Carisma - FAQ - [Carisma] Immobilizer - jak usunąć?
Anonymous - 24-04-2008, 19:01 Temat postu: [Carisma] Immobilizer - jak usunąć? Drodzy koledzy, tak jak w temacie chodzi o immobilizer. A właściwie żeby zrobić tak aby go nie było, czy istnieje taka możliwość aby go wogle usunąć z samochodu??
Ostatnio w dość nietypowy sposób samochód odmówił mi posłuszeństwa, sprawdzając kod błedu okazało się że chodzi o imobilajzer (54). Było by wszystko wpożądku że bym do serwisu miał góra 20 km., ale do najbliższego mam troche ponad 100
Bardzo bym prosił o pomoc w odłączeniu tego cacka aby fura mogła jeździć, dla mnie to jest nie potrzebne. (jak złodziej by chciał to z tym czy też bez tego samochód by zwinoł )
Pozdrawiam
emfranc - 25-04-2008, 00:21
Spróbuj odpalić autko zapasowym kluczem. Czasem zdarza się, że kostka z cewką odklei się od klucza i mamy problem. Jeśli to nie wina klucza, przejdź się po "dorabiaczach kluczy" i popytaj - znają ludzi którzy znają się na rzeczy
Juiceman - 25-04-2008, 01:36
Jeśli fabryczny immek to tylko w aso ;p jesli nie to kwestia go odnalezienia i usuniecia ; )
Anonymous - 27-04-2008, 14:35
Zapasowy klucz mam ale można nim tylko otwierać i zamykać samochód, a klucz do odpalania faktycznie jest w rozsypce. Czym by można było go skleić, albo w jakiś sposób odpalić samochód. Bo immek to chyba jet fabryczny, chociaż tego nie jestem pewien bo z tego co czytałem troche na ten temat fabrycznie zaczeli je montować od 98 bądz po nim. Nie mam pojęcia co z tym zrobić
Anonymous - 27-04-2008, 14:40
zainwestuj 120zł w nowy kluczyk
bo jak ten padnie całkiem to ani nie dorobisz ani nie odpalisz
a koszt nowego komputera i modułu imo 1000zł wzwyż
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3131
PS w 97r carisma miała seryjnie oryginalny immo
emfranc - 27-04-2008, 20:27
poczytaj,
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=19948
Juiceman - 27-04-2008, 20:48
Jedz do jakiegos audio car'u gdzie montują alarmy, to Ci powinni cos tam zrobic
Anonymous - 27-04-2008, 21:09
Drodzy koledzy jestem w trakcie odłańcznia immka i muszę powiedzieć że jak narazie dobrze mi idzie. Zlikwidowałem już kontrolke sygnalizująco błąd, uruchomiłem pompe paliwa jeszcze tylko pozostał mi zapłon (brak iskry na świecach), może ktoś z was się oriętuje gdzie może znajdować się przekaźnik blokujący zapłon
Bo tego od kompa i pompy paliwowej to znalazłem.
Bardzo bym był wdzięczny za tą małą podpowiedź
Jeżeli wszystko pójdzie jak po maśle i dojade autkiem do serwisu, będe mógł podzielić się swoim wiadomościami z zainteresowanymi
Pozdrawiam
Anonymous - 28-04-2008, 11:57
Hehe to nie przekaźnik blokuje zapłon tylko komputer główny auta ECU
Jest on zsynchronizowany ze sterownikiem Cartronic Bosch (taki czerwony w okolicach lewego kolana kierowcy).
Odepniesz wtyczkę od sterownika, od razu pojawi się kontrolka CE (z kodem immo), która nie zgaśnie,
a auto możesz sobie próbowac odpalać wtedy i próbować... z tym że bez skutku
Anonymous - 28-04-2008, 13:21
he he no to nieźle
trzeba skombinować lawete i samochodzik zawieźć do serwisu a nie nim pojechać
Anonymous - 28-04-2008, 13:24
tomazh1, a co to znaczy ze kluczyk masz w rozsypce? Jeśli się rozsypał plastik
za który trzymasz kluczyk przekręcając go w stacyjce, to możesz próbować odpalić
auto przekręcając samą szabelkę kluczyka, a ten plastik po prostu trzymać w pobliżu
tejże szabelki (tak, jakby nie był "rozsypany"). Immo powinien wtedy odczytać
moduł z kluczyka i pozwolić odpalić auto. No chyba że jeszcze potrzebny jest styk
elektryczny modułu (transpondera i stacyjki), ale wątpię. Nawet w workshopie jest opisana
taka usterka immo, że odpalając samochód nie można mieć obok kluczyka w stacyjce
innych kluczyków z transponderami, bo IMMO może te inne kluczyki odczytywać
jako swoje i z zapalenia nici. Sprawdziłem i faktycznie można taki błąd testowo
uzyskać.
I nie odpalaj "tym drugim" kluczykiem, co go masz do drzwi, bo tam pewnie też masz
jakiś lipny transponder i zmylasz w ten sposób IMMO.
Ja bym tego immo nie likwidował bo raczej się nie uda. Moduł komunikuje się z ECU
po szynie danych i nie jest proste to zaemulować. To nie jest prosty przekaźnik.
Pompa to sprawa prosta - dać jej napięcie i będzie pompowała, a zapłon to ECU no i
pozostaje jeszcze kontroler wtryskiwaczy MPI.
Jak transpondera czołg nie przejechał, to powinno się udać go dorobić, a potem
porządny zakład dorabiający klucze i jeśli będzie taka potrzeba to wpisanie nowego
kluczyka do sterownika IMMO w samochodzie. Nie w każdej Cari potrzeba wpisywać
kluczyk do auta. U mnie trzeba było, a gość mówił, że czasem nie potrzeba bo jest tam
jakiś CRYPT I czy cuś. Nie znam się na tym
Anonymous - 28-04-2008, 13:36
z zablokowaniem autka to było tak że dojechałem do sklepu wskoczyłem zrobić małe zakupy i wsiadając do samochodu nie zwróciłem uwagi który kluczyk wkładam do stacyjki, włożyłem ten zły pokręciłem pare razy rozrusznikiem zanim się zoriętowałem ale gdy włożyłem ten właściwy samochód już nie zapalił i tak stoi do dziś
Anonymous - 28-04-2008, 13:48
No to skasuj błędy - rozłącz klemy na jakiś czas. Może się zablokował jak przy niewłaściwym PINie .
A potem właściwym kluczykiem odpalaj.
A jeśli masz plastik w rozsypce, to trzymaj "tę rozsypkę" obok szabelki kluczyka który
przekręcasz w stacyjce. A ten niewłaściwy kluczyk trzymaj z daleka.
Sprawdź sobie to, zanim zaczniesz się bujać z autem na lawecie 100km
Tylko co tam zrobiłeś z tą kontrolką ECU to ja już nie wiem , bo z pompą to się domyślam,
że "spięta na ostro"
Anonymous - 28-04-2008, 15:15
kompa resetowałem już pare razy i nic, nie mam tolku co z tym zrobić.
Będe próbował dalej obejść tego immka, jak coś mi się uda to napisze
Anonymous - 28-04-2008, 16:19
Rozumiem, że świeci ci się cały czas CE z kodem immo i nie chce odpalić ?
jeżeli tak to wina albo kluczyka albo elektroniki w aucie...
sprawdź czy wtyczka od immobileisera dobrze siedzi w sterowniku,
mi wypadła i nie mogłem odpalić
Gorzej jak cos padło na amen...
Poza tym nie rozumiem jak można nie mieć zapasowego kluczyka.
|
|
|