To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Czy warto kupować Galanta

Anonymous - 12-04-2006, 15:52
Temat postu: Czy warto kupować Galanta
Witam

Mam możliwość kupna Galanta 1993r. model E88A z silnikiem 2,5l V6 6G73 z napędem na 4 koła, tylną osią skrętna itd... . Czy ktoś ma doświadczenie z tym autkiem i generalnie na co warto zwrócić uwagę zanim sie go kupi.

Bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuję.

Anonymous - 12-04-2006, 17:04

warto kupić jeśli jesteś pewny stanu technicznego auta... jeśli nie - uwierz mi, ma się co psuć w tym samochodzie, i jeśli poprzedni właściciel (właściciele) oszczędzali na serwisie to możesz się władować w niezłą minę.

edit:
na co zwracać uwagę?
jak pracuje silnik, czy równo, czy nie ma jakichś stuków. czy nie widać wycieków. czy auto nie było bite (bite auto = pewna korozja, nawet jeśli nie poszycia to ramy)... na kanale sprawdzić przeniesienie napędu i stan zawieszenia (wielowachaczowe zawieszenie = drogbie remonty).
generalnie jeśli chodzi o koszty utrzymania to modele od 93 wzwyż kształtują się podobnie, galanty 88-92 są zdecydowanie tańsze, szczególnie jeśli chodzi o zawiechę.
pozdrawiam

Krzyzak - 12-04-2006, 17:15

czy wszystkie opony są takiego samego rozmiaru - inaczej napęd AWD pada po kilkuset km
Anonymous - 13-04-2006, 10:46

Byłem dzisiaj na przegladzie tym Galantem i zawieszenie jest ok (do wymiany tylko tylny prowy amor bo nie trzyma co zreszta było czuć podczas jazdy), hamulce nierówno biorą, stuka mi tylko coś w listwie kierowniczej ale nie końcówki, wał przeniesienia napędu na tył nie ma ludów na krzyzakach, silnik pracuje równo, nie ma wycieków.
Jedno co mnie bardzo martwi to podczas cofania na skręconych kołach w lewo cos jakby haczyło w kole, albo w przegubie.
Co do opon to jaki powinien byc ich rozmiar?

Krzyzak - 13-04-2006, 11:53

Nie chodzi o konkretny rozmiar, tylko żeby były identyczne - inaczej zabijesz napęd AWD.

I chyba domyślam się, którego Gala chcesz kupić - wisiał chyba długo na Allegro - chodzi o tego co miał tłuczony prawy tył (czyli od pasażera) przy kole, chyba bordowy? Bo takiego pamiętam. Jak dla mnie przy tym "lekkim" uderzeniu (wtedy były fotki) coś mogło się stać układowi przeniesienia napędu i także 4WS. Czy inaczej pozbywałby się ktoś auta o takiej doskonałej trakcji? Jak dla mnie to mina, której bym unikał, bo będzie skarbonka.

Anonymous - 13-04-2006, 15:18

Witam

Chyba nie mówimy o tym samym autku :)
(Dla pewności napisz z kąd tamten był)
Znam troszke tego który mi proponuje to auto i wydaje mi się że by w śród znajomych nie robił sobie obciachu (oczywiście nie dam sobie obciąć ręki za niego ale...).

A jak sprawdzić czy 4WS działa, jest to widoczne na postoju??
Pierwszy raz mam takie auto i niezabardzo wiem.
4WD działa znakomicie a opony sa ok tylko tak dla mojej informaqcji sie pytam.

A może ktoś ma instrukcje w postaci elektronicznej??

Krzyzak - 13-04-2006, 15:44

Nie pamiętam skąd, bo to było już dawno temu. Pamiętam, że był to bordowy Galant E88 z walniętym bokiem w okolicach tylnego koła pasażera.
4WS nie sprawdzisz tak łatwo - koła się skręcają o 1.5 stopnia a nie o 30 jak przednie, więc możesz nawet nie zauwazyć. Z tyłu powinna być magłownica i przewody idące od kolumny kierowniczej z przodu. Dopiero pokonywanie zakrętów przy większych prędkościach pokazuje zalety 4WS. Generalnie o działaniu dają znać o sobie kontrolki - powinny się zaświecić przy przekręceniu kluczyka i potem zgasnąć - o ile nikt nie dorobił układu z opornika i kondensatora, który je po zadanym czasie wyłącza :) Oczywiście nie jest to miarodajny test, ale tak na początek.
Pamiętaj, że auto z AWD będzie paliło z 50% więcej niż z FWD, więc przygotuj się na spore spalanie.

Anonymous - 13-04-2006, 16:35

Serdecznie dziękuję za porady.

To auto nie było bite w tył wiec napewno to nie to.

Dzisiaj jade do kolegi na geometrie więc zobacze czy się tylne koła wychylają i czy misiek nie robi czterech śladów.

Jeszcze takie małe pytanko, czy da się regenerowć amory bo prawy tył dzisiaj na wytrząsarce pokazał "0".

Hubeeert - 13-04-2006, 16:42

Amortyzatory wymienia się parami. Polecam KYB ExcelG - gazowo olejowe - numery katalogowe i adresy dystrybutorów znajdziesz na www.kayaba.pl
Anonymous - 03-05-2006, 16:46

Latwo sie kupuje gorzej naprawiac pamietaj o tym ZAWSZE TO WYNALAZEK


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group