Sigma/Diamante Ogólne - 2 pytania.
Anonymous - 20-04-2008, 00:07 Temat postu: 2 pytania. Witam. Od niedawna posiadam Sigme w automacie i zastanawia mnie do czego właściwie służy przycis "O/D". I jeszcze jedno jakie żarówki są potrzebne do przeciwmgłowych przednich? Z góry dziekuje za pomoc.
zbyszek05 - 20-04-2008, 11:26
halogeny i swiatła długie żar .H3 natomiast krótkie H4
Anonymous - 20-04-2008, 11:50
Tak najprościej O/D to po prostu redukcja o 1 bieg niżej z 4 na 3 np. chcesz szybko wyprzedzić włącz O/D i gaz - możesz używać też kick down przyciśnij pedał gazu do końca aż poczujesz włączenie przycisku który znajduje się pod pedałem gazu wtedy skrzynia redukuje i silnik wpada na wysokie obroty co umożliwia Ci szybkie wyprzedzanie - podobnie przycisk power z boku lewarka zmiany biegów (piszę oczywiście o automacie) z tym że na tym power trzyma wyższe obroty do około 120km/h i zalecany jest do jazdy w mieście oczywiście nie cały czas gdyż jak wiesz kontrolka pali się na pomarańczowo sugerując aby nie jechać na niższych biegach dłużej niż uznasz to za stosowne czyli po wyprzedzeniu itd. itp. miłej jazdy!
lukasz12 - 20-04-2008, 13:19 Temat postu: Re: 2 pytania.
smygi napisał/a: | Witam. Od niedawna posiadam Sigme w automacie i zastanawia mnie do czego właściwie służy przycis "O/D". I jeszcze jedno jakie żarówki są potrzebne do przeciwmgłowych przednich? Z góry dziekuje za pomoc. |
Dla uściślenia OD wylacza 4ty bieg. Wtedy skrzynia jedzie co najwyżej na 3cim biegu.
Jak pisał Syski - przydatne do wyprzedzania albo podjazdów pod ostre wzniesienie z większą prędkością (u mnie skrzynia dość niechętnie redukuje bieg na niższy jak jadę ponad 100 kmh (nawet w trybie power - musze wciskać zeby był kickdown ale nie lubie sie przemęczać a na 4ce czasem nie daje rady za bardzo - słabo sie zbiera pod góre jak jest poniżej 3000 obrotów) więc wtedy mozna sobie wymusić redukcje.
Jest to odpowiednik położenia "3" w niektórych innych skrzyniach.
Ogólnie rzecz biorąc położenie dźwgni i dostępne biegi (skrzynia nie przełozy biegu na wyższy czyli można piłować do odcięcia (~7500 rpm) :
L - 1,
2 - 1,2,
D i OD OFF (lampka na desce swieci się) - 1,2,3
D i OD ON - 1,2,3,4
Anonymous - 20-04-2008, 22:01
heh wielkie dzięki
tomusn - 22-04-2008, 00:11
syski napisał/a: | przyciśnij pedał gazu do końca aż poczujesz włączenie przycisku który znajduje się pod pedałem gazu | wy naprawdę macie w Sigmach pod pedałem gazu jakiś przycisk? ja u siebie szukałem (co prawda Colt) ale nie znalazłem, a kick down jak najbardziej mam
lukasz12 - 22-04-2008, 00:14
tomusn napisał/a: | syski napisał/a: | przyciśnij pedał gazu do końca aż poczujesz włączenie przycisku który znajduje się pod pedałem gazu | wy naprawdę macie w Sigmach pod pedałem gazu jakiś przycisk? ja u siebie szukałem (co prawda Colt) ale nie znalazłem, a kick down jak najbardziej mam |
No jest taki mały guziczek, tak to wygląda:
W każdym automacie to jest, w autach z hydraulicznie sterowaną skrzynią załączało odpowiedni elektro-zawór który zmieniał cisnienie oleju i wymuszał redukcje biegu, moze w Coltach jest jakoś ukryty w innym miejscu ale jakoś musi być zrobione
tomusn - 22-04-2008, 00:23
lukasz12 napisał/a: | tomusn napisał/a: | syski napisał/a: | przyciśnij pedał gazu do końca aż poczujesz włączenie przycisku który znajduje się pod pedałem gazu | wy naprawdę macie w Sigmach pod pedałem gazu jakiś przycisk? ja u siebie szukałem (co prawda Colt) ale nie znalazłem, a kick down jak najbardziej mam |
No jest taki mały guziczek, w każdym automacie to chyba jest, w autach z hydraulicznie sterowaną skrzynią załączało odpowiedni elektro-zawór który zmieniał cisnienie oleju i wymuszał redukcje biegu, moze w Coltach jest jakoś ukryty w innym miejscu ale jakoś musi być zrobione | no ja własnie liczę na ten elektrozawór, bo u mnie redukcja następuje przy 60% przepustnicy na POWER i jakieś 90% podczas jazdy na ECO
lukasz12 - 22-04-2008, 00:31
Ja mam na myśli coś takiego że zawór jest też uruchamiany guziczkiem pod gazem, czysto elektrycznie - tak podobno jest w mercedesie "beczce" - tam skrzynia jest czysto hydrauliczna, nacisniecie gazu do podłogi załącza zawór który odpowiednio zmieniając cisnienie w odpowiednim obwodzie wymusza chwilowo załączenie niższego biegu.
W Sigmach, redukcja biegów też następuje jak wcisniesz mocniej gazu nawet bez kickdowna ale to zalezy od egzemplarza, moja przykładowo w trybie ECO powyżej 70 kmh nie zredukuje Ci na z 4ki na 3ke nawet przy gazie do konca (ale bez kickdown). W trybie power redukuje z 4ki na 3ke jak auto jest poniżej 100 kmh, choć na przykład inna Sigma (znajomego) z 1992 robi to nawet powyżej 100 (do około 120). Ogólnie muszę przyznać ze skrzynia mogła by trochę chętniej redukować, zwłaszcza w trybie power, bo momentami to w ruchu miejskim jest nieciekawie i trzeba sie wspomagać OD OFF albo przestawieniem wajchy na pozycję 2
tomusn - 22-04-2008, 00:42
lukasz12 napisał/a: | moja przykładowo w trybie ECO powyżej 70 kmh nie zredukuje Ci na z 4ki na 3ke nawet przy gazie do konca | moja zredukuje, a przy 70 to nawet na 2kę, nie wiem, poszukam jeszcze raz, ale pod gazem to mam tylko ogranicznik, ale bez guziczka,
z drugiej strony pedału mam zaś wyłącznik, ale ten działa jak nie naciskam gazu w ogóle.
|
|
|