To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Jakie są koszty wymiany pierscieni?

Anonymous - 22-04-2008, 22:30
Temat postu: [CA1A 1.3] Jakie są koszty wymiany pierscieni?
Witam.
Jak w temacie,moje pytanie brzmi- jakie sa koszty wymiany pierscieni? oplaca sie to wymieniac czy lepiej kupic nowy silnik?Tak przy okazji to za ile mozna srednio nabyc silniczek 1.3 12V z np z 94 roku?

Anonymous - 22-04-2008, 22:49

Powiem Ci tak ... jak wymienisz same pierscienie to za 3-4 tys km czeka Cie ta sama robota . Takie zabiegi stosuja handlarze jak chca sprzedac samochod ktoremu konczy sie juz silnik. Jak chcesz zrobic remont silnika to trzeba troche zainwestowac ok 1000-1500zl i wtedy masz pewnosc i spokoj , a jak chcesz to zrobic krotko terminowo to 500zl w zupelnosci wystarczy , moze nawet mniej , ale spokoj bedzie tylko przez pewien czas.
Anonymous - 22-04-2008, 23:03

Szczerze mowiac to chcialem to zrobic dla siebie,tak zebym chociaz ze 2 lata pojezdzil. A bylem dzis u mechanika i jest wlasnie przypuszczenie,ze powodem szarpania silnika(w innym moim temacie) na wolnych obrotach to sa albo rozregulowane zawory albo pierscienie.Ale raczej te drugie :cry: niestety..Na ostatnim garze nie ma dobrego spalania,elektroda swiecy jest czarna :?
Anonymous - 22-04-2008, 23:10

Jezeli silnik w miare ok pracuje , nie bierze oleju , nie kopci to mozesz wymienic same pierscienie tylko trzeba zawsze liczyc sie z tym ze jak otworzy sie silnik to zawsze moze cos wyskoczyc po drodze
A dlatego pisalem Ci wczesniej tak o tych pierscieniach bo myslalem ze masz inne problemy z silnikiem , a tak poza tym to nie wiem czy wina takiego stanu rzeczy moga byc pierscienie , ale mechanikiem nie jestem i ja tylko moge sobie rozmyslac .

Anonymous - 22-04-2008, 23:22

Wlasnie chodzi o to ze troche kopci :( a olej to niewiem czy bierze bo dopiero zrobilem nim 50 km :doubt: .Na wyzszych obrotach smiga az milo,ale na luzie ,to obroty sa w granicach 1000-1200 a pracuje nierówno ,jakby nie chodził na jeden gar.Czyli chyba lepiej byloby zrobic generalny remont,jak kupowac w ciemno uzywany silnik,który moglby byc w nielepszym stanie :x
Hugo - 22-04-2008, 23:44

A jak stawiam na uszczelkę pod głowicą.
Anonymous - 23-04-2008, 00:13

:roll: sam juz niewiem co jest :?: A jak na zlosc, u mnie wszyscy dobrzy mechanicy maja kolejki az do polowy maja!!! Massakra!!!
Anonymous - 23-04-2008, 08:31

vippo ja mialem wczesniej galanta i tez zaczelo sie od tego ze najpierw zaczal lekko kopcic a pozniej zaczal brac olej . Same pierscienie w Twoim przypadku nie pomoga jak kopci ( najwyzej 4tys km zrobisz i problem z kopceniem wroci ) jak chcesz nim jezdzic dluzej to zrob mu generalke silnika i wtedy bedziesz mial glowe spokojna , ale to ze nierowno chodzi to nie bedzie raczej wina pierscieni[/b]
Hugo - 23-04-2008, 08:43

Meteo napisał/a:
jak chcesz nim jezdzic dluzej to zrob mu generalke silnika i wtedy bedziesz mial glowe spokojna
Daj spokój. Duuużo taniej będzie kupić inny silnik z rozbiórki.
wichura1 - 23-04-2008, 08:45

Aby sprawdzić czy silnik jest do remontu sprawdza się ciśnienie w poszczególnych cylindrach. Dymienie może być spowodowane zużytymi uszczelniaczami zaworowymi. czy w innych cylindrach świeca jest czarna? Sprawdzałeś kopułkę, palec rozdzielacza? Zmieniłeś mechanika? Ściągnij servicemanual z działu Download tam znajdziesz wiele informacji, pamiętaj że masz silnik 4G13. Jedź do jakiegoś przytomnego mechanika niech ci zmierzy ciśnienie (minimalne 9,79 bar, różnica pomiędzy cylindrami maks 1 bar). Ustaw zawory pamiętaj że regulacja tylko na gorącym silniku.
Anonymous - 23-04-2008, 08:47

Hugo napisał/a:
Meteo napisał/a:
jak chcesz nim jezdzic dluzej to zrob mu generalke silnika i wtedy bedziesz mial glowe spokojna
Daj spokój. Duuużo taniej będzie kupić inny silnik z rozbiórki.


Tylko ze kupujac uzywany silnik nigdy nie masz pewnosci w jakim on jest stanie mozesz kupic dobry , a mozesz trafic na jeszcze gorszy niz masz - ja bym remontowal ten obecny

wichura1 - 23-04-2008, 08:51

Wiesz ile kosztuje remont? około 3000 PLN, a silnik używany kupisz już za 1000PLN
Anonymous - 23-04-2008, 08:55

no ale liczyliscie sobie jeszcze przekladki silnika ? 3000 PLN to wydaje mi sie w najgorszym scenariuszu , tak realnie to za 2000 PLN zrobi sie remont i wiesz co masz
wichura1 - 23-04-2008, 09:01

Słyszysz jakich tam ma mechaników, wolałbym nie grzebany niż po kiepskim remoncie. Wystarczy że mu za bardzo splanują głowicę i ciśnienie zarżnie silnik. Z powodu braku fachowców od Mitsubishi w Poznaniu, od dwóch lat sam robię wszystko przy moim miśku. Apropo's mechaników zastanawiałem się zawsze dlaczego największe tumany zostają mechanikami samochodowymi, albo politykami. :D
Hugo - 23-04-2008, 11:05

Meteo napisał/a:
Tylko ze kupujac uzywany silnik nigdy nie masz pewnosci w jakim on jest stanie mozesz kupic dobry , a mozesz trafic na jeszcze gorszy niz masz
To kupujesz u pewnego sprzedawcy, który daje gwarancję rozruchową. Nie inaczej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group