[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Jakie są koszty wymiany pierscieni?
Anonymous - 22-04-2008, 22:30 Temat postu: [CA1A 1.3] Jakie są koszty wymiany pierscieni? Witam.
Jak w temacie,moje pytanie brzmi- jakie sa koszty wymiany pierscieni? oplaca sie to wymieniac czy lepiej kupic nowy silnik?Tak przy okazji to za ile mozna srednio nabyc silniczek 1.3 12V z np z 94 roku?
Anonymous - 22-04-2008, 22:49
Powiem Ci tak ... jak wymienisz same pierscienie to za 3-4 tys km czeka Cie ta sama robota . Takie zabiegi stosuja handlarze jak chca sprzedac samochod ktoremu konczy sie juz silnik. Jak chcesz zrobic remont silnika to trzeba troche zainwestowac ok 1000-1500zl i wtedy masz pewnosc i spokoj , a jak chcesz to zrobic krotko terminowo to 500zl w zupelnosci wystarczy , moze nawet mniej , ale spokoj bedzie tylko przez pewien czas.
Anonymous - 22-04-2008, 23:03
Szczerze mowiac to chcialem to zrobic dla siebie,tak zebym chociaz ze 2 lata pojezdzil. A bylem dzis u mechanika i jest wlasnie przypuszczenie,ze powodem szarpania silnika(w innym moim temacie) na wolnych obrotach to sa albo rozregulowane zawory albo pierscienie.Ale raczej te drugie niestety..Na ostatnim garze nie ma dobrego spalania,elektroda swiecy jest czarna
Anonymous - 22-04-2008, 23:10
Jezeli silnik w miare ok pracuje , nie bierze oleju , nie kopci to mozesz wymienic same pierscienie tylko trzeba zawsze liczyc sie z tym ze jak otworzy sie silnik to zawsze moze cos wyskoczyc po drodze
A dlatego pisalem Ci wczesniej tak o tych pierscieniach bo myslalem ze masz inne problemy z silnikiem , a tak poza tym to nie wiem czy wina takiego stanu rzeczy moga byc pierscienie , ale mechanikiem nie jestem i ja tylko moge sobie rozmyslac .
Anonymous - 22-04-2008, 23:22
Wlasnie chodzi o to ze troche kopci a olej to niewiem czy bierze bo dopiero zrobilem nim 50 km .Na wyzszych obrotach smiga az milo,ale na luzie ,to obroty sa w granicach 1000-1200 a pracuje nierówno ,jakby nie chodził na jeden gar.Czyli chyba lepiej byloby zrobic generalny remont,jak kupowac w ciemno uzywany silnik,który moglby byc w nielepszym stanie
Hugo - 22-04-2008, 23:44
A jak stawiam na uszczelkę pod głowicą.
Anonymous - 23-04-2008, 00:13
sam juz niewiem co jest A jak na zlosc, u mnie wszyscy dobrzy mechanicy maja kolejki az do polowy maja!!! Massakra!!!
Anonymous - 23-04-2008, 08:31
vippo ja mialem wczesniej galanta i tez zaczelo sie od tego ze najpierw zaczal lekko kopcic a pozniej zaczal brac olej . Same pierscienie w Twoim przypadku nie pomoga jak kopci ( najwyzej 4tys km zrobisz i problem z kopceniem wroci ) jak chcesz nim jezdzic dluzej to zrob mu generalke silnika i wtedy bedziesz mial glowe spokojna , ale to ze nierowno chodzi to nie bedzie raczej wina pierscieni[/b]
Hugo - 23-04-2008, 08:43
Meteo napisał/a: | jak chcesz nim jezdzic dluzej to zrob mu generalke silnika i wtedy bedziesz mial glowe spokojna | Daj spokój. Duuużo taniej będzie kupić inny silnik z rozbiórki.
wichura1 - 23-04-2008, 08:45
Aby sprawdzić czy silnik jest do remontu sprawdza się ciśnienie w poszczególnych cylindrach. Dymienie może być spowodowane zużytymi uszczelniaczami zaworowymi. czy w innych cylindrach świeca jest czarna? Sprawdzałeś kopułkę, palec rozdzielacza? Zmieniłeś mechanika? Ściągnij servicemanual z działu Download tam znajdziesz wiele informacji, pamiętaj że masz silnik 4G13. Jedź do jakiegoś przytomnego mechanika niech ci zmierzy ciśnienie (minimalne 9,79 bar, różnica pomiędzy cylindrami maks 1 bar). Ustaw zawory pamiętaj że regulacja tylko na gorącym silniku.
Anonymous - 23-04-2008, 08:47
Hugo napisał/a: | Meteo napisał/a: | jak chcesz nim jezdzic dluzej to zrob mu generalke silnika i wtedy bedziesz mial glowe spokojna | Daj spokój. Duuużo taniej będzie kupić inny silnik z rozbiórki. |
Tylko ze kupujac uzywany silnik nigdy nie masz pewnosci w jakim on jest stanie mozesz kupic dobry , a mozesz trafic na jeszcze gorszy niz masz - ja bym remontowal ten obecny
wichura1 - 23-04-2008, 08:51
Wiesz ile kosztuje remont? około 3000 PLN, a silnik używany kupisz już za 1000PLN
Anonymous - 23-04-2008, 08:55
no ale liczyliscie sobie jeszcze przekladki silnika ? 3000 PLN to wydaje mi sie w najgorszym scenariuszu , tak realnie to za 2000 PLN zrobi sie remont i wiesz co masz
wichura1 - 23-04-2008, 09:01
Słyszysz jakich tam ma mechaników, wolałbym nie grzebany niż po kiepskim remoncie. Wystarczy że mu za bardzo splanują głowicę i ciśnienie zarżnie silnik. Z powodu braku fachowców od Mitsubishi w Poznaniu, od dwóch lat sam robię wszystko przy moim miśku. Apropo's mechaników zastanawiałem się zawsze dlaczego największe tumany zostają mechanikami samochodowymi, albo politykami.
Hugo - 23-04-2008, 11:05
Meteo napisał/a: | Tylko ze kupujac uzywany silnik nigdy nie masz pewnosci w jakim on jest stanie mozesz kupic dobry , a mozesz trafic na jeszcze gorszy niz masz | To kupujesz u pewnego sprzedawcy, który daje gwarancję rozruchową. Nie inaczej.
|
|
|