To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Zawor EGR w 4G63

Anonymous - 17-04-2008, 17:39
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Zawor EGR w 4G63
Witam

Przegladam sobie zdjecia gali na necie i zobaczylem cos takiego, ze w galantach z Anglii w silnikach, zawor EGR (wydaje mi sie ze to zawor EGR) jest nad ciegnem przepustnicy, natomiast w europejczykach nie ma go tam. Sprawdzalem u siebie i tez go nie widze, gdzie on sie znajduje, ma moze ktos zdjecie ? Ponizej zdjecia.
4G63 z anglii :
http://www.fotosik.pl/pok...e8a0ea1592.html
http://www.fotosik.pl/pok...e14c138e79.html
wersje europejskie :
http://www.fotosik.pl/pok...08fe9184df.html
http://www.fotosik.pl/pok...421439bb6f.html

JaGrab3 - 18-04-2008, 00:21

egr masz ponizej przepustnicy, jest przymocowany do kolektora, dokladnie to jest takie ufo z podcisnieniem podłaczonym. Nie wiem dlaczego w anglikach jest na takiej wysokości... egr ma byc zamocowany na kolektorze, tam jest zawór zwrotny przez ktory wracają spaliny do dopalenia. Na stronie krzyzaka jest to opisane.
Anonymous - 28-06-2008, 20:53

a wiec tak, to co w anglikach widac przy przepustnicy i wyglada na "male ufo" jest to divajs do AUTO CRUISE :)
jafo2 - 09-06-2010, 15:32

Witam.

Chce zaślepić EGR. Czy można użyć kawałek zwykłej ocynkowanej blachy takiej jak idzie na dachy, czy muszę kombinować kawałek nierdzewki?

Krzyzak - 09-06-2010, 15:49

przy upalaniu tam się pojawia temp. pod 1000 st. C
ja użyłem stalitu (w stoczniach go mają np.) + 2 uszczelki z aluminium, ale już zaślepkę zdemontowałem - nie było żadnej różnicy, więc nie chciałem ingerować w fabryczne rozwiązania

JaGrab3 - 09-06-2010, 22:12

Ja mam z blachy aluminiowej, takiej z 2 mm, od roku tak jeżdzę, nie przepaliło... przynajmniej nic o tym nie wiem.
zbychu80 - 09-06-2010, 22:29

A ja nie sądzę żeby przez ten zawór leciały spaliny o temp wiele wyższej niż z 500°C - dlatego że lecą przez kanał w głowicy, chłodzony płynem, później przez kawałek kolektora, i dopiero do zaworu. No i EGR raczej nie działa przy pełnym obciążeniu, a wtedy temp. najwyższa.
Krzyzak - 10-06-2010, 07:53

działanie EGR zależnie jest od wielu elementów - czy to tylko zawór podciśnieniowy czy też z dodatkowym elektrozaworem i czasem czujnikiem temp.
pisząc o tych 1000 st. C kierowałem się badaniami z klubu DSM w USA

jafo2 - 25-08-2010, 23:45

Czy po zablokowaniu EGR wzrosło komuś spalanie??
JaGrab3 - 26-08-2010, 10:57

Dlaczego miało wzrosnąć??
EGR ma za zadanie dopalanie spalin, przez co zmniejsza się szkodliwość spalin, a spalanie co najwyzej to mogło by zmaleć, jeżeli np. wcześniej EGR był zawieszony.

Owczar - 26-08-2010, 11:13

Nie wiem jak w benzynie, ale w TD gdy EGR się otwiera, to zamyka przepustnicę. Gdy zaślepiłem samo EGR to spalanie wzrosło i był słabszy na niskich obrotach. Teraz odpiąłem także zawór sterujący przepustnicą. Jeśli zawór jest szczelny to czasem wystarczy zdjąć przewód od podciśnienia i zaślepić wężyk.
Owczar - 26-08-2010, 11:25

Przejrzałem schemat EGR w 4G63 i uważam, że zaślepienie EGR nie jest wskazane. Położenie zaworu zależy od podciśnienia w kolektorze, temp, położenia przepustnicy, odczytów z lambdy itd. Gdy zawór się otwiera, to ECU koryguje otwarcie przepustnicy. Gdy jest zaślepiony, może brakować powietrza, bo ECU myśli, że EGR jest otwarty i przymyka przepustnicę. Zresztą może ktoś sprawdzi jak to wygląda w praktyce obserwując zawór podciśnieniowy.
JaGrab3 - 26-08-2010, 11:36

Nie wiem jak jest w dizlu, ale w bendzynie wlot EGR do kolektora jest PRZED przepustnicą, tak więc przepustnica nie ma tu nic do rzeczy.
Owczar - 26-08-2010, 11:43

Czy aby na pewno?



Przed przepustnicą widzę tylko zawór do sterowania EGR-em.

JaGrab3 - 26-08-2010, 12:25

no tak, masz rację, wg tego schematu zawór ze spalinami wchodzi ZA przepustnicą.
Ale w dalszym ciągu nie rozumiem, dlaczego silnik miałby byc słabszy. Przy normalnym działaniu EGR, zawór otwiera się przy nieobciążonym silniku, wtedy do powietrza w kolektorze dostają się spaliny, przez co mieszanka jest mniej wydajna energetycznie, wiec jeżeli nawet komp, zmienia skład mieszanki, to obecność czy też nie spalin w powietrzu w kolektorze nie powinno wpływać na pracę silnika.

Jeżeli odczułeś spadek mocy, wzrost spalania, może masz poprostu jakąś nieszczelność w kolektorze, przez co masz lewe powietrze. Być może powodem jest jakieś niewłaściwe zaślepienie EGR'a



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group