[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] Swiece przy LPG
koza - 29-04-2008, 12:45 Temat postu: [EA5W 2.5] Swiece przy LPG Nie wiem czy było, poszukuje informacji odnośnie gazu i sosowanych wtedy świec.
Czy koniecznie platyny i jakie zamienniki.
pzdr koza
swinks_UK - 29-04-2008, 13:25
Nie powinno być żadnych różnic jeśli chodzi o świece czy benzyna czy LPG. jeśli masz dobrze wyregulowana sekwencję...
Najlepiej jakbyś wstawił irydowe (lepsze niż platynówki, choć trwałość mniejsza o 15k km). Polecam Denso.
Oficjalnie do silnika 6A13 są przewidziane świece NGK PFR6G/J-11 (platynówki), a na temat innych odpowiedników tu masz właściwy temat i szczegóły:
http://www.mitsubishi-gra...p=303590#303590
Można jeszcze stosować różne wynalazki typu Bosch 3 lub 4 elektrodowe, lub świece "splitfire" jednak korzyść z tego będzie niewiele odczuwalna.
JaGrab3 - 29-04-2008, 13:56
wieloelektrodowe nie sa zalecane do gazu. Kilka elektrod powoduje słabsze rozejscie się gazu wokół elektrod, przez co siła wybuchu jest mniejsza. To jest teoria w praktyce tego nie testowałem - sam mam 1 elektrodowe v-line NGK.
koza - 29-04-2008, 13:59
Jakie koszty Dens IK20 czy tak?
a jakie NGK?
swinks_UK - 29-04-2008, 14:55
Ceny w USA:
zwykła V-line NGK BKR6E-11: 2.24 USD/1 szt.
podwójna platynówka NGK PFR6G/J-11: 11.71 USD/1 szt.
irydowa NGK BKR6EIX-11: 7.32 USD/1 szt.
podwójna platynówka Denso PK20PR11: 6.82 USD/1 szt.
irydowa Denso IK20: 11.99 USD/szt.
irydowa zwykła Denso SK20PRL-11: 9.35 USD/1 szt.
Podobnie będzie z różnicą cen w Polsce. Najlepiej wypytaj o ceny tych wszystkich świec i potem zdecyduj.
koza - 29-04-2008, 15:16
I wszystkie pójdą pod zagazowanego 2.5V6?
NGK PFR6G/J-11-o tej słyszałem że lepiej kupić z przerwą 0,8 do gazu?
swinks_UK - 29-04-2008, 15:32
W takim razie to będzie:
NGK PFR6J (platynówka) - 0.8mm
Denso PK20PR-P8 (platynówka) - 0.8mm
Denso SVK20R-Z8 (irydowa wzmocniona) - 0.8mm
NGK BKR6EP-8 (zwykła) - 0.8mm
Przy Denso IK20 podawana jest przerwa 1.1mm, ale przy IK22 już 0.8mm. Zresztą w przypadku serii IK jest małe pomieszanie z tą przerwą i podawane są obie wielkości jako prawidłowe, więc trzeba by sprawdzić naocznie.
krzysio1972 - 29-04-2008, 17:16
koza, najpierw odpowiedz sobie na pytanie czy potrzebujesz wymieniac te swiece. Gazownik podal jakis konkretny powod, czy bo tak, jest cos zle, nie dziala, przerywa? czy ok? Wez pod uwage, ze pewnie masz juz tam platynki, w v6 wymiana swiec jest dosc czasochlonna (swiece pod kolektorem) i z tego powodu i kosztu 6 swiec kosztowna, robi sie to przy okazji wymiany rozrzadu (minimalizacja kosztow i czasu). 3 swieczki sa na wierzchu, sprawdz ktoras, przede wszystkim bedziesz wiedzial co masz i w jakim stanie jest.
Ja mam ngk platyny z przerwa 0.8 i jest ok (38pln szt.), ostatnio porownywalem ceny to irydowe denso byly tansze o 1-2 pln od platyny (polskie e-sklepy, allegro).
koza - 29-04-2008, 18:09
Tak bo gazownik stwierdził że są słabe. Mimo że to platynki, ale do wymiany -na bezynie nie było kłopotów.Po zagazowaniu pojawił się problem z doborem ustawień.
krzysio1972 - 30-04-2008, 09:55
Słabe? tzn. co im dolega, w 90 % przypadków to gazownik jest słaby.
Jak pisałem, ja ostatnio zmieniłem świece, miały u mnie przejechane 75kkm ile wcześniej nie wiadomo, były w idealnym stanie, ale nie miałem zamiaru ryzykować na kolejne 70-80.
swinks_UK - 30-04-2008, 11:26
Acha, przy zwykłych jednostkach 2.5V6 przerwa między elektrodami w świecach NGK powinna być 1.1mm, w świecach Denso może zejść do 0.8mm. Przy LPG raczej nie reguluje się przerwy świec, tylko sam ECU od gazu by podawał dobrze.
Przerwy 0.5 do 0.8mm stosuje się w silnikach z turbo (np. w VR4 gdzie jest 6A13TT).
krzysio1972 - 30-04-2008, 11:38
Sa dwie szkoly, Falenicka i Otwocka, jedni na lpg zmniejszaja, inni nie. Ja jestem z Józefowa, czyli dokladnie po srodku i raz mam 1.1, raz 0.8. Nie bawie sie szczelinomierzem i kupuje gotowe swiece z przerwa 0.8, nie wiem czym to wytlumaczyc, ale sa tansze niz 1.1. Silnik na obu typach pracuje poprawnie, benzyna tez sie nie rozjezdza.
Marcino - 01-05-2008, 00:45
MI czasami lekko drzy na wolnych na LPG.. i tez słyszałem ze moze to swiece... ale narzi nic nie robie, ale dobrze wiedzieć co i jak, Migazownik mowił zeby NGK z przerwa mniejsza włozyc jak coś,,,, miałem jechć fo niego z tym gazem al nic sie nie dzieje... wiec po co, ostanio po wymianie eoleju w trasie spalil nmi 9.1...LPG
koza - 06-05-2008, 20:23
Marcino kupiłem NGK z przerwą 0,8 majster robl tzw mape na benzynie a pozniej ustawiał wszystko na kompie i wgrywał.
Swiece wymienie w czwartek.
pzdr koza
Marcino - 19-05-2008, 21:40
Pytanko,
MAm na LPG takie "cykanie" od czasu do czasu ale tylko na wolnych obrotach, nie mogę zlokalizować skad to jest, jakby z krokowaca-okolic przepustnicy, albo od świec...
No własnie, czy to moga być śwece zapłonowe? Odkąd przyjechał z Nimiec nic nie robiłem z elektryka, ponad 30kkm na LPG... moze warto zajrzeć juz?
Czy organoleptycznie jak wykręce swiece bede mogł stwierdzić czy jest ok czy moze już do wymiany..
a może to zupełnie co innego..?
generalnie mi to nie przeszkadza bo tego wogule prawie nie słychać, ale dziś jak monwoałem w końcy ramki pod tablice, to jak sobie go odpaliłem i na wolnych wsłuchalem sie z otwarta maska i usłyszałem, co dziwne bardziej to nawet w środku samochody słychac przy otwartych dzwiach, moze przekażnik jakiś?
|
|
|