To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] problem z tylnią wycieraczką

Anonymous - 27-04-2008, 12:09
Temat postu: [E33A 2.0] problem z tylnią wycieraczką
Witam wszystkich MitsuManiaków! :)
Mam problem gdyż swego czasu tylna wycieraczka pracowała bez przerwy tzn. po włączeniu nie dało się jej wyłączyć, dopiero wyłączenie silnika powodowało jej wyłączenie (po ponownym uruchomieniu silnika znów trzeba było ja włączyć żeby działała). Kiedyś przy okazji patrzył do niej jakiś tam mechanik-elektryk i stwierdził ze nie wie, co jej jest, ale niestety zostawił ją odłączoną i mam teraz 2 prośby:
1) jak mógłbym ją naprawić?
2) jeśli mogę ją naprawić to jak ją z powrotem podłączyć

jacek11 - 27-04-2008, 20:39

Trzeba sprawdzić styki elektryczne w mechanizmie wycieraczki.
Najprawdopodobniej są zwarte.
pozdrawiam
:)

Anonymous - 09-05-2008, 21:46

dziękuję że zainteresowałeś się tematem, po długim weekendzie złapałem wreszcie wolną chwilę żeby rozwiązać ten problem, zdjąłem obudowę plastikową i wszystko wygląda bardzo ładnie niemal jak nowe mam tylko problem jak zdjąć ramię wycieraczki żebym mógł sprawdzić silniczek :rolleyes:
jacek11 - 10-05-2008, 12:58

Z reguły ramiona wycieraczek są montowane za pomocą nakrętki.
Wystarczy ją odkręcić,i podważyć ramię.
Ramię jest wciśnięte na wieloklin stożkowy.
Trzeba pamiętać aby podważać z każdej strony.
Pozdro.

Anonymous - 10-05-2008, 23:12

Ze złej strony się do tego zabierałem :P dzięki :]
Po dokonaniu oględzin nie stwierdziłem nieprawidłowości, żadnych zwarć, wyglada jak nówka :] mechanizm wycieraczki działa bez zarzutu (podłączyłem „na krótko”) pyzatym spryskiwacz tylnej szyby działa tylko ta wycieraczka nie :| . Po opisie bezpieczników znalazłem tylko jeden od wycieraczek, czyli jest 1 do wycieraczek na tył i przód czy jak?
Pozdrawiam :wink:

jacek11 - 11-05-2008, 12:18

Jeżeli mechanizm jest ok.to przyszedł czas na elektrykę.
Nie znam się za bardzo, ale wydaje mi się że muszą być dwa plusy.
jeden na stałe,załączany przez styki w mechanizmie.
drugi załączany w kabinie.
Pierwszy odpowiada za ustawienie wycieraczki w pozycji wyjściowej po wyłączeniu tego drugiego w kabinie.Tak to (chyba)wygląda. :wink:

Anonymous - 16-05-2008, 13:15

sprawa wygląda tak że wyjąłem włącznik z deski i sprawdziłem kostkę, napięcie jest na kostce w 2 miejscach (podejrzewam że jedno do wycieraczki a drugie do spryskiwacza), na tylnej klapie kostka jest podłączona a napięcia nie ma... gdzie to może byc rozłączone?
i jak to jest z tymi bezpiecznikami może po prostu nie mam jakiegoś?

jacek11 - 16-05-2008, 16:39

Pewnie są przerwane kable w miejscu przejścia z nadwozia do klapy. :mrgreen:
Anonymous - 16-05-2008, 18:05

chyba będę musiał się do jakiegoś elektryka samochodowego przejśc niech zobaczy a tymczasem dziekuje za pomoc i zainteresowanie :)
pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group