoś taki problem?
|
|
|